Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:08:43 GMT

مقاوم‌سازی روستایی، مصداق بارز خدمت به انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۶۵۳

مقاوم‌سازی روستایی، مصداق بارز خدمت به انقلاب است

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم تابش، رئیس فقید این بنیاد، گفت: تدبیر و جدیت ایشان در حادثه زلزله میانه و سراب کمک کرد تا برگ زرین دیگری در کارنامه بنیاد مسکن رقم بخورد.
 
وی با اشاره به تجارب بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، گفت: در این حادثه، راهبردی ابتکاری در پیش گرفته شد و ما در مدت یک سال توانستیم همه وظایف خود را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

پورمحمدی خاطرنشان کرد: روشی که به کار گرفته شد موجب شد در هفته اول اسکان اضطراری، در عرض یک ماه اسکان موقت و در عرض یک سال اسکان دائمی زلزله‌زدگان حل شود و این تجربه موفق باید به عنوان افتخار دولت و نظام، مکتوب و مستندسازی شود.

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث، گفت: در زلزله میانه و سراب تنها پنج نفر را از دست دادیم؛ هرچند جان یک نفر هم برای ما مهم است، اما اگر مقاوم‌سازی روستایی صورت نمی‌گرفت به طور قطع تلفات بیشتری داشتیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی هم از نظر عمران و آبادانی روستاها و هم از نظر عدالت اجتماعی رسالت ارزشمندی است و این کار مصداق بارز خدمت به انقلاب است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با قدردانی از حمایت‌های استاندار از مجموعه بنیاد مسکن، گفت: با تدابیر و همکاری‌های مدیریت استان، تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب به ثبت رسید.
 
محمدرضا شاملو همچنین مرحوم تابش را از مدیران اجرایی سالم و زحمت‌کش کشور عنوان کرد و با اشاره به خدمات ۱۶ ساله وی در بنیاد مسکن، گفت: مرحوم تابش قبل از ریاست بنیاد مسکن هم همواره در همه صحنه‌ها و حوادث حضور فعال داشت و متانت و آرامش وی موجب شد که بتوانیم بحران‌های مختلف را به خوبی مدیریت کنیم.

به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن پنج تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود پنج هزار واحد مسکونی در شهرستان های سراب و میانه شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدرضا پورمحمدی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدرضا پورمحمدی آذربایجان شرقی بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدرضا پورمحمدی زلزله میانه و سراب بنیاد مسکن مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که تعهد ساخت ۱۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران دست یافتنی است و فقط به همت و تلاش و همگرایی وابسته است‌، گفت: بخشی نگری مانع پیشرفت و آبادانی مازندران می‌شود.

یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مازندران، با عنوان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تامین مسکن در افزایش نرخ ازدواج و باروری مازندران بسیار تأثیرگذار است لذا از فرمانداران  تقاضا داریم تا در تامین زمین مسکن حمایتی همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: موانع تامین زمین مسکن حمایتی مازندران باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف شود لذا روش‌ها و همگرایی‌ها در اجرای طرح‌ها بسیار مهم است و هر یک از شهرستان‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید برای مسکن حمایتی وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران باید در فناوری‌های جدید عملیاتی شود، تصریح کرد: یعنی شماره انداز پیشرفت روزانه ساخت نهضت ملی مسکن مازندران باید طراحی شود.

استاندار مازندران با بیان این که عمده مشکلات و موانع استان در سایه همگرایی حل و فصل می‌شود، گفت: طرح‌های هادی روستایی مازندران باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طراحی شود، این که در روستایی خالی از سکنه، طرح‌های هادی تهیه شود، صحیح نیست.

نوری با اشاره به اینکه، نظام مسائل هر شهرستان با همکاری فرمانداران باید بدون مراجعه به استان حل و فصل شود و به جلسات استانی منتقل نشود، بیان کرد: ساخت مسکن محرومان مازندران را خیلی جدی بگیریم، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است