Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین رضا مرآتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری با بیش از ۶۴ پس‌لرزه در دوشنبه گذشته، اظهار کرد: این زمین‌لرزه که بیشتر در مناطق روستایی احساس شده است به زیرساخت‌های این مناطق خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

فرماندار قوچان بابیان اینکه پس از وقوع زلزله با حضور گروه‌های ارزیاب و کارشناسی میزان خسارت وارده به بخش‌های مختلف برآورد شده است، افزود: ۲ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده قوچان پس از زلزله مورد بازدید قرار گرفت، که بر این اساس ۶۲۳ واحد باید به‌صورت کامل بازسازی و ۲۲۶ واحد نیز تعمیر و مرمت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان نیز بر اثر این زلزله متحمل خسارت شد که در جریان آن به ۵۸ رشته قنات و ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت واردشده است.

مرآتی بابیان اینکه زمین‌لرزه به ۱۳ میلیارد ریال واحدهای عشایری قوچان خسارت زده است، بیان کرد: دیوار ۱۲ باب مدرسه واقع در روستاهای زلزله‌زده تخریب‌شده است که میزان برآورد خسارت آن ۱۲ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

فرماندار قوچان با اشاره به خسارت ۵۵ میلیاردی به ۱۰ کیلومتر راه روستایی و هشت مخزن آب شرب روستایی خاطرنشان کرد: «هشتی امام‌زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم(ع)»، «حسینیه حاجی کریمی» و «یخدان نمدمال‌ها» سه اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و موزه مردم‌شناسی قوچان در جریان زلزله اخیر دچار آسیب‌هایی نیز شده است.

وی اذعان کرد: در جریان زلزله اخیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در راستای حمایت و کمک به خانواده‌های زلزله‌زده اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کردند، به‌طوری‌که طی این مدت ۲۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی توسط کمیته امداد توزیع‌شده است.

گفتنی است؛ دوشنبه گذشته ۲۲ شهریورماه زمین زلزله نسبتاً شدید باقدرت ۵.۲ ریشتر‌ به مرکزیت روستای چاپشلو از توابع قوچان رخ داد که پس‌ازآن نیز بیش از ۶۴ پس‌لرزه نیز ثبت‌شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: خسارت زلزله در قوچان خسارت زلزله به منازل مسکونی فرماندار قوچان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت