Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@03:36:18 GMT

کاهش ۱۴ درصدی آمار فوتی‌های کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۴۲۷

استاندار تهران از کاهش ۱۴ درصدی آمار فوتی‌ها و ۱۶ درصدی بیماران سرپایی کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان تهران، گفت: آمار بیماران بستری در بخش‌های عادی نیز ۱۶.۸ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر ۶۶۴۹ بیمار بستری در تهران داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا امروز ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن در تهران تزریق شده است که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دوز اول و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم دوز دوم را دریافت کرده اند.

کاهش همه شاخص‌های بیماری کرونا

استاندار تهران گفت:​ همه شاخص‌ها اعم از بیماران سرپایی، بستری و فوتی با یک شیب خوبی در حال کاهش است که باید این روند را حفظ و این شیب را بیشتر کنیم.

آقای انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان در تهران افزود: در بحث روند بیماری در روز‌های آینده و هفته اول مهر شاهد ادامه کاهش روند بیماری خواهیم بود.

وی ادامه داد: آنچه باعث کاهش این شاخص‌ها شده در درجه نخست بحث واکسیناسیون همگانی، ​دوم تعطیلی یک هفته‌ای و سوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است که همین روند باید حفظ شود تا دچار موج ششم و اوج گیری دوباره بیماری ویروس کرونا نشویم.

محسنی بندپی گفت: ۲۳۴ پایگاه در استان تهران تحت مدیریت سه دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده و شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی کرده است که مراکز بیشتری را تجهیز و در اختیار ما قرار دهد.

استاندار تهران افزود: همچنین تامین اجتماعی نیز ۱۰ مرکز راه اندازی خواهد کرد که با این راه اندازی ۵۰ ایستگاه به مراکز واکسیناسیون ما افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات غیر اورژانسی باید به سمت واکسیناسیون سوق داده شود، گفت: در بحث واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس نیز آخرین تصمیم گیری را ستاد ملی کرونا اعلام خواهد کرد، اما قبل از آن به استانداردسازی سرویس مدارس و افزایش سرانه بودجه مدارس نیاز داریم تا با اطمینان خاطر به سمت بازگشایی مدارس برویم.

مشکلی در تامین واکسن نداریم

استاندار تهران گفت: مشکلی در تامین واکسن نداریم و سه میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دوز واکسن ذخیره شده داریم.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن در ماه آینده وارد ایران خواهد شد و در شهرستان‌های استان تهران نیز اعلام کردیم از جامعه هدف ما نیز بیش از ۷۱ درصد واکسن دریافت کردند البته در شهر تهران با توجه به جمعیت ۹ تا ۱۰ میلیونی نیازمند بسیج همگانی هستیم که هم اکنون در بیمارستان‌های خصوصی تهران نیز حدود ۱۵۰ ایستگاه تزریق واکسن ایجاد شده است.

وی گفت: تکلیف قانونی همه دستگاه‌های اجرایی است که همه جانبه با دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری کنند و امکانات موردنیازشان را در اختیار قرار دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استاندار تهران محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال