Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از راه‌اندازی شبکه بی‌سیم رادیویی در منابع طبیعی ۴ استان؛ تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی خبر داد.

امیر مسعود جلالی امروز ۲۹ شهریورماه، اظهار کرد: وجود بی‌سیم و برقراری ارتباط رادیویی برای پیشگیری از تخریب اراضی ملی، قاچاق چوب و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع امری لازم و ضروری بوده و هدف سازمان جنگل‌ها این است که تا پایان سال جاری این ارتباط رادیویی را در تمامی استان‌های کشور گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها بخش قابل‌توجهی از ادوات مربوط به شبکه بی‌سیم رادیویی را خریداری و در بیش از نیمی از استان‌های کشور ۳۰ تا ۴۰ درصد کارهای مقدماتی آن را انجام داده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: در مقاطعی در دهه ۷۰ از شبکه رادیویی بی‌سیم به شکل آنالوگ در منابع طبیعی استفاده می‌شد اما این سیستم کارایی لازم را نداشته است اما آنچه الان سازمان جنگل‌ها به دنبال آن است شبکه بی‌سیم دیجیتالی است که کیفیت صدا و صوت در آن بسیار بالاست و علاوه بر آن سازمان می‌تواند با سیستم دیجیتالی کلیه اقدامات حفاظتی مربوطه را از ستاد پایش و رصد کند.

جلالی اضافه کرد: یکی از قابلیت بی‌سیم دیجیتالی این است که خودروها و افرادی که دارای بی‌سیم هستند از طریق جی‌پی‌اس ردیابی شده و در مواقع بروز اتفاق مورد حمایت نیروهای امدادی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به قابلیت شبکه بی‌سیم دیجیتال، بیان کرد: این شبکه قادر است اطلاعات و تصاویر دریافتی را به شبکه امن سازمان منتقل کرده و سازمان می‌تواند صوت و تصویر را از دوربین‌های نصب شده دریافت کند.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: سازمان جنگل‌ها تاکنون رایزنی‌های زیادی را برای راه‌اندازی شبکه رادیویی بی‌سیم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده است و امسال نیز مصمم است برای ارتقای ضریب حفاظتی و کنترل عوامل تخریب و مدیریت بهتر بر عرصه‌ها، بهره‌برداری از این شبکه را در منابع طبیعی سراسر کشور گسترش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بختیاری سازمان جنگل ها قزوين تهران خراسان جنوبي وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محیط زیست منابع طبیعی سازمان جنگل ها شبکه بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد

مدیر شبکه رادیویی ایران در مراسم تجلیل از برنامه سازان نوروز و رمضان این شبکه اعلام کرد: برنامه «سال مبارک» که ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بوده است در بین ویژه برنامه‌های تحویل سال دیگر شبکه‌های رادیویی بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

 آذرمکان ضمن قدردانی از زحمات برنامه سازان تصریح کرد: رادیو ایران در برنامه «سال مبارک» با ۱۳ ساعت برنامه زنده طولانی‌ترین برنامه را بین شبکه‌های رادیویی تولید کرد و این در حالی است که طبق ارزیابی مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما رادیو ایران، بالاترین نمره را در معاونت صدا کسب کرد.

 وی با اشاره به سختی برنامه سازی در ماه مبارک رمضان افزود: ویژه برنامه‌های سحر و افطار این شبکه رادیویی نیز با تلاش و کوشش و همدلی برنامه سازان برنامه‌هایی قابل توجه و استاندارد ارزیابی شده است که شایسته تقدیر می‌باشد.

 مدیر رادیو ایران با اشاره به برنامه «شهر رمضان» نیز گفت برای اولین بار در ماه مبارک رمضان با همکاری و هم افزایی شهرداری تهران ویژه برنامه‌ای شاد در شب‌های رمضان در بوستان لاله تهیه شد که با استقبال مردم تهران در آن بوستان و همه شنوندگان در سراسر کشور مواجه شد.

 مهدی رستمی مدیر گروه معارف و تاریخ رادیو ایران، به تجربه برنامه سحرگاهی و ایجاد موقعیت برای مخاطبان که طرح جدیدی بود اشاره کرد و افزود: برنامه «قرار بی قراران و قرار آسمانی» هر دو با تمرکز به بندگی به روی آنتن رفت.

 وی هدف این برنامه‌ها را معرفت‌افزایی و ایجاد لحظه‌ها و خاطره‌های به یادماندنی و تاثیرگذار برای شنوندگان توصیف کرد.

 یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن، به توجه رادیو ایران به موضوع هم افزایی اشاره کرد و گفت بعد از طرح هفته‌های ایرانی در این شبکه موضوع هم افزایی در برنامه‌های شبکه پر رنگ‌تر شد.

مرضیه محمودی مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران نیزحضور ایرانیاران را در ویژه برنامه تحویل سال «سال مبارک» اقدام رسانه‌ای مناسبی دانست و افزود: گزارش‌های ایرانیاران از سراسر ایران، حضور پیشکسوتانی مثل عذرا وکیلی، فاطمه نیرومند و علیرضا جاویدنیا و میزبانی رادیو ایران از سایر شبکه‌های رادیویی سال را مبارک کرد.

 غلامحسین طالبی مدیر طرح و برنامه رادیو ایران نیز به استقبال بی نظیر از پویش «دلنامه» در راستای همدلی با کودکان و مادران غزه اشاره کرد.

 در پایان این نشست دکتر مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ایران با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی از تلاش‌های برنامه سازان ویژه برنامه‌های تحویل سال و ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها