Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:04:10 GMT

گوشت چرخ کرده فله‌ای از پیش آماده شده نخرید

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۴۷۲

گوشت چرخ کرده فله‌ای از پیش آماده شده نخرید

ایسنا/خراسان جنوبی دامپزشکی در خصوص خرید گوشت چرخ کرده فله‌ای از پیش آماده شده به مردم هشدار داد.

جواد اسماعیلی، رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از مردم خواست گوشت چرخ‌کرده را تنها به صورت بسته‌بندی بهداشتی که در مراکز بسته‌بندی مجاز و با درج مشخصات و نام و نشان واحد بسته‌بندی و تاریخ تولید و انقضا عرضه می‌شوند تهیه و از خرید و مصرف گوشت چرخ کرده فله‌ای از پیش آماده شده خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: عرضه گوشت نامرغوب به صورت چرخ کرده یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین روش‌های فروش گوشت نامرغوب به شمار می‌رود و برخی واحدهای قصابی اقدام به چرخ کردن گوشت و سایر اجزای لاشه دام می‌کنند.

به گفته وی  از جمله تقلبات احتمالی در گوشت چرخ‌کرده می‌توان به استفاده از گوشت حیوانات پیر و لاغر و دیرپز، گوشت مانده و تاریخ منقضی و فاسد، گوشت منجمد یخ‌زدایی (دیفراست) شده، استفاده از گوشت سایر دام‌ها که ارزش غذایی پائینی دارند (مانند سنگدان، گوشت گله گاوی و...) و حتی استفاده از گوشت تک‌سمی و یا گوشت حیوانات دیگر مخلوط با چربی گوسفندی ترکیب شده و چرخ شده اشاره کرد.

اسماعیلی افزود: در گوشت چرخ کرده فله‌ای به دلیل اینکه بافتش در اثر چرخ کردن از هم گسسته شده و همچنین خون آبه ایجاد می‌شود، امکان رشد باکتری‌های بیماری‌زا در آن افزایش یافته و سریع‌تر دچار فساد می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد: بهترین روش برای تهیه گوشت چرخ کرده سالم مراجعه به قصابی معتبر دارای مجوز، تهیه گوشت، شستشو و چرخ کردن آن است که با این کار اطمینان کامل از سلامت گوشت و نداشتن مواد افزودنی یا نگهدارنده حاصل می‌شود.

اسماعیلی افزود: در صورت نیاز می‌توان این نوع گوشت را به صورت آماده و بسته‌بندی شده از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده تهیه کردکه  در این شرایط لازم است در زمان خرید به اطلاعات مندرج روی محصول (تاریخ تولید و انقضا، محتویات، نشان و کدرهگیری دامپزشکی و ...) توجه شود و علاوه بر این سالم بودن بسته‌بندی و نداشتن پارگی اهمیت زیادی دارد.

وی  در خصوص گوشت مصرفی کبابی‌ها و غذاخوری‌ها گفت: نمونه‌برداری از این واحدها انجام می‌گیرد و نظارت مستقیم بر کبابی‌ها و مراکز طبخ بر عهده مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوده و همراهی دامپزشکی در قالب تفاهم نامه‌ها و بازدیدهای مشترک با دانشگاه علوم پزشکی (مرکز بهداشت) صورت می‌گیرد.

اسماعیلی خطر استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز (مثل ترکیبات نیتریت و یا خون) برای افزایش عمر ماندگاری و پررنگ کردن مطلوب در گوشت چرخ کرده فله‌ای را محتمل دانست و از مردم خواست به هیچ وجه گوشت چرخ کرده فله‌ای نخرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با شماره تلفن ۳۲۷۲۸۴۰۶ یا ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گوشت قرمز سازمان دامپزشکی گوشت چرخ کرده فله ای بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، گروهی از مدیران رادیو صدا و سیمای کشورمان در مشهد مقدس با هدف آشنایی با فعالیت‌های عمرانی آستان قدس رضوی و فرآیند بسته‌بندی گل‌های فوق ضریح حرم مطهر رضوی از رواق زیر سطحی بست شیخ بهایی و بخش شمیم رضوان بازدید کردند.

در این بازدید،  محرابیان به‌عنوان کارشناس شرح طرح، درصد پیشرفت، مساحت، زمان شروع و مدت انجام طرح را توضیح داد

مدیران رادیو از بخش شمیم رضوان بازدید نیز کردند و محمد حسین برگی به عنوان سرکشیک روز، توضیحاتی در خصوص چگونگی آغاز و انجام فرآیند آماده سازی گل‌های متبرک فوق ضریح مطهر را که روزانه تعویض و به این مکان منتقل می‌شود، بیان کرد

فعالیت‌های این مجموعه شامل استریل، خشک کردن، بسته‌بندی و توزیع گل‌های متبرک است.

بازدید از کارگاه روشنایی حرم مطهر رضوی
حضور در کارگاه روشنایی و بازدید از مراحل طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری، تمیز کردن و تعویض لامپ‌های معیوب لوستر‌های حرم مطهر، وضع روشنایی لوسترها، روشنایی و نورپردازی حرم مطهر بخش پایانی این بازدید بود

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود