Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام وزیری، پیکشسوت روزنامه نگاری و همینطور بازیکن جوانان تاج و دیهیم در گفتگوی تلفنی با همکار ما، مهدی حدادپور، برترین های قرن خود را معرفی کرد. متاسفانه به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانستیم در استودیو طرفداری پذیرای شهرام وزیری باشیم

شهرام وزیری خیلی زود فوتبال را رها کرد تا به تحصیل و کار ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشکسوت روزنامه نگاری ورزشی در جوانان تاج و دیهیم توپ زد اما پس از خداحافظی از فوتبال در قامت یک روزنامه نگار به عرصه ورزش بازگشت. شهرام وزیری یکی دیگر از نمایندگان رسانه است که در نظرخواهی برترین های قرن حق رای دارد و متاسفانه به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا در چند هفته اخیر نیز نتوانستیم در استودیو طرفداری میزبان او باشیم.

به گزارش طرفداری، شهرام وزیری در گفتگو با مهدی حدادپور تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر معرفی کرد:

دروازه بان:

ناصر حجازی از نظر فنی فوق العاده بود. استایلش هم عالی بود. شاید دو گل از عابدزاده بیشتر خورده باشد اما در بازی هایی مثل پیونگ یانگ سال 1350 معجزه کرد. ناصر حجازی را انتخاب می کنم.

دفاع وسط:

دو مدافع تیم حسن حبیبی و سیدجلال حسینی هستند. حسن حبیبی نه تنها یک مدافع که یک رهبر خوش فکر بود. عالی جای گیری می کرد و بعدها یک مربی بزرگ شد. کلا وسط را به خوبی جمع می کرد. اوج ار او هم در جام ملت های 1968 بود. سید جلال حسینی در تیم جای دارد به خاطر دوام و ثباتش، به خاطر سالم زندگی کردن، به خاطر آماده بودنش. صرفنظر از صدماتی که دیده، همواره عالی بوده است. هم سابقه حضور در جام جهانی دارد و هم کاپیتان خوبی است. پرسپولیس هرچه دارد از اوست.

دفاع راست:

ابراهیم آشتیانی وقتی با علی پروین راه می افتادند منظم ترین زوج سمت راست بودند و حریفان را عاصی می کردند.

دفاع چپ:

مصطفی عرب بسیار باغیرت بازی می کرد و بسیار توانمند بود. هیچ فوتبالیستی از لحاظ نوع تنفس و دوندگی به اندازه عرب قدرتمند نبود. در کار خودش نوآوری های قابل توجهی هم داشت.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی کامل ترین فوتبالیست تاریخ ایران است. کنترل توپ عالی، پاس عالی، رهبری در زمین عالی، شوت های وحشتناک و سرزنی خوب، تمام این ویژگی ها را داشت. با وجود اینکه بازیکن دفاعی بود مدام در زمین حرکت می کرد. فقط او بود که روی سر همایون بهزادی سر زد. البته در این پست کریم باقری را هم بسیار دوست دارم اما چه کنم که تنها یک انتخاب دارم.

هافبک راست:

علی پروین یکی از نمادهای فوتبال ما در آن دوران بازیگری اش بود. چنان نرم بازی می کرد و چنان خوب تیم را راه می انداخت که آدم می ماند. هرچند کاپیتانی تیم ملی در دوران او حق قلیچ خانی بود اما نمی شود از علی پروین گذشت، او بی نظیر بود.

هافبک چپ:

علی جباری یک بازیکن بسیار تکنیکی و پا به توپ بود. شوتزن هم بود، خوب دروازه را پیدا می کرد. او هم جای گیری های بسیار خوبی داشت و از استعدادهای ناب راه آهن و تاج بود.

هافبک هجومی:

مهدی مهدوی کیا را به خاطر سرعت و نوع گام ها و دقتش در این پست قرار می دهم. او با تعصب بازی می کرد. آلمانی ها الکی کسی را نمی پسندند.

مهاجمان:

علی کریمی و علی دایی زوج خط حمله هستند. علی کریمی جایگاه ویژه ای دارد، همان شعبده بازی و جادوگری که به او می گفتند کافی است تا در این تیم قرار بگیرد. علی کریمی یعنی لذت فوتبال. علی دایی هم یعنی گل، یعنی هوشیاری. خدماتی که به فوتبال ایران داشته را ببینید. در دنیا اعتباری برای فوتبال ما به پا کرده است.

شهرام وزیری از پرویز قلیچ خانی، علی دایی و علی کریمی به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد. او پس از آن در خصوص برترین مربیان قرن افزود:

حشمت مهاجرانی در فوتبال ما تحول ایجاد کرد. از جوانان بگیر تا بزرگسالان و جام جهانی. مربی خارجی هم کارلوس کی روش، دلیلش مشخص است، دو بار ما را به جام جهانی برد.

پیشکسوت روزنامه نگاری ایران در خصوص جعفر نامدار صحبت های جالبی کرد:

جعفر نامدار ره گشا بود. بعد از بود که همه فهمیدند یک داور ایرانی می تواند در میادین بین المللی حضور یابد. البته بنویسید از نامدار تا فغانی...

شهرام وزیری هم به تیم ملی 1998 رای داد:

تیم ملی 1998 فرانسه پایه بزرگی ما را در دنیا بنیان گذاشت. آن تیم را ایویچ ساخت.

شهرام وزیری در پایان امامعلی حبیبی، محمد نصیری و هادی ساعی را به عنوان سه ورزشکار برتر قرن معرفی کرد.

اخبار داغ 

مهران غفوریان از دست رفت ! + عکسی که ناراحتت می کند! استقلال با 40 هزار دلار میزبان الهلال بود | الوصل و هتل کلاهبرداری کردند یا شما گران خریدید؟ درخواست هوادار پورتو از مهدی طارمی به زبان فارسی! سیگار کشیدن مائوریتزیو ساری در جریان دیدار لاتزیو مقابل کالیاری / عکس تفاوت فاحش نیمه های اول و دوم رئال مادرید آنچلوتی؛ 14 از 16 گل زده در نیمه دوم! برترین های قرن با ضیا عربشاهی: پرسپولیس ما بهترین بود؛ در 10 سال فقط 9 بار باختیم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: برترین های قرن علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت امروز سه شنبه بعد از حضور در جلسه فنی تمرین خود را آغاز کردند.

راندو در قالب سه گروه، مرور برنامه‌های تاکتیکی و فوتبال هدفمند بخش‌های مختلف این تمرین یک ساعته بود.

سرخپوشان با روحیه بالا در این تمرین شرکت کردند و سپس برای حضور در اردوی پیش از بازی با سپاهان عازم هتل شدند.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان فردا چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093559

دیگر خبرها

  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس قبل از بازی با سپاهان
  • برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان
  • تاریخ و ساعت پخش سریال رخنه جایگزین نون خ ۵ از شبکه یک
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد