Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@04:51:44 GMT

اتحادیه اروپا رفتار با فرانسه را غیر قابل قبول خواند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۷۶۱۱

اتحادیه اروپا رفتار با فرانسه را غیر قابل قبول خواند

اورسلا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا رفتاری که با فرانسه در امضای قرارداد استرالیا ( آکوس) با انگلیس و آمریکا شده را غیر قابل قبول خواند.

فون در لاین در گفت وگویی با شبکه سی‌ان‌ان افزود که با یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفتار غیر قابل قبولی صورت گرفته است .

رییس کمیسیون اروپا خواستار توضیح  در این مورد شد و گفت: ما می‌خواهیم بدانیم چرا و چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ۲۵ شهریور ماه در یک ویدئو کنفرانس از کاخ سفید با نخست وزیران انگلیس و استرالیا از مشارکت و همکاری امنیتی – نظامی جدید موسوم به آکوس (AUKUS) میان سه کشور خبر داد و گفت این مشارکت در مورد سرمایه گذاری بر روی بزرگترین منبع قدرت ما است. 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مقامات ارشد دولت آمریکا در مورد این همکاری به خبرنگاران گفتند که تحت مشارکت اعلام شده توسط جو بایدن، بوریس جانسون و اسکات موریسون نخست وزیران انگلیس و استرالیا، آمریکا فناوری و توانایی استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای را در اختیار استرالیا قرار می‌دهد.

نارضایتی شدید پاریس از توافق امنیتی جدید سه جانبه میان آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به "آکوس" درحالی است که دولت فرانسه از یک قرارداد نظامی ۹۰ میلیارد دلاری محروم می‌شود.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به این اقدام واشنگتن، توافق آکوس را اقدامی "بی‌رحمانه" و "خنجری از پشت" دانست و افزود: این تصمیم ناخوشایند، یکجانبه و غیرقابل پیش‌بینی من را به یاد بسیاری از اقدامات ترامپ می‌اندازد. 

فرانسه در اعتراض به این توافق سفیران خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند و یک مراسم برای گرامیداشت روابط خود با آمریکا را نیز لغو کرد./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم