Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه روز گذشته دو پرواز برای اعزام زوار اربعین انجام شد، گفت: تا کنون مشکلاتی در موضوع ویزا و اتصال سامانه سماح به سامانه فروش بلیت پرواز‌ها داشتیم که با رفع این مشکلات پرواز‌های اربعین هر چه بهتر انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مقصود اسعدی‌سامانی، درباره مشکلات زائران اربعین در تهیه بلیت پرواز‌ها و آخرین وضعیت اعزام زوار به این سفر زیارتی از طریق حمل و نقل هوایی اظهار داشت: متناسب با تعداد زوار اربعین که از سوی کشور عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری برای ایران اعلام شده است، شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند با برنامه‌ریزی مشخص پرواز‌های اعزام زوار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 پیش بینی ۲۰۰ پرواز برای اعزام زوار اربعین


وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به مسؤولیت اجتماعی خود تلاش می‌کنند، این سفر طبق نرخ‌های مصوب تعیین شده به صورت منظم انجام شود و فعلاً ۲۰۰ پرواز رفت پیش‌بینی شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: از آن منظر که نرخ بلیت پرواز‌های اربعین برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ به صورت مصوب اعلام شده است، شرکت‌های هواپیمایی هم به صورت داوطلبانه اعلام کردند که تلاش می‌کنند با رعایت نرخ‌های مصوب زوار اعزام شوند و همه شرکت‌ها موظف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند.


 سایت‌های جست و جوی بلیت امکان صدور بلیت رفت و برگشت ندارند


اسعدی سامانی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل فروش بلیت پرواز‌ها به صورت رفت و برگشت انجام نمی‌شود، اظهار داشت: طبق مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت در مسیر نجف ـ تهران ـ نجف ۵ میلیون تومان و در مسیر مشهد ـ نجف ـ مشهد ۶ میلیون تومان و قیمت بلیت یکسره تهران تا نجف ۳.۲ میلیون تومان و مشهد تا نجف ۴ میلیون تومان تعیین شده است، شرکت‌های هواپیمایی هم این موضوع را رعایت می‌کنند، اما برخی زوار از موتور‌های جست‌وجوی بلیت هواپیما و برخی سایت‌ها برای تهیه بلیت پرواز‌های اربعین استفاده می‌کنند که این سایت‌ها فقط بلیت‌های یکطرفه ارائه می‌دهد و قابلیت صدور بلیت رفت و برگشت ندارد.


 زوار بلیت را از سایت شرکت‌ها یا دفاتر ایرلاین‌ها در سطح شهر تهیه کنند


وی تأکید کرد: به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده است موضوع را از دفاتر فروش بلیت خودشان در سطح شهر و سایت‌های خودشان پیگیری کنند تا بلیت رفت و برگشت بسته به تقاضای زوار وجود داشته باشد حتی پرواز‌هایی که به چارتر داده‌اند، نیز امکان تهیه بلیت رفت و برگشتی دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود:، اما با این حال با توجه به آنکه دولت عراق اعلام کرده است مرز مهران برای بازگشت زوار باز است و برخی زوار می‌توانند، از طریق زمینی به کشور برگردند ممکن است پرواز‌های برگشت کمتر از پرواز‌های رفت شرکت‌های هواپیمایی باشد، اما با این حال اگر همه ۶۰ هزار زائر قصد استفاده از حمل و نقل هوایی در مسیر رفت و برگشت را داشته باشند، شرکت‌های هواپیمایی هیچ مشکلی ندارند و این زیرساخت فراهم است.


 دیروز ۴ پرواز به دلیل صادر نشدن ویزای زوار باطل شد


اسعدی‌سامانی افزود: اعلام شده بود که پرواز‌های اربعین از ۲۸ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد، اما، چون ویزا صادر نشده بود یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی روز گذشته ۴ پرواز خود را به نجف باطل کرد.


 نقص فنی در اتصال سامانه سماح و سامانه فروش بلیت در حال رفع است


وی توضیح داد: سامانه صدور بلیت پرواز‌های اربعین به سامانه سماح متصل است و صدور بلیت حتما باید با تأیید سامانه سماح باشد که در این شرایط اتصال این دو سامانه هم مشکلاتی را ایجاد کرده بود که به تدریج در حال رفع است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: از امروز صدور ویزا و ارائه اطلاعات از سوی سازمان حج و زیارت در حال افزایش است و به تدریج شاهد افزایش پرواز‌ها اربعین خواهیم بود.

اسعدی‌سامانی گفت: روز گذشته دو پرواز اربعین انجام شد و ۴ پرواز هم به دلیل عدم ارائه اطلاعات زوار و یا نداشتن ویزا انجام نشد.

وی گفت: البته برخی از زائران اربعین به صورت گروهی سفر می‌کنند و اخذ بلیت‌شان هم به صورت گروهی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با این حال اگر زوار در تهیه بلیت دچار مشکل شدند و یا ارائه بلیت با قیمت‌های گران از سوی شرکت‌های هواپیمایی در این بازه زمانی انجام شد می‌توانند از طریق سایت هواپیمایی کشور شکایت خود را اعلام کنند و مطمئن باشند حتما به این موضوع رسیدگی می‌شود.

اسعدی‌سامانی تأکید کرد:‌به دفاتر فروش بلیت پرواز‌های اربعین و شرکت‌های هواپیمایی هم تأکید شده است، اگر زوار بلیت رفت و برگشت می‌خواهند، حتماً برای زوار بلیت رفت و برگشت صادر شود.

وی افزود: البته از آن منظر که مهلت ویزای عراق یک ماهه است شاید برخی زوار مایل باشند مدت زمان بیشتری در کشور عراق بمانند از این منظر به یاد داشته باشند که نرخ‌های مصوب مربوط به بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ است و پس از این تاریخ قیمت‌ها به حالت عادی برمی‌گردد که بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که زوار برای اخذ بلیت به کجا مراجعه کنند، گفت: زائران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر شرکت‌های هواپیمایی در سطح شهر نسبت به تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اقدام کنند.

وی یادآورد شد: تنها مشکلی که وجود داشت تأخیر در صدور ویزا بود که در حال رفع شدن است همچنین ارتباط بین سامانه سماح و سامانه فروش بلیت هم نواقصی داشت که در حال رفع شدن است.

اسعدی‌سامانی تأکید کرد: تزریق هر دو دوز واکسن و اخذ ویزای عراق از شرایطی است که زوار ثبت‌نام شده در سامانه سماح برای اخذ بلیت پرواز باید داشته باشند.

گفتنی است پرواز‌های اربعین طبق برنامه‌ریزی قبلی از ۲۸ شهریور آغاز شده است و تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بلیت پرواز های اربعین اسعدی سامانی شرکت های هواپیمایی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت پرواز های اربعین بلیت رفت و برگشت بلیت پرواز ها اسعدی سامانی میلیون تومان نرخ های مصوب سامانه سماح اعزام زوار حال رفع ۲۸ شهریور تهیه بلیت فروش بلیت صدور بلیت انجام شد سایت ها ۴ پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد