Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:43:40 GMT

تجارب دفاع مقدس عامل عبور انقلاب از فتنه‌های بعدی بود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۹۴۵

تجارب دفاع مقدس عامل عبور انقلاب از فتنه‌های بعدی بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دو شنبه در دیدار امام‌جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان گرمه که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، به تبیین دو نگاه مادی و معنوی در حوزه دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: اگر تنها به زیان‌های مادی و دنیوی جنگ نگاه کنیم جز ضرر و آسیب چیزی در آن نمی‌بینیم؛ اما اگر طور دیگر و از منظر نگاه اهل‌بیت (ع) و حضرت زینب (س) به جنگ نگاه کنیم جز زیبایی چیزی در آن نخواهیم دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه یک نگاه به واقعه عاشورا و کربلا شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و آتش زدن خیمه‌ها و اسارت آل الله (ع) است، تصریح کرد: اما روی دیگر این سکه ایثار شهدای کربلا، شهامت، ظهور و بروز شجاعت‌ها، عبادت و مناجات، معامله با خداوند و ذخیره معنوی شدن برای تاریخ است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی نیز یک روی سکه جنگ هشت‌ساله، از دست دادن جوانان و تخریب شهرها و روستاها و بخش‌های مهمی از کشور بود؛ اما روی دیگر آن، نقش جنگ در سازندگی معنوی و تربیتی جامعه و انقلاب است.

وی افزود: جنگ، دنیایی از معرفت و بستری برای هدایت ایجاد کرده بود؛ به‌گونه‌ای که وقتی جوانی وارد این فضای تربیتی می‌شد متحول شده و نگاه او به سمت خداوند سوق می‌یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: ما در جنگ انقلاب خود را به دنیا صادر کرده و شعارهای دینی و انقلابی را به مردم جهان رساندیم و اکنون هم از ذخیره همان ۸ سال جنگ استفاده می‌کنیم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در این دوره بیش از ۳۰ ساله بعد از جنگ، طوفان‌ها و فتنه‌های فراوانی علیه ملت و نظام اسلامی ما ایجاد شد که هر کدام از این موارد به‌تنهایی برای نابودی یک نظام کافی بود؛ اما ذخیره معنوی زمان جنگ، مردم و دلسوزان را در صحنه نگاه داشت و اجازه نداد این فتنه‌ها و طوفان‌ها کارساز شود.

وی در انتها گفت: بر این اساس باید قدر این ذخیره معنوی را بدانیم و تا قیام قیامت به همه این داشته‌ها افتخار کرده و برای آن قدر و اجر و منزلت ویژه‌ای قائل باشیم.

کد خبر 5309463

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رضا نوری هفته دفاع مقدس سران فتنه ویروس کرونا واکسن کرونا هفته دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر اربعین 1400 خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان مجلس شورای اسلامی اردبیل ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079577 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر