Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@20:40:39 GMT

راهنمایی سفر به شیراز در تابستان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۷۳۰۹

راهنمایی سفر به شیراز در تابستان

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از محبوب‌ترین فصل‌های سال برای مسافرت فصل تابستان است. در این فصل دانش‌آموزان، دانشجویان و... در تعطیلات به سر می‌برند و معمولا خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند تا چند روزی را به مسافرت بروند. شیراز یکی از معروف‌ترین شهرهای ایران است که میان مردم محبوبیت چشم‌گیری دارد و شما می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیادی را در این شهر تاریخی و زیبا ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکان هایی دیدنی شیراز عبارت هستند از باغ ارم، تخت جمشید، شاه چراغ، حافظیه، سعدیه و... که می‌توانید در سفر به شیراز از مکان‌های معروف این شهر جذاب دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با شیراز و مکان‌های توریستی این شهر با ما در این مطلب همراه باشید.

بهترین زمان سفر به شیراز

هر کس از بهترین زمان سفر، تصور خاصی را دارد و نمی‌توان تعریف دقیقی بیان کرد. اگر بخواهیم از لحاظ آب‌وهوا بگوییم، اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز زیبا است. البته اشتباه نکنید؛ شیراز در همه فصل‌های سال شگفتی‌های خود را دارد و می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

اگر بخواهید از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید، بهترین زمان سفر فصل تابستان است. در شیراز باغ‌های زیادی وجود دارد که در فصل تابستان زیبایی‌های خود را دوچندان می‌کند. شیراز به‌خاطر داشتن فضای سبز زیاد در تابستان یکی از بهترین مقصدهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید.

اقامت در شیراز

یکی از راحت‌ترین کارها در سفر به شیراز رزرو هتل و اقامت داشتن است. شیراز به‌دلیل توریستی بوده و هجوم سیل مسافران در فصل‌های خوش آب‌وهوا هتل‌های عالی و با کیفیتی دارد که می‌تواند میزبان شما باشد تا مسافرتی به‌یادماندنی را برای شما ثبت کند. شیراز همه‌جور هتلی دارد؛ شما می‌توانید هم سفری اقتصادی داشته باشید و هم سفری لاکچری و تشریفاتی را پشت‌سر بگذارید.

تصمیم گیرنده آخر خود شما هستید. از هتل‌های خوب شیراز می‌توان به هتل هتل سنتی نیایش، هتل ساسان، هتل اطلس، هتل آپارتمان تچر شیراز و هتل کوثر اشاره کرد. این هتل‌ها به جاهای دیدنی شیراز نزدیک‌تر هستند و می‌توانید راحت‌تر به جاذبه‌های گردشگری شهر بروید.

آب‌وهوای شیراز در فصل‌های مختلف

بهار

شیراز در فصل بهار به معنای واقعی کلمه تکه‌ای از بهشت است و می‌توان این جمله را با گوشت، پوست و استخوان حس کرد. در این فصل عطر نارنج با هوای معتدل بهاری ترکیب می‌شود و حس خوبی را انتقال می‌دهد. دمای هوا به‌طور میانگین در فصل بهار بین 17 الی 22 درجه سانتی‌گراد است. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید شاهد بارش باران در این فصل باشید. این فصل بهترین فصل مسافرت است؛ البته اگر شلوغی زیاد، برای شما مهم نباشد.

تابستان

آب وهوای شیراز در تابستان گرم و خشک است و دمای هوا در این فصل به 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگر تحمل گرما را دارید، تابستان بهترین فصل مسافرت به شیراز است؛ زیرا در فصل تابستان فضای سبز شهر دوچندان شده و باغ‌های شیراز مثل باغ ارم شیراز کاملا سبز می‌شود و هوای معتدلی در باغ‌ها به به جریان در می‌آید. این فصل بهترین زمان خرید در شیراز بوده و می‌توانید با تخفیف‌های ویژه در پاساژها خریدی مطمئن را تجربه کنید.

پاییز

فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌های مسافرت به شیراز است. آب‌وهوای این شهر زیبا بسیار دلنشین و معتدل بوده و شما می‌توانید با لباس‌های نخی و رنگ روشن در خیابان‌های شیراز تردد کنید. دمای هوا در پاییز به میانگین 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این فصل از سال توریستی‌ترین فصل مسافرت بوده و مسافران زیادی از کشورهای همسایه به این شهر خوش آب‌وهوا سفر می‌کنند. بارش باران اواخر پاییز بیشتر شده و اگر در این زمان سفر کنید، می‌توانید تماشاگر بارش باران پاییزی باشید. مسافرت به شیراز در این فصل بسیار پیشنهاد می‌شود.

زمستان

دمای هوای شیراز در فصل زمستان به پنج درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد که نسبت به میانگین دیگر فصل‌ها بسیار سرد محسوب می‌شود. با سردتر شدن هوا در شیراز می‌توانید بارش برف را هم ببینید. در این فصل کل شهر را عطر گل نرگس پر می‌کند و می‌توانید آن را به خوبی حس کنید.

در فصل زمستان باغ‌های شهر مثل باغ ارم پر از گل نرگس می‌شود و نمای شهر را عوض می‌کند. در این فصل شیراز بسیار خلوت است و مراکز خرید و بیشتر هتل‌ها تخفیف‌های زیادی را به مسافران ارائه می‌دهند که می‌تواند سفر شما را اقتصادی‌تر کند.

کلام آخر

شیراز یکی از شهرهای زیبای ایران است که علاوه‌بر میلیون‌ها مسافر که در سال به این شهر تاریخی و جذاب سفر می‌کنند، میزبان هزاران توریستی است که در فصل‌های خوش آب‌وهوا برای مسافرت به این شهر می‌آیند. جاهای دیدنی شیراز شهرت زیادی در جهان دارد؛ این شهر را می‌توان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران از نظر قدمت و اصالت دانست.

جاذبه‌های گردشگری که نزدیکی این شهر قرار دارند، عبارت هستند از دست ارژن، روستای قلات، آبشار کوهمره سرخی، تنگ رغز، دریاچه سد تنگاب و... که همگی شهرت جهانی دارند و اکثر توریست‌ها و مسافرها از این جاذبه‌های گردشگری دیدن می‌کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شیراز فصل تابستان تبلیغات جاذبه های گردشگری درجه سانتی گراد بهترین زمان سفر سفر به شیراز فصل تابستان دمای هوا ترین فصل آب وهوا باغ ها فصل ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه خود را در بهار سبز کنید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر علاقه به کاشت چمن در فصل بهار دارید و می‌خواهید خانه خود را سبز کنید، می‌توانید با استفاده از بذر مرغوب در خانه خود یا هر مکانی که دوست دارید، چمن بکارید. این نکته را باید بدانید که بذر چمن باید به درستی کاشته شود و همینطور یکسری مراقبت‌ها از آن انجام شود تا خانه شما بتواند سبز بماند. در ادامه مطالب مفیدی را در این مورد به شما خوانندگان گرامی ارائه خواهیم داد.

چگونه بذر چمن را بکاریم؟

برای کاشت بذر چمن، ابتدا شما باید بذر مرغوب را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید و سپس اقدام به کاشت نمائید. زمانی که قصد داشتید بذر چمن را در زمین بکارید، باید توجه داشته باشید که بذر را باید به صورت یکنواخت در زمین پخش کنید تا چمن شما به شکل یکدست رشد کند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کاشت بذر چمن نباید در روزهای طوفانی انجام شود. نکته دیگر این است که شما می‌توانید کاشت بذر را با استفاده از روش دستی و همینطور با استفاده از دستگاه بذرپاش انجام دهید.

در ابتدای کار زمین مورد نظر باید به قطعات مساوی تقسیم بندی شود و شما باید بذر را با هر قطعه‌ای که می‌خواهید در آن بریزید، تناسب دهید. سپس هر قطعه را بذر پاشی کنید و توجه کنید که عمق کاشت بذر نیز باید بین نیم تا یک سانتی‌متر باشد. همینطور می‌توانید بذر را به دو بخش تقسیم کنید و نصف آن را در یک جهت و نصف دیگر آن را نیز، عمود بر جهت اول بکارید. بعد از کاشت بذر، با استفاده از شن کش، بذرهای چمن را زیر خاک قرار دهید و سپس روی آن‌ها را با استفاده از کود دامی پوشش دهید.

مراقبت‌های زراعی از چمن به چه شکل است؟

همانطور که گفتیم، مراقبت از چمن برای رشد بهتر و ماندگاری آن، اهمیت زیادی دارد. یکی از مواردی که در لیست مراقبت‌های زراعی از چمن قرار می‌گیرد، آبیاری چمن است. شما عزیزان پس از بذر پاشی، باید آبیاری را انجام دهید. در آبیاری بذرها باید تا عمق ۱۵ تا ۱۰ سانتی‌متر به صورت کامل خیس شوند. همینطور باید بگوییم که اگر می‌خواهید چمن زنی کنید، باید این کار را از ارتفاع ۳ تا ۵ سانتی‌متری انجام دهید. توجه کنید که اگر کوتاه کردن چمن‌ها را بیش از حد انجام دهید و به عبارت دیگر چمن زنی بیشتر از روی سطح خاک انجام شود، باعث می‌شود که علف‌های هرز بر چمن‌ها غلبه کنند.

نکات مهم در زمینه مراقبت و نگهداری از چمن

در این بخش قصد داریم نکات مهمی که در زمینه مراقبت و نگهداری از چمن وجود دارند را به صورت دقیق‌تری بررسی کنیم. این نکات عبارتند از:

آبیاری صحیح چمن

یکی از نکات مهمی که برای مراقبت از چمن باید به آن توجه کنید، آبیاری صحیح چمن است. از جمله بدترین اشتباهاتی که ممکن است برخی از افراد برای آبیاری چمن انجام دهند، این است که چمن را به صورت روزانه آبیاری کنند. اگر آبیاری چمن به صورت روزانه انجام شود، باعث می‌شود که چمن ضعیف شود و همینطور ریشه‌های آن سست شوند. آبیاری روزانه چمن را هفته‌ای دو بار به شکل عمیق انجام دهید تا چمن بتواند مقاومت بیشتری پیدا کند. بهترین زمانی که شما می‌توانید به آبیاری چمن بپردازید، صبح خیلی زود است.

لازم به ذکر است که ظهرها بیشتر آبی که شما به چمن می‌دهید، تا قبل این که به چمن برسد، تبخیر می‌شود و باعث می‌شود که چمن‌ها بسوزند. از طرفی دیگر آبیاری شبانه نیز، باعث می‌شود که آفت‌ها و قارچ‌ها در چمن به وجود بیایند. چمن‌ها در هفته به ۲ سانت و نیم آب احتیاج دارند. همینطور برخی از چمن‌ها نیز، نسبت به کم آبی مقاومت کمتری دارند.

به چمن کمپوست بدهید

یکی از کارهای دیگری که باید در زمینه مراقبت از چمن انجام دهید، این است که به چمن کمپوست بدهید. برای انجام این کار، باید کمپوست با کیفیت را تهیه کنید و چمن را به خوبی با آن پوشش دهید. خاصیتی که کمپوست دارد، این است که می‌تواند خاک را احیا کند و همینطور باعث قوی‌تر شدن ریشه گیاه شود. شما باید بدانید که تنها یک قاشق چای‌خوری از این محصول، دارای ذرات بسیاری است که این ذرات مغذی هستند و برای خاک فوایدی دارند. این ذرات باعث می‌شوند که آب و هوا به صورت بهتری به زمین جذب شود. با استفاده از بیل می‌توانید کمپوست را روی زمین بپاشید تا یک لایه تقریباً به ضخامت یک و نیم سانتی‌متر به وجود بیاید و سپس با استفاده از شن کش آن را توزیع کنید. یکی از توصیه‌هایی که داریم، این است که اگر زمین چمن شما وسعت بزرگی دارد، می‌توانید از کمپوست فله‌ای استفاده کنید.

کوددهی چمن

از جمله نکات مهم دیگر مراقبت از چمن، کوددهی آن است و شما باید بدانید که چه نوع کود کشاورزی ای را در چه زمانی و چگونه باید به چمن بدهید. ازت یکی از فراوان‌ترین عناصر غذایی است که در گیاهان وجود دارد. پس گیاهان باید این عنصر را به بیشترین مقدار تأمین کنند. پتاسیم و فسفر نیز، جز عناصر مهم هستند. توجه کنید که مقادیر کم یا بیش از حد این عناصر، باعث می‌شود که برای گیاه یکسری مشکلات به وجود بیاید و بنابراین شما باید آن‌ها را در حد تعادل به گیاه خود بدهید. حداکثر مقداری که شما می‌توانید کودهای مجاز را به چمن بدهید، در هر نوبت ۴۵ کیلوگرم در هکتار است.

در مجموع در طول سال بین ۱ تا ۴ نوبت باید توسط گیاه مصرف شوند. زمان کوددهی نیز، باید زمانی باشد که چمن در رشد فعال خود به سر می‌برد. زمان رشد فعال برای چمن‌هایی که در فصل سرد هستند، زمانی است که درجه حرارت ۲۷-۱۵/۵ درجه باشد. بنابراین اگر در این دوره کود را چمن‌ها بدهید، باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند تقویت شوند.

سخن پایانی

استفاده از بذر گل یا بذر چمن برای کاشت گل یا چمن، خواسته بسیاری از افراد است و شما باید یکسری نکات را برای رشد بهتر آن‌ها انجام دهید. ما نکات مختلفی را که در زمینه مراقبت چمن باید آن‌ها را رعایت کنید، در اختیارتان گذاشتیم و شما عزیزان می‌توانید با استفاده از آبیاری صحیح، کوتاه کردن به اندازه چمن‌ها، استفاده از کود کشاورزی و غیره، چمن‌های خود را تقویت کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تر در این مورد، می‌توانید از کشاورزان با تجربه‌تر کمک بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6097360

دیگر خبرها

  • رازهای خوش تیپی مردان
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر