Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضرورت تحول بنیادین در بافت مدیریتی این منطقه حساس بیش از هر زمانی حس می‌شود چرا که بخش قابل توجهی از مدیران این مجموعه سال‌ها با تفکر گذشته پیش آمده‌اند.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، هادی ذالکی؛ با گذشت سال‌های متمادی از اجرای طرح خسارت‌بار طاش در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و شکل‌گیری اعتراضات گسترده مردمی، سرانجام این طرح لغو و طرح جدیدی که بتواند حقوق مالکانه مجاوران را حفظ و توجه به امر زیارت را سرلوحه خود قرار دهد به تصویب کمیسیون ماده۵ استان خراسان رضوی و شورای عالی معماری وشهرسازی ایران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با ابلاغ این طرح که تحولی بنیادین در ساز و کار‌های توسعه پیرامون حرم تلقی می‌شود اکنون مهمترین مسأله پیشِ رو، سازمان مجری طرح و بدنه اجرایی شهرداری منطقه ثامن است.

از آن‌جایی که براساس تصمیم مدیران وقت و به دور از کنترل دستگاه‌های نظارتی، سازمان مجری طرح طاش از دو مجموعه شهرداری ثامن و شرکت عمران و مسکن سازان تشکیل شده بود، بسیاری از مدیران و کارکنان دستگاه مجری در استخدام شرکت عمران و مسکن سازان بوده اند.

از این رو عمده آنان، بر خلاف رویه مرسوم شهرداری مشهد در جابه‌جایی مدیران و کارکنان هر منطقه به منطقه‌ای دیگر طی سالیان خدمت، از این تغییرات دور مانده و بدنه‌ای نسبتا یکدست در خدمت طرح طاش و صاحبان منافع در این منطقه شکل گرفته است که این امر مهمترین زمینه ایجاد تضاد منافع در بافت پیرامون حرم بین نهاد مجری و ذینفعان نیز بوده است.

اکنون که طرح جدید با تغییراتی گسترده و بنیادین شیب تحولات را از برج سازی و تجاری کردن بافت پیرامون حرم به سمت زیارت، هویت و مردمی کردن سوق داده، ضرورت تحول بنیادین در بافت مدیریتی این منطقه حساس بیش از هر زمانی حس می‌شود چرا که بخش قابل توجهی از مدیران این مجموعه سال‌ها با تفکر گذشته پیش آمده‌اند و بسیار بعید است که بتوانند خود را با خواست عمومی مردم در تغییر رویه‌ها هماهنگ کنند.

از این رو ضمن قدردانی از زحمات این عزیزان، پیشنهاد می‌شود در صورتی‌که تخلفی متوجه آنان نیست، در بخش دیگری از شهرداری مشهد از ظرفیت این افراد استفاده شود تا روح تازه‌ای به کالبد فرسوده شهرداری منطقه ثامن دمیده شده و مدیرانی باورمند و معتقد به شرایط جدید به خدمت گرفته شوند و از فرصت سوزی مجدد جلوگیری شود.

 

هادی ذالکی_ فعال رسانه‌ای

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بافت اطراف حرم طرح طاش شهرداری مشهد پیرامون حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند