Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند و از طرفی از خلیج فارس و غرب آسیا هم مجبور به فرار هستند.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در آیین رونمایی از کتاب «شهادت شکار» حاوی خاطرات و دست‌نوشته‌های شهید علی تجلایی، اظهار داشت: ملت بزرگ و کهن ایران برای ساختن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تا ۵۰ سال آینده به رهبری ولی فقیه زمان و برای شکل‌گیری قدرت جهان اسلام از بزرگترین پشتوانه عظیم فرهنگی و اعتقادی همچون اسلام ناب محمدی و از عملکرد ۵۰۰ هزار شهید، جانباز و آزاده سرافراز برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آثار دفاع مقدس و از سوی دیگر آثار ترک جهاد علمی و جهاد فی سبیل الله، افزود: مسلمان‌ها روزی که پرچم جهاد علمی و شمشیر جهاد فی سبیل الله را بر زمین گذاشتند، ذلیل شدند، سلطه اجانب را پذیرفتند و کشورهای آنان قطعه قطعه شد.

سردار  صفوی احیاء تفکر اسلامی و جهان‌گرایی تمدن اسلامی را از آثار پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت دانست و گفت: با پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام (ره) و شکل‌گیری نهضت مقاومت اسلامی در منطقه با محوریت ایران در قرن حاضر با فرماندهی مقام معظم رهبری، شاهد احیاء تفکر اسلامی و جهان‌گرایی تمدن اسلامی و تقویت جنبش‌های اجتماعی و فرهنگ استکبارستیزی و استقلال‌خواهی و هنجارسازی در قواعد رفتاری هستیم که در همین رابطه ساختار سیاسی جدید با محوریت ملت‌ها شکل گرفته است.

وی افزود: بدین ترتیب رویکرد جدیدی در روابط بین‌الملل حاکم شده که بر مبنای تحول ماهیت قدرت بر اساس نهضت‌های مردمی و اراده ملت‌ها با رویکرد استقلال‌خواهی، استکبارستیزی، مقابله با رژیم‌های ظالم مانند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شکل گرفته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این نهضت جدید و تغییر ژئوپلیتیک قدرت، نشأت گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت به رهبری فرمانده معظم کل قوا حاصل شده است و قدرت جدیدی در حال بروز و ظهور است.

وی سپس به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و پس از آن قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر امیدآفرینی پرداخت و اظهار داشت: مسیر حرکت دولت جدید ایران در سیاست خارجی و توسعه روابط همه‌جانبه با ۱۵ کشور همسایه ایران و نگاه به شرق و عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای مسیر امیدوارکننده و افتخارآفرین و امیدبخش برای حل مشکلات مردم عزیز کشورمان و انقلاب اسلامی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با روسیه، چین و با کره شمالی دچار چالش و تهدید متقابل است، بیان کرد: ایران به‌عنوان بزرگترین قدرت در غرب آسیا به سازمان همکاری شانگهای بر اساس منافع، تهدیدات و دشمن مشترک پیوست؛ البته منافع مشترکی هم با کشورهای سازمان همکاری شانگهای داریم.

وی با اشاره به افزایش متقابل وزن ژئوپلیتیکی ایران و در مقابل سازمان همکاری شانگهای، عنوان کرد: ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در غرب آسیا با پیوستن خود به سازمان همکاری شانگهای و اتصال قدرتی که در شرق بود به قدرت غرب آسیایی یعنی ایران و نفوذ منطقه‌ای که ایران تا دریای مدیترانه دارد و موقعیت ژئوپلتیکی ایران، در حقیقت وزن ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی سازمان شانگهای را افزایش داد.

سردار صفوی با تشریح آینده قدرت و شکل‌گیری قدرت آسیایی تصریح کرد: به فضل الهی یک قدرت شرقی یا قدرت آسیایی با ماهیت اقتصادی فرهنگی و تمدنی در مقابل قدرت کشورهای غربی به رهبری آمریکا شکل خواهد گرفت و تا چند دهه آینده این قدرت شرقی و قدرت آسیایی (قاره آسیا) شکل خواهد گرفت؛ قدرت قاره آسیا تا چند دهه آینده قدرت اول اقتصادی جهان خواهد شد و بدون تردید این یک واقعیت و حقیقتی است که قدرت آمریکا رو به زوال و افول خواهد رفت. سیاست‌های راهبردی ایران از این فرصت بزرگ پیوستن به شانگهای و عضویت در سازمان همکاری اقتصادی اوراسیا می‌تواند کمال استفاده را ببرد و برای عبور از این وضعیت نامطلوب و دسترسی به آینده مطلوب برای ایران در همه ابعاد خصوصاً اقتصاد و روابط اقتصادی و سیاسی و حتی پیمان‌های دفاعی و امنیتی بهره ببرد.

وی با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌گیری ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه گفت: آمریکایی‌ها مجبور هستند به این قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و به برجام بازگشت کنند؛ چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است؛ آمریکایی‌ها مجبور هستند همان‌طور که از افغانستان فرار کردند به‌زودی از سوریه هم فرار کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به برآوردهای خود طی چند سال گذشته، مبنی بر خروج آمریکا از افغانستان عنوان کرد: چند سال پیش گفتم که آمریکایی‌ها نمی‌توانند در افغانستان بمانند و هم‌اکنون هم می‌دانیم آنها نمی‌توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند؛ از طرفی از خلیج فارس و غرب آسیا هم مجبور به فرار هستند و نمی‌توانند در این منطقه بمانند؛ آمریکایی‌ها بدانند ملت‌های منطقه، آن‌ها را از این منطقه بیرون خواهند کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جبهه مقاومت اسلامی سوریه دفاع مقدس جبهه مقاومت صهیونیست ها افغانستان برجام سازمان همکاری شانگهای دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا سازمان همکاری شانگهای آمریکایی ها دفاع مقدس فرار کنند غرب آسیا یک قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم