Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ندا هاشمی، متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: برای اینکه مادران تحت مراقبت ویژه متخصص زنان و زایمان باشند باید بعد از زایمان و گذشت ۱۰ روز با متخصص زنان در ارتباط باشند و مورد معاینه قرار بگیرند.

او با اشاره به اینکه تمامی علائم و نشانه‌هایی که بعد از زایمان طبیعی برای مادر رخ می‌دهد را باید با متخصص در میان گذاشت، افزود: یکی از بهترین ورزش‌هایی که بعد از زایمان طبیعی می‌تواند در روند بهبودی بیماران کمک کند، پیاده روی سبک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده روی به مدت ۴ تا ۱۰ دقیقه در روز کافی است لذا این مسئله کمک می‌کند تا بدن زودتر به حالت طبیعی خود باز گردد.

هاشمی با اشاره به اینکه به دلیل کم تحرکی مادران احتمال مبتلا شدن به یبوست بالا می‌رود، گفت: برای جلوگیری از یبوست مصرف میوه، غلات و مواد غذایی فیبردار توصیه می‌شود تا دفع مدفوع راحت‌تر شکل بگیرد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه مصرف مایعات برای پیشگیری از یبوست نقش بسیار مهمی دارد، ادامه داد: به چنین افرادی پیشنهاد می‌شود برای دفع ادرار و اجابت مزاج از توالت فرنگی استفاده کنند تا به زخم فشار وارد نشود، اگر با علائمی مانند درد قفسه سینه و قرمزی مواجه شدید موضوع را با پزشک در جریان بگذارید، محل بخیه‌های عمل باید همیشه تمیز و خوش باشد.

او بیان کرد: در فصولی مانند تابستان روزی دو بار می‌توانید دوش بگیرید، زیرا آب گرم باعث می‌شود درد‌های حاصل از بخیه‌ها و درد پهلو کاهش پیدا کند، برای شستشوی بدن تا ۳۰ روز از لیف استفاده نکنید، شامپوی بچه و کف صابون را به آرامی به سمت مورد نظر بمالید، بعد از حمام با حرارت ملایم سشوار محل را خشک کنید، اگر از محل برش ترشحات صورتی رنگ خارج شد طبیعی است لذا مادران نباید نگران این امر طبیعی باشند.

پربیننده ترین فواید آب پیاز روی مو و نحوه استفاده آن اثر بخشی واکسن کرونا همیشگی نیست مرگ ناشی از کرونا نصیب این گروه از افراد می شود آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۸) چه افرادی نباید سینوفارم تزریق کنند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زایمان متخصص زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد