Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عبداللهی، کارشناس بازار مسکن در شبکه خبر با اشاره به راه‌اندازی مجدد سامانه املاک و اسکان گفت: هم‌اکنون به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات جامع در حوزه مسکن، نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده  بازار انجام داد.

او افزود: سامانه املاک و اسکان برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایجاد شده ، اما دارای مزیت‌های دیگری هم است که مغفول واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار مسکن بیان کرد: به عنوان مثال به دلیل نبود اطلاعات شفاف، هم‌اکنون وام ودیعه مسکن که به مستأجران پرداخت می‌شود به شکل مناسبی موثر نیست در صورتی که با راه‌اندازی این سامانه مستأجران واقعی مشخص می‌شوند و می‌توان از آن‌ها حمایت کرد.

 

در ادامه محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف اصلی سامانه املاک و اسکان فقط شناسایی خانه‌های خالی برای اخذ مالیات نیست، بلکه ابزاری برای تهیه اطلاعات جامع جهت برنامه‌ریزی در حوزه مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت توقف ۷۰ روزه سامانه املاک و اسکان گفت: ضمن عذرخواهی از هم میهنان عزیز این مشکل به وجود آمده در سامانه به دلیل اختلال فنی بود و به وزارت راه و شهرسازی ارتباطی نداشت.

او افزود: اکنون مجدد این سامانه راه اندازی شده و زمان مراجعه و تکمیل اطلاعات هم تا پایان مهرماه تعیین شده است.

محمودزاده گفت: لازم نیست  افراد همه اطلاعات را در این سامانه وارد کنند زمانی که اطلاعات هویتی سرپرست خانوار در این سامانه ثبت شود کل اطلاعات اضافه می شود و فقط افراد باید اطلاعات را ویرایش و تایید کنند.


 علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی هم گفت: به استناد ماده ۵۴ مکرر اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم هر واحد مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز در یک‌سال شمسی خالی از سکنه بماند مشمول مالیات می‌شود.

او افزود: مبنای محاسبه مالیات خروجی و اطلاعات  سامانه املاک و اسکان است. واحد مسکونی خالی به ازای هر ماه مشمول ۶ برابر مالیات اجاره بهای واحد مسکونی در ماه خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: سازمان امور مالیاتی تا دی ماه  مالیات واحد های مسکونی که از طریق سامانه املاک و اسکان تشخیص داده شوند را محاسبه و اعلام می کند تا مالیات این واحدها وصول شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه املاک و اسکان مسکن سامانه املاک و اسکان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود