Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@18:50:48 GMT

فضاپیمای باری تیانژو ۳ چین به پرواز درآمد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۵۷۵

فضاپیمای باری تیانژو ۳ چین به پرواز درآمد

راکت حامل فضاپیمای باری تیانژو ۳ چین ساعاتی قبل از مرکز فضایی ونچانگ واقع در استان هاینان در جنوب چین به فضا پرتاب شد.

فضاپیمای یادشده حامل اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای انجام مأموریت آتی فضاپیمای شنزو – ۱۳ است. این اقلام به اولین ماژول ایستگاه فضایی چین موسوم به تیانه فرستاده می‌شود.

قرار است مأموریت فضایی فضاپیمای شنزو- ۱۳ در اکتبر سال ۲۰۲۱ انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرواز هشتمین پرواز فضایی چین خواهد بود که با حضور خدمه و تعدادی فضانورد انجام می‌شود.

با انجام این پرواز سه فضانورد چینی به ایستگاه فضایی تیانه این کشور منتقل می‌شوند. چین همچنین برنامه‌های مفصلی برای انجام مأموریت‌های فضایی در ماه دارد و در اندیشه انتقال فضانورد به سیاره مریخ در سال‌های آتی است و در این زمینه با ایالات متحده آمریکا رقابت دارد.

تیانه به عنوان اولین ماژول ایستگاه فضایی بزرگ چین در ۲۹ آوریل سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و مورد استفاده قرار گرفت. این ایستگاه در فاصله ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری از زمین مستقر شده و جرم آن پس از تکمیل بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن خواهد بود. از تیانه برای انجام تحقیقات و آزمایش‌های متنوع استفاده می‌شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد

در ادامه برنامه عملیاتی وارسی پروازی سامانه های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه های شمال شرق و شمال کشور ، بررسی دوره‎ای سامانه کمک ناوبری ILS /DME  فرودگاه بین المللی گرگان  جهت ارزیابی معیارهای استاندارد ایمنی پرواز و  اطمینان از صحت عملکرد  این سامانه با موفقیت انجام شد.  
شایان ذکر است؛  این عملیات وارسی  پروازی با تلاش و همکاری گروه متخصصین وارسی پرواز  ( فلایت چک )، متخصصان الکترونیک هواپیمایی (ATSEP) و کارشناسان کنترل ترافیک هوایی و همچنین سایر مسئولین فرودگاه بین المللی گرگان به انجام رسید.

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین