Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی موجودیت مواد غذایی، دسترسی به غذا و پایداری در نوع توزیع و دریافت غذا را سه مساله اصلی در امنیت غذایی برشمرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین روح الله شاهمرادیان امنیت غذایی در معنای کلی را دسترسی آحاد جامعه به غذای کافی برای داشتن زندگی سالم با اتکا بر درآمد خانواده دانست و اظهار کرد: موجودیت مواد غذایی، دسترسی به غذا و پایداری در نوع توزیع و دریافت غذا سه مساله اصلی در امنیت غذایی است که برای تهیه و تأمین آن در نظام اجتماعی یک کشور، همه سازمان‌ها و نهادها باید با هم تعامل و همکاری داشته باشند که این امر مهم می‌تواند در سلامت جامعه نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مساله تولید را امنیت، عزت و اقتدار و قدرت کشور ارزیابی کرد و گفت: خاستگاه تولید محصولات غذایی کشور در بحث امنیت غذایی، روستاییان ما هستند که در تأمین غذا نقش اصلی را دارند و عمده کار و تلاش آنان تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است؛ روستاییان با حمایت دولت و نهادهای متولی می‌توانند نیاز اساسی کشور را در مساله تغذیه سالم؛ تأمین و خدمات ارزنده‌ای را به جامعه دهند.

معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی حامی اصلی روستاییان بود که با حمایت همه جانبه و درایت نیروهای انقلابی و دلسوز در جهت ایجاد شغل، فقرزدایی و تولیدات کشاورزی و محصولات گوشت و لبنی گام برداشت و همکاری کرد و توسعه و رونق اقتصادی روستا را فراهم کرد.

شاهمرادیان گفت: در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی در روستا به دلیل نبود امکانات صنایع تبدیلی، حمل و نقل، فروش مستقیم محصولات و بسته بندی توجیه اقتصادی ندارد و دلالان زمام امور را در عرصه تقاضا و عرضه در دست دارند و این مساله، انگیزه مردم روستا را برای تولید بهینه نشانه رفته است و آسیب‌های جدی را وارد کرده است که جهت برون رفت از وضع موجود، متولیان امر راهی پیش بگیرند تا دست سوداگران کوتاه شود و دوباره اقتصاد روستا رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه تولید بهینه محصولات کشاورزی بدون حمایت مستقیم دولت هرگز اتفاق نمی‌افتد، تاکید کرد: توجه ویژه و تعامل وزارت جهاد کشاورزی با سازمان‌های مرتبط، لزوم مشارکت سرمایه گذاری در بخش خدمات دهی روستایی، آموزش و توانمندسازی، مهارت افزایی، تغییر نگرش مردم و بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای دلسوز نظام به عنوان مروجین امر کشاورزی در روستاها راهگشاست.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: تعامل فرهنگ در علمی شدن بخش کشاورزی، همبستگی و ایجاد انسجام در جهت رونق تولید (کاشت، داشت و برداشت) توسعه اقتصادی روستا را در بر دارد و همه عوامل باید برای رفع مشکلات و موانع تولید همگام و همسو باشیم که این امر خطیر و مهم می‌تواند در تسهیل گری اجتماعی و فرهنگی و امنیت غذایی کشور نقش مهمی داشته باشد و در بعد کلی لزوم بررسی سند امنیت غذایی در شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک سند کاربردی و راهبردی حائز اهمیت است و این بحث مهم باید با مشارکت همه دستگاه‌ها در شورای امنیت ملی پیگیری و در راستای گام دوم انقلاب در روند توسعه و پیشرفت کشور اثرگذار باشد.

کد خبر 523522

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی شاهمرادیان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد

مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد که با حضور مدیر روابط عمومی این شرکت صورت گرفت، از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.

او تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.

مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود