Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@22:36:03 GMT

پیش از انقلاب، زمام امور یمن در دست سفیر آمریکا بود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۲۶۲

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: قبل از انقلاب، زمام امور این کشور در دست سفیر آمریکا بود و قیمومیت خارجی باعث فروپاشی و اشغال کامل یمن شده بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سید عبدالملک الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن ضمن تبریک سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر گفت که این انقلاب یک دستاورد بزرگ است که همچنان ادامه دارد و اهمیت آن به خاطر زمان حال و آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این انقلاب، برآیند ضرورت‌ها و نیازهای انسانی و اخلاقی است، بیان کرد: «وضعیت پیشین کشور، باعث شد که درک کنیم، انقلاب، حتمی است و منفعت واقعی ملت یمن است».

الحوثی گفت: پیش از انقلاب، مرحله قیمومیت خارجی بود و طیف‌های سیاسی حاضر در کشور نیز در استقلال و آزادی ملت یمن کوتاهی کردند.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه این مسئله، باعث فروپاشی و اشغال کامل یمن شده بود، گفت: «گروه حاکم بر کشور ما در قبل از انقلاب، باعث شد که یمن تحت [قطعنامه‌های] فصل هفتم [شورای امنیت] قرار گیرد».

وی با بیان اینکه در آن زمان، سفیر آمریکا، زمام امور یمن را در دست داشت و واشنگتن نیز جایگزین ریاست جمهوری بود، تأکید کرد: پیش از انقلاب، گروههای سیاسی، تسلیم قیمومیت سفارت آمریکا بودند.

الحوثی با اشاره به فروپاشی وضعیت اقتصادی یمن در قبل از انقلاب، بیان کرد: جامعه بین‌الملل نیز از رژیم سابق حمایت می‌کرد، ولی یمن با بحرانهای اقتصادی مهلکی روبرو بود.

وی با بیان اینکه «پیش از انقلاب، انفجارها، ترورها و عناصر تکفیری وجود داشت»، گفت که در آن زمان، دشمنان یمن تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند عوامل قدرت مادی و معنوی یمن را سلب کنند و به مرز فروپاشی برسد تا از این طریق، آن را اشغال کنند».

دبیرکل جنبش انصارالله یمن ضمن انتقاد از تلاش دشمنان برای متلاشی کردن ارتش یمن، افزود: «شکست گروه‌های سیاسی قبل از انقلاب، مشوق حمله همه جانبه به یمن شد. اگر وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی پیش از انقلاب ادامه داشت، یمن به سمت فروپاشی و تجزیه حرکت می‌کرد».

الحوثی با اشاره به نقش انقلاب در جلوگیری از افزایش پایگاه‌های آمریکا در یمن به بهانه مبارزه با القاعده، گفت که هدف قرار دادن یمن، به سود آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس است.

 

برچسب ها: دبیرکل جنبش انصارالله یمن ، الحوثی ، تروریست ، آمریکا ، رژیم صهیونیستی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دبیرکل جنبش انصارالله یمن الحوثی تروریست آمریکا رژیم صهیونیستی دبیرکل جنبش انصارالله یمن قبل از انقلاب پیش از انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف» رئیس جنبش سیاسی وجود در عراق تاکید کرد که آمریکا در تغییر فرهنگ جامعه عراق ناکام مانده است.

وی افزود: این کشور از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۸ به دنبال تغییر ساختار جمعیت شناختی عراق و روحیات فرهنگی ملت آن بوده است.

شریف اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تفکرات ضد اجتماعی را در عراق از طریق فعالیت‌های نهادهای جامعه مدنی انگلیس و آمریکا گسترش دهند.

وی بیان کرد: این نهادها به برخی از بخش‌های خسارت دیده عراق کمک‌هایی را ارسال کردند اما در نهایت هدف آنها از هم گسیختگی جامعه عراق و انحراف آن بود.

شریف تصریح کرد: آمریکا کوشید جامعه عراق را تبدیل به نسخه دیگری از جامعه کشور خود کند.

پیش از این نیز «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کد خبر 6091960

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر