Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از پلاستیک و محصولات سنتز شده از آن در جوامع، موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای حیات وحش و محیط زیست شده است.

وی اظهار داشت: همین امر توجه و به تبع آن راهکارهای بسیاری را در سال های اخیر برای کاهش آلودگی های پلاستیکی موجب شده است.
وی ادامه داد: توزیع کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک یکی از این راهکارهاست، چرا که کیسه های پارچه‌ای برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده بوده و برای محیط زیست هم چندان مضر نبوده و قابل بازگشت به طبیعت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست بیان داشت: ضمن اینکه کیسه های پارچه ای  قابل شستشو بوده  اما کیسه های پلاستیکی پس ازمدتی به یک پسماند غیرقابل تجزیه تبدیل می شود و رها سازی آن در طبیعت آثار مخربی برای محیط زیست انسانی ، گیاهی و جانوری دارد.

حکیمی گفت: از این رو این طرح از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با همکاری جمعی از دوستداران و حامیان محیط زیست با توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه های بزرگ سطح شهرستان جهت فرهنگ سازی و استفاده از کیسه های پارچه ای و عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی آغاز شد  که بزودی شاهد اجرایی شدن آن در تمام شهرستان های استان خواهیم بود.

برچسب‌ها پارچه سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ آلودگی پلاستیکی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارچه سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ پارچه سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ آلودگی پلاستیکی استان البرز کیسه های پارچه ای محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی