Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-28@19:36:36 GMT

ساختار نهادهای عمومی باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۲۳۸

ساختار نهادهای عمومی باید اصلاح شود

به گزارش «نماینده» آقای محمد رضا پورابراهیمی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما، کاهش سهم دولت در اقتصاد، ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی، گسترش مالکیت در سطح عموم و رقابت پذیری را از اهداف اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ برشمرد و افزود: دولت با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴, بدهی‌های خود را تسویه می‌کند و این موضوع از ماهیت اصلی خود خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود.
آقای پورابراهیمی با اشاره به اشکالات ساختاری نهادهای عمومی غیر دولتی گفت: در دنیا سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی توسط دولت اداره نمی‌شوند.
او افزود: در ایران سازمان تامین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، اما رئیس آن توسط دولت انتخاب می‌شود در حالی که این سازمان به کارگران و کارفرمایان تعلق دارد و در همه جای دنیا، دولت‌ها بر روی این سازمان‌ها فقط نظارت می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ساختار کنونی رد دیون ادمه یابد، انحراف است، اما اگر ساختار اساسی آن اجرا شود، درست است.
آقای پورابرهیمی تاکید کرد: نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاح و از اداره دولتی خارج شود و دولت باید فقط نظارت کند.
مشاور وزیر اقتصاد و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این برنامه گفت: در شروع اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال ۱۳۸۵ و سپس ابلاغ قانون آن که در سال ۱۳۸۷, برخی از واگذاری‌های شرکت‌های بزرگ، به صورت رد دیون دولت انجام شد.
 

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی محمدرضا پورابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند