Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران گفت: در همین دوران کرونا دیدیم که خیلی از فرایند‌های کلینیک کاترایال و کارآزمایی‌های بالینی که قرار بود در بسیاری از بیمارستان‌ها انجام شود با مخالفت رئیس بیمارستان‌ها روبه‌رو شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ امیرحسین جمشیدی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران و استادیار فارماکوگنوزی این دانشگاه، با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در طب سنتی ایران گفت: متأسفانه در کشور ما مشکلاتی وجود دارد که توسعه و پیشرفت طب ایرانی را با کندی مواجه کرده است در حالی‌ که در کشور‌های پیشرفته دنیا این گونه نیست و از طب سنتی استفاده بسیار شایانی به عمل می‌آید، به طوری‌که می‌توان گفت امروزه یکی از بهترین و مؤثرترین اقداماتی که در زمینه پزشکی دنیا صورت گرفته، استفاده از طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه استفاده از طب تلفیقی به معنای مقابله با طب رایج نیست گفت: این اقدام بیشترین فایده را برای درمان بیماران در پی دارد و منجر به کاهش هزینه‌ها و زمان بستری بیمار و موارد این‌چنینی می‌شود، اما جنبه بسیار مهم‌تر قضیه این است که نگاه طب سنتی و مکمل بر محور پیشگیری از بیماری‌ها است که خود این عامل سبب می‌شود که فرد بیمار نشود.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با گلایه از بی‌مهری‌هایی که نسبت به طب ایرانی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در همین دوران کرونا دیدیم که خیلی از فرایند‌های کلینیک کاترایال و کارآزمایی‌های بالینی که قرار بود در بسیاری از بیمارستان‌ها انجام شود با مخالفت رئیس بیمارستان‌ها یا افراد و پزشکانی که در آن بیمارستان‌ها بودند روبه‌رو شد و در نهایت کار به سرانجام نرسید.

جمشیدی با ابراز تأسف از این‌که نمونه‌های این‌گونه مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در کشور ما فراوان است، گفت: ما حتی هنوز نتوانسته‌ایم پزشکانمان را متوجه کنیم؛ عزیزانی که مدرک طب سنتی دارند یعنی دکتری تخصصی طب سنتی دارند، پی. اچ. دی داروسازی طب سنتی دارند و این یعنی در معرفی این مکتب غنی علمی آن‌گونه که باید موفق عمل نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: همین مسئله سبب شده تا سخنان و اظهارنظر‌های غیرعلمی برخی افراد و جریان‌هایی که داعیه طب اسلامی و موارد مشابه را دارند، به اسم طب سنتی ایران و به اسم متخصصین طب ایرانی، در دل جامعه پزشکی دست به دست شده و مورد تمسخر قرار بگیرد و این آفتی هست که بیشترین ضربه را به طب ایرانی می‌زند.

استادیار فارماکوگنوزی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه حل برخی مشکلات، همچون تغییر رویکرد برخی پزشکان رایج نسبت به طب ایرانی وظیفه دولت نیست اما مواردی همچون کنترل و نظارت بر درمان‌گران غیرمتخصص، رفع موانع توسعه و پیشرفت این مکتب طبی و حمایت از طب ایرانی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی که می‌تواند مسیر پیشرفت این مکتب طبی را تسهیل کند، برعهده دولت و سازمان‌های مرتبط است، بیان کرد: امیدواریم که در دولت جدید تنها در کلام از طب ایرانی حمایت نشود بلکه در عمل شامل اتفاقات خوب و مثبت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه طب ایرانی یک مکتب غنی علمی است که نیاز ندارد تا افراد در جایگاه‌های مختلف با کلمات و واژه‌ها از آن دفاع کنند، گفت: طب ایرانی آنقدر غنی است که می‌تواند به خوبی از خودش دفاع کند و یک پزشک متخصص نیز باید بتواند در عمل بهترین دفاع را از این مکتب طبی داشته باشد.

عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره طب ایرانی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی در آبان‌ماه امسال گفت: با توجه به اینکه تاکنون اقدامات لازم و کافی برای معرفی و‌ شناساندن این مکتب طبی صورت نگرفته است؛ برگزاری این جشنواره به شناخته شدن بیشتر و بهتر مکتب طب ایرانی و معرفی دستاورد‌های آن کمک می‌کند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه، حمایت و تشویق از افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند و معرفی فعالیت‌ها و دستاورد‌های دانشکده‌ها، مراکز مختلف علمی و گروه‌های آموزشی و همچنین‌ شناساندن طب ایرانی به گروه‌های دیگر پزشکی به گسترش و توسعه این مکتب طبی  کمک می‌کند، افزود: معرفی تحقیقات و دستاورد‌های علمی که تاکنون در حیطه طب ایرانی انجام شده است، سبب پیدا شدن نقاط مشترک بین طب ایرانی و گروه‌های دیگر پزشکی و تعریف کار‌های علمی مشترک بین این دو جریان طبی می‌شود.

گفتنی است دومین جشنواره طب ایرانی، نوزدهم آبان ماه برابر با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» برگزار می‌شود. 

اقبال رو به افزایش مردم از آموزه‌ها و خدمات طب سنتی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا طب سنتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها مکتب طبی طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی

تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برگزار شد که دروازه‌بان مصدوم قرمزها همچنان تحت نظر کادر پزشکی تمرین می‌کند تا حضور او در بازی چهارشنبه‌شب برابر سپاهان نامشخص باشد.

به گزارش ایرنا، تمرین تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. پیش از شروع تمرین، اوسمار ویرا برای دقایقی با بازیکنان صحبت‌های جدی خود را در خصوص دیدار با سپاهان انجام داد.

تمرین ۶۵ دقیقه‌ای امروز با انجام پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی آغاز شد و در ادامه، حفظ توپ در بخشی از زمین در دستور کار قرار گرفت و در قسمت بعدی هم، فوتبال درون تیمی در برنامه بود.

امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند کماکان زیر نظر کادر پزشکی تمرینات اختصاصی خود را انجام دادند و سایر بازیکنان بدون مشکل در اختیار کادر فنی بودند.

یاسین سلمانی، علیرضا خدادادی و مرتضی پورعلی گنجی که در اوایل فصل با آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی مواجه شده بودند، برنامه‌های مخصوص خود را با هماهنگی کادر پزشکی تیم پیش می‌برند تا به تدریج آماده کار با توپ شوند.

تیم فوتبال پرسپولیس، فردا (سه‌شنبه) آخرین تمرین خود قبل از بازی با سپاهان را برگزار و پس از آن به اردو می‌رود.

گفتنی است؛ دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ خلیج فارس از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند