Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنبش انصارالله یمن از شهادت هفت تن از اعضای یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در استان «شبوة» واقع در جنوب شرقی این کشور خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع وابسته به جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک دستگاه خودروی سواری متعلق به محمد حسین احمد لسودی، شهروند یمنی را در شهرستان «مرخة» واقع در استان شبوه هدف قرار داد و در نتیجه آن وی و شش تن از اعضای خانواده‌اش از جمله یک زن و سه کودک شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوء تغذیه بیش از 7 میلیون یمنی
سازمان ملل متحد اعلام کرد هفت میلیون و ششصد هزار نفر در یمن به علت سوء تغذیه نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد هفت میلیون و ششصد هزار نفر در یمن به علت سوء تغذیه نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند.
دفتر نماینده هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن با صدور بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد با توجه به ادامه درگیری‌های خونین در کشور فقیر یمن‏‏، هفت میلیون و ششصد هزار نفر در این کشور به خدمات پزشکی برای درمان سوء تغذیه نیاز دارند.
در این بیانیه آمده است از میان هفت میلیون و ششصد هزار نفر در یمن، حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر کودک کمتر از پنج سال و یک میلیون و دویست هزار نفر زن باردار و شیرده به علت سوء تغذیه شدید ‏به خدمات درمانی نیاز دارند.
دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن افزود: بخش بهداشتی یمن تنها یازده درصد از بودجه مورد نیاز امسال خود را دریافت کرده و این در حالی است که بیست میلیون نفر در یمن به کمک‌های بهداشتی نیاز دارند.
بر اساس این بیانیه، تنها پنجاه و یک درصد از بیمارستان‌های یمن با تمام ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و در 67 شهرستان از مجموع 333 شهر یمن پزشک وجود ندارد و در هر 10 دقیقه یک کودک در یمن به علت بیماری‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهد که با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌توان از آن جلوگیری کرد.
سازمان ملل متحد در اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد تعدادی از آژانس‌ها و سازمان‌های بین المللی که در زمینه کمک‌های بشردوستانه در یمن فعالیت دارند به علت کمبود بودجه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را از ابتدای ماه سپتامبر به ویژه در بخش‌های بهداشتی‏، تامین آب سالم و ... کاهش می دهند.

جزئیات اعترافات متهمان جنایت ترور الصماد
نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی یمن اعترافات گروهی از متهمان به قتل "صالح الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی را lمنتشر کرد که طی آن، محکومان به ارتباط‌شان با یک افسر اطلاعاتی امارات برای هماهنگ کردن عملیات ترور اذعان کردند.
به گزارش العالم، مقامات قضایی یمن، صبح شنبه حکم اعدام 9 تن از افراد محکوم‌شده در پرونده ترور صالح الصماد، رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن را اجرا کردند.
بعد از آنکه دادگاه جزایی ویژه در صنعا مشارکت‌کنندگان و طراحان ترور الصماد را به اعدام محکوم کرد، نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی وزارت کشور یمن اعترافات باندی را که با کشورهای متجاوز برای این جنایت همدست بود، منتشر کرد.
متهمان تأکید کردند که تراشه‌های الکترونیکی را در جیب یکی از همراهان شهید الصماد در جریان نشست‌شان در دانشگاه الحدیده قرار دادند و هنگام خروج شهید الصماد از دانشگاه، با ائتلاف متجاوز تماس گرفته شد و هواپیماهای ائتلاف او را تحت تعقیب و هدف قرار دادند.
آنها همچنین تأکید کردند که با یک افسر اماراتی به نام "ابوطیر" در تماس بودند و با او اجرای عملیات ترور الصماد را هماهنگ می‌کردند و همچنین از او پولی برای مشارکت در این ترور دریافت کرده بودند.
صالح الصماد در 19 آوریل 2018 در حمله هوایی ائتلاف سعودی با یک پهپاد در شهر الحدیده (غرب یمن) شهید شد.

عربستان آخرین گروه از دولت مستعفی یمن را از هتل بیرون انداخت
عربستان سعودی تصمیم گرفته که دیگر روادید مقامات دولت مستعفی مقیم ریاض را تمدید نکند و آخرین گروه از این دولت را از هتل بیرون کرده است.
عربستان سعودی آخرین گروه از مقامات دولت مستعفی یمن در هتل «ذواری» در منطقه «الملقا» در شمال ریاض را بیرون کرد.
بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، ریاض همچنین تصمیم گرفته ویزای دیگر مسؤولان دولت مستعفی از جمله وزرای این دولت را تمدید نکند.
در ادامه این گزارش آمده، عربستان سعودی این تصمیمات خود را اینگونه توجیه کرده که بازگشت مقامات دولت مستعفی یمن به کشورشان ضروری است و پیشتر در بیانیه‌های مشترک با انگلیس، امارات و آمریکا به این موضوع اشاره کرده و گفته با توجه به وضعیت اقتصادی استان‌های تحت تسلط دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی»، این دولت باید به یمن بازگردد اما واقعیت آن است که ریاض تازه پی برده مورد بزرگترین سوءاستفاده از سوی سران دولت مستعفی یمن قرار گرفته، کسانی که مناطق تحت کنترل خود را از دست داده و به نیروهای صنعاء واگذار کرده‌اند در حالی که با اموالی که از ائتلاف به رهبری سعودی می‌گیرند پول روی پول می‌گذارند.
«الحسن ابکر» فرمانده موسوم به «مقاومت الجوف» در همین زمینه گفت، سران دولت مستعفی و در رأس آن هادی و معاونش«علی محسن الاحمر» عامل واقعی شکست‌های دولت مستعفی در یمن هستند زیرا آنها کمک‌های ارائه شده از سوی سعودی را به غارت برده‌اند.
وی افزود، زمانی که وی یک فرمانده نظامی در الجوف بوده عربستان سعودی کمکی به میزان یک میلیون ریال سعودی (52 میلیون ریال یمن) فرستاده اما وی فقط 25 میلیون ریال دریافت کرده و مابقی را علی محسن الاحمر برداشته است.
در ادامه این گزارش آمده، حال که سعودی شاهد پیروزی‌های بزرگ صنعاست و دیگری امیدی به نیروهای دولت مستعفی ندارد تصمیم گرفته از آنها خلاص شود و به نیروهای دیگری متوسل شود. موضوعی که در نبرد «البیضاء» مشخص شد و ریاض از نیروهای سلفی به جای دولت مستعفی حمایت کرد و در نهایت منجر به اختلافات و خیانت‌هایی شد که ائتلاف سعودی جبهه‌های البیضاء را یکی پس از دیگری از دست داد.

انقلاب 21 سپتامبر یمن اتفاقی بزرگ بود
دبیرکل انصارالله یمن در سالگرد انقلاب 21 سپتامبر گفت یادآوری این انقلاب بسیار مهم است، زیرا اتفاقی بزرگ رخ داد و امروز و فردای کشور را تحت تاثیر قرار داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ، سیدعبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن در سالگرد انقلاب 21 سپتامبر گفت یادآوری این انقلاب بسیار مهم است، زیرا اتفاقی بزرگ رخ داد و امروز و فردای کشور را تحت تاثیر قرار داد. این انقلاب یک نیاز ضروری، انسانی و اخلاقی بود.
وی ادامه داد: وضع یمن به ما فهماند که انقلاب ضروری و به نفع ملت است. قبل از انقلاب، دوران تحت قیمومیت خارجی‌ها بود. کوتاهی جریانات سیاسی در زمینه استقلال کشور نتایج فاجعه باری داشت به گونه‌ای که آینده کشور را با فروپاشی روبرو کرد و یمن به اشغال در می‌آمد.
وی گفت قبل از انقلاب 21 سپتامبر افرادی بر یمن حاکم بودند که با شورای امنیت سازمان ملل در قرار دادن یمن زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل تبانی کرده بودند. در آن زمان سفیر آمریکا بر کشور حاکم بود و سفارت آمریکا بجای ریاست جمهوری عمل می‌کرد. جریان‌های سیاسی هم با سفارت آمریکا در تعامل بودند و قیمومیت آمریکا را پذیرفته بودند.
وی خاطر نشان کرد اینکه ملت ما آزادی و کرامت و استقلال و هویت دینی خود را از دست بدهد و به ملتی ناامید و تحت سیطره دشمنان تبدیل شود، خسارت دنیا و آخرت است. با چنین ملتی راه برای اسرائیل باز می‌شود و تحت عنوان عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) فضا آماده می‌شود.
وی افزود آمریکا کار‌های خود را بر اساس منافع اسرائیل انجام می‌دهد، زیرا اسرائیل وکیل و نماینده اصلی آمریکا در خاورمیانه است. عربستان نماینده آمریکا در منطقه نیست هرچند که تمایل به این امر دارد. امارات هم نماینده آمریکا نیست هرچند تلاش می‌کند و در این مسیر خدمات زیادی به آمریکا ارائه کرده است. هیچ کشور عربی یا اسلامی دیگر هم وجود ندارد که آمریکا به آن به عنوان نماینده خود در منطقه و جهان عرب و اسلام اعتماد کند. نماینده اصلی، اسرائیل است و بقیه ابزار دست هستند و آمریکا به آن‌ها به عنوان مزدور و گاو شیرده نگاه می‌کند.

آمریکا در جنایت علیه ملت یمن دست دارد
رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت آمریکا در جنایت علیه ملت یمن دست دارد و تجاوز به یمن صد در صد یک تجاوز آمریکایی است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت آمریکا در جنایت علیه ملت یمن دست دارد و تجاوز به یمن صد در صد یک تجاوز آمریکایی است و سعودی و امارات نیز عوامل اجرایی آمریکا و انگلیس در منطقه هستند.
وی افزود جنگ اقتصادی نیز همانند نظامی یک جبهه نبرد است که یمنی‌ها در آن نیز با تلاش و پشتکار و برنامه همانند جبهه نظامی پیروزی خواهند شد ضمن آن که یمن در سطح نظامی از مرحله دفاعی به مرحله تهاجمی رسیده اند.
وی تأکید کرد انقلاب یمن صد در صد مستقل است و قیمومیتی بر آن وجود ندارد. پایداری افسانه‌ای که تا الان وجود داشته است و نیز انسجام نهاد‌های کشور از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب بیست و یکم سپتامبر یمن در سال 2014 میلادی است.
المشاط گفت متجاوزان تلاش کردند این انقلاب را تضعیف کنند و درهم بشکنند، اما از جایی که فکرش را هم نمی‌کنند ستون این انقلاب محکم شده و امروز استوار و محکم شده و بدون آنکه انحنا پیدا کند یا بشکند ایستاده است. تجاوز به یمن از زمانی که شهید حسین بدر الدین الحوثی نخستین صدای فریادش را از کوه‌های مران (استان صعده) بلند کرد تدارک دیده شد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره آرمان فلسطین نیز تصریح کرد انقلاب بیست و یکم سپتامبر یمن انقلاب همه مستضعفان در جهان عرب و اسلام است و آرمان فلسطین در صدر قرار دارد.
وی تصریح کرد سازمان ملل با تأسف شدید تا الان نقش مشخص و ترسیم شده‌ای در قبال نیرو‌های استعمارگری که این سازمان را تأسیس کرده اند ایفا کرده است که سرپوش گذاری روی ادامه تجاوز نیز جزیی از این نقش آفرینی است. ما به فرستاده جدید اطلاع دادیم با او از جایی که فرستاده قبلی شکست خورده است، تعامل خواهیم کرد.
المشاط تأکید کرد به نیرو‌های متجاوز اجازه داده نخواهد شد از اهرم فرستادگان برای ایجاد ناکامی و آغاز دوباره و شروع از صفر، استفاده کنند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن خاطر نشان کرد فرستاده سابق در یک مسئله مهمی شکست خورد و موضعش را در گزارش اخیرش در قبال این مسئله به شورای امنیت اعلام کرد و آن مأموریت هم لزوم ورود کشتی‌ها و لغو محاصره زمینی و هوایی است و کشور‌های متجاوز باعث شدند مأموریت فرستاده قبلی به شکست کشانده شود و آن‌ها به خواسته‌هایی که فرستاده معتقد بود بر حق است پاسخ ندادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن رئیس شورای عالی سیاسی یمن انقلاب 21 سپتامبر سازمان ملل متحد دولت مستعفی یمن عربستان سعودی نفر در یمن سوء تغذیه بر یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فیلم/رضوانی: برخی‌ها فیگور ریاست مجلس گرفته‌اند اما پاپس‌ می‌کشند
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل