Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:43:11 GMT

پیروزی حزب پوتین در انتخابات مجلس دومای روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۸۶۲

پیروزی حزب پوتین در انتخابات مجلس دومای روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شمارش ۹۸ درصد آرای انتخابات مجلس دومای روسیه، «حزب روسیه متحد» توانست حدود نیمی از کرسی‌های تحت رقابت را تصاحب کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد، حزب نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور با کسب حدود پنجاه درصد آرا توانسته بیشترین تعداد کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، «حزب کمونیست روسیه» با اختلاف زیاد، حدود بیست درصد از آرای این انتخابات را کسب کرد.

حزب متحد روسیه، در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز توانسته بود ۵۴ درصد آرای انتخابات مجلس دوما را از آن خود کند. پیروزی روز دوشنبه این حزب بدان معنا است که اعضای آن بیش از دو سوم از ۴۵۰ کرسی‌های مجلس سفلای دومای دولتی را تصاحب کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با استقبال از این نتایج گفت، حزب روسیه متحد نقش اساسی خود به عنوان حزب حاکم را بار دیگر تثبیت کرد.

این مقام دولت روسیه با اشاره به برگزاری جامع، آزاد و سالم این انتخابات گفت: «کمونیست‌ها نیز نتایج خود را تقویت کردند و احزاب جدیدی نیز کار خود را به خوبی انجام داده‌اند».

با این حال، مخالفان حزب حاکم روسیه از جمله نزدیکان «الکسی ناوالنی» سیاست‌مدار غرب‌گرای روس که به‌خاطر «افراط‌گرا» شناخته شدن از سوی دادگاهی در روسیه از این انتخابات محروم شده‌اند، ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده‌اند.

انتخابات واحد روسیه از روز جمعه به مدت سه روز در این کشور برگزار شد. انتخابات در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، روسای ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور روز جمعه آغاز شد تا ساعت هشت شب یک شنبه ادامه داشت.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پنج حزب روسیه متحد، حزب کمونیست روسیه، حزب لیبرال دموکراتیک، حزب عدالت روسیه برای حقیقت و حزب جدید مردم از احزابی هستند که به دومای دولتی روسیه راه یافته‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه انتخابات مجلس رقابت حزب روسیه متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی ، «یوری اوشاکوف» دستیار رییس جمهور روسیه امروز سه شنبه از سفر آتی رییس جمهور کشورش به چین خبر داد.

بر اساس اعلام این مقام کرملین، این اولین سفر خارجی در دور جدید ریاست جمهوری پوتین به شمار می آید.

«یوری اوشاکوف» سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ترکیه را نیز مورد تأیید قرار داد.

وی در این خصوص گفت: تا کنون برای این سفر (سفر به ترکیه) تاریخی مشخص نشده است؛ اما مطمئنم که بعد از سفر ریس جمهور به چین خواهد بود.

اوشاکوف اضافه کرد: قول این سفر به چین داده شده است و پیشنهاد آن از سمت پکن نیز وجود دارد. سفر مذکور به نوعی پاسخ به اولین سفر خارجی رسمی شی جین پینگ رییس جمهور چین بعد از انتخاب شدن به ریاست جمهوری کشورش به روسیه در سال گذشته میلادی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

کد خبر 6099711

دیگر خبرها

  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد