Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@21:16:41 GMT

درمان سنگ کلیه با یک روش ساده و مؤثر

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۸۸۷

فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: خوردن آب به میزان ۲.۵ لیتر در شبانه روز و به ویژه خوردن ۲ لیوان آب قبل از خواب می‌تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسن ارگانی، فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان درباره سرماخوردگی کلیه گفت: این واژه پایه علمی ندارد. درد‌های لُژ کلیه بیشتر مربوط به اسپاسم عضلات دور کلیه و کمر است، اما درد‌های کلیه به صورت کولیکی است و شدت بسیار زیاد دارد و بیمار نمی‌تواند درد آن را تحمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دردی که در کلیه وقت نشستن و برخاستن حس می‌کنیم به خاطر اسپاسم عضلات است و توصیه می‌شود برای آرام کردن درد کلیه‌ها را گرم نگه داریم. مایعات زیاد بنوشیم و گوشت قرمز و نمک کمتر مصرف کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چکار کنیم تا دچار سنگ کلیه نشویم؟ گفت: خوردن آب به میزان ۲.۵ لیتر در شبانه روز و به ویژه خوردن ۲ لیوان آب قبل از خواب توصیه می‌شود، چون کریستال‌های سنگ در شب تشکیل می‌شوند و هر بار که در زمان خواب برای ادرار بیدار می‌شویم یک لیوان آب بنوشیم. از مصرف فست فود‌ها و غذا‌های شور هم باید حتی الامکان پرهیز شود.

ارگانی درباره ورم در بدن و ارتباط آن با مشکلات کلیوی گفت: ورم می‌تواند با مشکلات کلیوی مرتبط باشد. کسانی که راه می‌روند و زندگی معمولی دارند معمولا در اندام تحتانی به ویژه شب‌ها ورم را حس می‌کنند. اما در خانم‌های باردار دارای مسمومیت حاملگی هستند و افرادی که تنگی ورید گردنی دارند در دستهایشان ورم ایجاد می‌شود، ولی معمولا مشکلات کلیوی در اندام تحتانی ورم ایجاد می‌کند.

فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان در مورد واکسینه کردن افرادی که نارسایی کلیه دارند و یا دارو‌های ضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، گفت: این افراد حتما باید واکسینه شوند، ولی دُز یادآوری را هم باید تزریق کنند. افرادی که نارسایی کلیه دارند مستعد کرونا هستند. افرادی که پیوند کلیه داشته‌اند هم باید حتما واکسن بزنند منتهی این واکسن باید بر پایه ویروس کشته شده و آنتی ژنیک باشد، چون سیستم ایمنی بدن این افراد ضعیف است.

وی درباره تأثیر دمنوش‌های گیاهی بر دفع سنگ کلیه بیان کرد: عرق خارشتر ادرار را افزایش داده و می‌تواند موجب دفع سنگ شود. گیاه گزنه هم می‌تواند استفاده شود، اما برخی گیاهان خاصیت سنگ‌سازی دارند و قبل از مصرف آنها باید با پزشک متخصص مشورت شود.

ارگانی گفت: افرادی که می‌خواهند یک کلیه خود را اهداء کنند؛ می‌توانند تا آخر عمر با یک کلیه زندگی کنند و اهدای کلیه منعی ندارد.

برچسب ها: سنگ کلیه ، واکسن کرونا ، ویروس کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سنگ کلیه واکسن کرونا ویروس کرونا سنگ کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه فعالیتهای تجاری اعم از واردات و صادرات به سرزمین‌های اشغالی را به حالت تعلیق در آورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ 9 آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است. 

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • قصه فراق از تحصیل
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت