Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی با اشاره به نشست امروز این شورا، اظهار داشت: در نشست امروز مقرر شد برای اجرای دقیق زیرنظام‌های سند تحول، ستادی در زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شود تا اجرای این سند یک متولی مشخص داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این نشست مباحث مهمی همچون «نسبت شورای آموزش و پرورش با سایر نهادهای قانونی بالادستی»، «ضرورت اجرای سند تحول بنیادین»، «ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی» و «اجرای رتبه بندی معلمان» مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین نسبت شورای عالی آموزش و پرورش با نهادهای بالادستی بسیار اهمیت دارد، افزود: این نکته مورد تأکید رئیس جمهور بود چراکه از همین طریق می‌توان نقاط ضعف و قوت شورا که بیش از 100 سال قدمت داشته و فراز و فرود بسیاری در این دوران داشته، آسیب شناسی کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم مطروحه در نشست امروز، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که این دغدغه رهبر معظم انقلاب به طور کامل در مدارس پیاده سازی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه در کمیسیون آموزش به صورت جدی به دنبال اجرای این مهم بوده‌‎ایم، افزود: با این وجود آنچنان که باید این سند در آموزش و پرورش اجرایی نشده و در نشست امروز شورای عالی آموزش و پرورش تأکید شد که لازم است ستادی در زیرمجموعه آموزش و پرورش عهده دار رصد و اجرای اهداف راهبردی سند باشد که تشکیل این ستاد مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در نشست امروز همچنین بر اجرای رتبه بندی معلمان و تقویت دانشگاه فرهنگیان با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز تأکید شد، گفت: رئیس جمهور اشاره داشت که تنها مرجع تربیت معلم دو مجرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد  و مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز همواره روی این موضوع تأکید داشته‌اند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم میانه در مجلس مهدی اسماعیلی شورای عالی آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات رئیس جمهور دانشگاه فرهنگیان دانشگاه شهید رجایی اجرای رتبه بندی معلمان فارس تبریز رهبر معظم انقلاب شورای عالی آموزش و پرورش نشست امروز سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود