Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@13:45:30 GMT

پویش جمع‌آوری خاطرات اربعین در قزوین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۶۲۰

پویش جمع‌آوری خاطرات اربعین در قزوین برگزار می‌شود

گروه استان‌ها ـ دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: پویش جمع‌آوری خاطرات اربعین در استان قزوین برگزار می‌شود که در این پویش هر خانواده خاطرات خود از مراسم اربعین را در فضای مجازی بارگزاری می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدامید برزگری در نشست هماهنگی با موکب‌داران اربعین حسینی در استان قزوین که در سالن اجتماعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پویش جمع‌آوری خاطرات اربعین در استان قزوین برگزار می‌شود که در این پویش هر خانواده خاطرات خود از مراسم اربعین را در فضای مجازی بارگزاری می‌کند و این خاطرات به صورت گلچین‌شده در روز اربعین برای عزاداران حسینی نمایش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین روضه‌خوانی در جوار منازل شهدا و در فضای بیمارستان برای کادر درمانی از دیگر برنامه‌های ما در روزهای منتهی به اربعین است و همچنین 10 هیأت حسینی هم مراسم سنتی چارپایه‌خوانی را در قزوین برگزار می‌کنند.

مسیرهای نهایی راهپیمایی جاماندگان اربعین مشخص شد

دبیر ستاد مردمی اربعین با بیان اینکه خدمات این ستاد منحصر به کشور عراق نیست و در درون استان هم برپایی مراسم اربعین حسینی به عهده این ستاد است، گفت: در همین راستا 30 درصد مواکب ما که نمی‌توانند به عراق بروند، در داخل قزوین خدمت‌رسانی می‌کنند و توسط این موکب‌ها مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را برپا می‌کنیم.

برزگری از مشخص شدن مسیرهای نهایی راهپیمایان روز اربعین خبر داد و افزود: در همین راستا 30 درصد مواکب ما که نمی‌توانند به عراق بروند، در داخل قزوین خدمت‌رسانی می‌کنند و توسط این موکب‌ها مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را در 4 مسیر به سمت گلزار شهدا و امامزاده‌ حسین(ع) برگزار می‌کنیم و این در حالی است که در یک سال اخیر چیزی تحت عنوان پیاده‌روی جمعی در استان قزوین نداشتیم.

وی از مشخص شدن مسیرهای نهایی برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت:‌ مسیر اول ما کمربندی شرقی قزوین است که از میدان ولیعصر شروع شده و بعد از گذر از محله تهران قدیم به درب شمالی مزار شهدا ختم می‌شود و مسیر دوم هم کمربندی غربی است که از دروازه رشت شروع شده و بعد از گذر از دوراه همدان به درب شمالی امامزاده حسین(ع) می‌رسد.

برزگری ادامه داد: مسیر سوم ما هم از چهارراه طالقانی شروع و بعد از عبور از خیابان بازار، منتظری و نادری به مزار شهدا ختنی می‌شود و در نهایت مسیر چهارم هم از میدان میرعماد آغاز شده و بعد از گذر از سبزه میدان، خیابان سپاه و سلامگاه به امامزاده حسین(ع) می‌‌رسد.

وی با ذکر اینکه 100 موکب جامانده از سفر به عراق در پیاده‌روی جاماندگان از اربعین به هم‌استانی‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند، یادآور شد: در هر کدام از این 4 مسیر 25 موکب طی 2 روز خدمت‌رسانی می‌کنند.

حذف وثیقه برای مشمولان متقاضی شرکت در مراسم اربعینزائران اربعین به مرز مهران مراجعه نکنند/ عودت 957 مراجعه‌کننده در 48 ساعت گذشتهآدرس غلط سازمان هواپیمایی کشوری/ امیرمکری: از مراکز فروش بلیت پروازهای اربعین شکایت می‌کنیم!

کاروان خودرویی از امامزاده اسماعیل تا تپه نورالشهدا به راه می‌افتد

معاون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین هم در این نشست از برگزاری مراسم دعای زیارت اربعین در پایان راهپیمایی جاماندگان خبر داد و گفت: در این مراسم دعای زیارت اربعین در 5 نوبت مختلف و از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر روز اربعین در مزار شهدا قرائت می‌‌شود تا شاهد ازدحام جمعیت و پروتکل‌شکنی نباشیم.

عبدالرحمن عبادی افزود: همچنین مراسم پیاده‌روی از امامزاده‌ اسماعیل(ع) تا تپه نورالشهداء هم امسال به کاروان خودرویی تبدیل شده که در طول این مراسم هم پرچم‌های حسینی میان خودروسواران این کاروان توزیع می‌شود.

عمق‌بخشی به وجه انقلابی و جهادی مراسم اربعین

این مسئول جبهه فرهنگی انقلاب عمق بخشیدن به وجه انقلابی و جهادی مراسم اربعین را رسالت نهاد متبوعش در مراسم اربعین امسال دانست و گفت: با توجه به توصیه‌های جدی نماینده ولی فقیه در استان قزوین بنا داریم تا در روضه‌های خانگی و خانوادگی روز اربعین موضوعات فرهنگ حسینی و نهضت عاشورایی را به شکل عمیق‌تری مطرح کنیم.

عبادی ادامه داد: در زمینه طرح مباحث عاشورایی هم از وجود روحانیون و وعاظ مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت که در قالب 10 هیأت حسینی ابعاد مختلف واقعه اربعین را برای مردم تشریح خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی پیاده روی اربعین استانداری قزوین اربعین پروتکل های بهداشتی پیاده روی اربعین استانداری قزوین اربعین قزوین برگزار مراسم پیاده روی استان قزوین رسانی می کنند مراسم اربعین روز اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا دکتر محمدحسن بازیار رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، امروز در نشست خبری که در محل پژوهشگاه برگزار شد با بیان اینکه زمین دائماً در حال تغییر و تحول است و این فرآیند، از گذشته وجود داشته، گفت: اخیرا زمین لرزه‌های با بزرگی بیش از ۴ در مناطقی مانند فاریاب کرمان و خراسان رضوی رخ داد.

وی با اشاره به موضوع دوره‌های بازگشت زلزله در تهران عنوان کرد: این دوره ابتدا ۱۲۰ سال، سپس ۱۵۰ سال و در نهایت به دلیل عدم وقوع زلزله بزرگ در تهران، ۱۷۵ سال عنوان شده است.

بازیار با تاکید بر پیچیدگی پدیده زلزله اظهار کرد: در بم زلزله در جایی به وقوع پیوست که ۲ هزار سال زلزله در آن رخ نداده بود. از این رو زلزله یک پدیده پیچیده است که باید همه موارد آن مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی که توسط پژوهشگاه برگزار می‌شود، گفت:این کنفرانس  از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این کنفرانس، ۲۱۱ مقاله به صورت شفاهی و ۲۰۴ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تصریح کرد: زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران، محور‌های اصلی این مقالات را تشکیل می‌دهند. سخنرانان خارجی از ۱۵ کشور شامل آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، آمریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، ژاپن، سوئد، فرانسه، نیوزیلند و هند در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

بازیار با اشاره به تمرکز این کنفرانس بر حل مسائل زلزله‌خیزی کلانشهر‌های ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد، گفت: در حاشیه این کنفرانس، ۱۶ کارگاه تخصصی در زمینه‌هایی نظیر ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های مقاوم برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم بر اساس یافته‌ها و بحث‌های این کارگاه‌ها، در پایان کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری، مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسئولان و سیاستگذاران تدوین کنیم.

در ادامه عبدالرضا سروقدمقدم؛ عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: ما مخاطرات زیادی از جمله فرونشست، آتش‌سوزی و سیل داریم و ازطرفی تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از زلزله بیشتر است و سؤال اینجاست که چرا ما باید این مقدار به بحث زلزله توجه کنیم؟!

سروقدمقدم ادامه داد: امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال اگر تعداد کشته‌ها در سیل ممکن است زیاد باشد، اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارند که با ملاک جدید یعنی تا‌ب‌آوری، کشور را به هم بریزند که آن هم جنگ و زلزله است.

عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، علاوه بر بحث درباره یافته‌های جدید علمی، برطرف کردن دغدغه مدیران شهری نیز است. شعار این کنفرانس «زلزله و کلان‌شهر‌ها با تمرکز بر تهران» است چراکه دغدغه مسئولان را در موضوع زلزله تهران کامل شاهد بودیم.

سروقدمقدم تصریح کرد: ایجاد یک اجماعی در این موضوع برای مدیران شهری از اهداف  این کنفرانس است.

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشور‌ها در برابر مخاطرات، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر ۴۰ درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد