Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ذخیره معنوی دفاع مقدس چراغ راه ملت ایران است بر این اساس باید قدر این ذخیره معنوی را بدانیم و تا قیام قیامت به همه این داشته‌ها افتخار کرده و برای آن قدر و اجر و منزلت ویژه‌ای قائل باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در دیدار امام‌جمعه و جمعی از مسؤولان شهرستان گرمه، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس٬ اظهار داشت: در این دوره 30 ساله بعد از جنگ، طوفان‌ها و فتنه‌های فراوانی علیه ملت و نظام اسلامی ما ایجاد شد که هر کدام از این موارد به‌تنهایی برای نابودی یک نظام کافی بود؛ اما ذخیره معنوی دفاع مقدس، مردم و دلسوزان را در صحنه نگاه داشت و اجازه نداد این فتنه‌ها و طوفان‌ها کارساز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر تنها به زیان‌های مادی و دنیوی جنگ نگاه کنیم جز ضرر و زیان چیزی در آن نمی‌بینیم؛ اما اگر جور دیگر و از منظر نگاه اهل‌بیت (ع) و حضرت زینب (س) به جنگ نگاه کنیم جز زیبایی چیزی در آن نخواهیم دید.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه یک نگاه به واقعه عاشورا و کربلا شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و آتش زدن خیمه‌ها و اسارت آل الله (ع) است، تصریح کرد: اما روی دیگر این سکه ایثار شهدای کربلا، شهامت، ظهور و بروز شجاعت‌ها، عبادت و مناجات، معامله با خداوند و ذخیره معنوی شدن برای همیشه تاریخ است.

امام جمعه کرمان: تشکیل جبهه مقاومت اسلامی از دستآوردهای دفاع مقدس استآثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تخفیف 50 درصدی عرضه می‌شودپیام مدیر عامل بیمه رازی به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ آنها برای همیشه ایران را بیمه کردند

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی نیز درست است که یک روی سکه جنگ هشت‌ساله ما از دست دادن جوانان و تخریب شهرها و روستاها و بخش‌های مهمی از کشور بود؛ اما روی دیگر آن، نقش جنگ در سازندگی معنوی و تربیتی جامعه و انقلاب است.

وی ادامه داد: جنگ دنیایی از معرفت و بستری برای هدایت ایجاد کرده بود؛ به‌گونه‌ای که وقتی جوانی وارد این فضای تربیتی می‌شد متحول شده و نگاه او به سمت خداوند متمایل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: ما در جنگ انقلاب خود را به دنیا صادر کرده و شعارهای دینی و انقلابی را به مردم جهان رساندیم و اکنون هم از ذخیره همان هشت سال جنگ استفاده می‌کنیم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در این دوره بیش از 30 ساله بعد از جنگ، طوفان‌ها و فتنه‌های فراوانی علیه ملت و نظام اسلامی ما ایجاد شد که هر کدام از این موارد به‌تنهایی برای نابودی یک نظام کافی بود؛ اما ذخیره معنوی زمان جنگ، مردم و دلسوزان را در صحنه نگاه داشت و اجازه نداد این فتنه‌ها و طوفان‌ها کارساز شود.

وی افزود: بر این اساس باید قدر این ذخیره معنوی را بدانیم و تا قیام قیامت به همه این داشته‌ها افتخار کرده و برای آن قدر و اجر و منزلت ویژه‌ای قائل باشیم.

انتهای پیام/311/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذخیره معنوی دفاع مقدس امام جمعه طوفان ها فتنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت