Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۷ درصد مدارس استان روشویی و ۳۵ درصد توالت استاندارد ندارد، گفت: چهار درصد از مدارس نیز به شبکه آب‌ آشامیدنی متصل نیست.

صفدر سلطانی در گردهمایی روسای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که امروز، ۲۹ شهریور، در اردوگاه فرهنگی تربیتی ثامن الحجج(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که بازگشایی حضوری مدارس دارد و همچنین آسیب‌هایی که در سال گذشته دانش‌آموزان از آموزش مجازی داشتند، قرار شده که آموزش های حضوری در مدارس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس بر اساس دستورالعمل ۰۶ و آمادگی بهداشتی مدارس جهت بازگشایی ایمن ادامه داد: در بازگشایی حضوری مدارس سه موضوع استانداردهای بهداشت محیط مدارس، ملزومات حفاظت فردی، ضدعفونی دانش‌آموزان و سایر کادر مدرسه و توانمندسازی نیروی انسانی مهم است. این تقسیم‌بندی‌ها مطابق با ارزیابی‌های سال گذشته بوده که ضعف‌ جدی دراین سه حوزه وجود داشته است.

معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص نتایج این ارزیابی‌ها عنوان کرد: میزان رضایت‌مندی در فعالیت‌های حضوری نامطلوب نبوده اما بخش اولی که در آن پایین‌ترین امتیاز را کسب کرده‌ بودیم، در خصوص سطل‌های زباله کلاس‌هاست که اغلب بازرس‌های دانشگاه علوم پزشکی آن را گزارش کرده بودند. مورد بعدی در خصوص تجهیزات حفاظتی بوده است. در آخرین نکته هم عوامل آموزش‌دهنده در خصوص نحوه ضدعفونی کردن، نحوه شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدرسه وجود نداشته‌اند.

سلطانی خاطرنشان کرد: پوشش کامل واکسیناسیون فرهنگیان و کلیه عوامل مرتبط با مدارس، واکسیانسیون دانش‌آموزان، جلب اعتماد والدین جهت حضور دانش‌آموزان در مدارس و آمادگی مدارس جهت رعایت استانداردهای بهداشتی از الزامات بازگشایی حضوری مدارس است.

وی با بیان اینکه بیش‌ از ۹۰ درصد همکاران فرهنگی شاغل در مدارس واکسن دوز اول و حدود ۵۰ درصد نیز دوز دوم را دریافت کردند، تصریح کرد: حدود ۱۲ هزار نفر از همکاران ما واکسن آسترازنکا را در دوز اول دریافت کردند که با فاصله هشت هفته مجاز به دریافت دوز دوم نیز شدند و از پنجم مهر ماه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود تا این افراد دوز دوم را دریافت کنند. واکسیناسیون دانش‌آموزان در حال حاضر برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم در سامانه باز است و امروز جمع‌بندی نهایی برای نوع واکسن ونحوه واکسیانسیون انجام خواهد ‌شد.

معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: نکته‌ای که در الگوی بازگشایی مدارس ارائه شده، این است که کمیته سلامت مدرسه نقش کلیدی را در دستورالعمل دارد؛ لذا تشکیل کمیته سلامت مدرسه واجب است و نیاز به رابط دانشگاه علوم پزشکی در آن کمیته است زیرا کمیته سلامت مدرسه است که تشخیص می‌دهد مدرسه از لحاظ رعایت پروتکل‌ها قابلیت بازگشایی دارد یا خیر.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی فرهنگی به صورت انفرادی و یا گروه های حداکثر ۱۵ نفره با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.

سلطانی گفت: در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس بیان شده که ستاد کرونای شهرستان نمی‌تواند برای تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کند و تعطیلی مطلق مدارس به‌ جز مواردی که از سوی ستاد ملی کرونا رسیده باشد، موضوعیت ندارد.

معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته برای عدم حضور معلمان در مدرسه یا بازگشت آن‌ها به مدرسه بعد از بیماری، همه پزشکان می‌توانستند توصیه‌هایی خود را ارائه دهند اما امسال در دستورالعمل تاکید شده که تنها پرشک معتمد آموزش‌وپروش باید نظر خود را ارائه دهد؛ لذا خواهشمندیم که پزشکان معتمد ادارات مشخص شوند و به محل کار آن افراد مراجعه کرده و تائیدیه را دریافت کنند.

 وی افزود: در خصوص رعایت بهداشت مدارس ذکر شده که هیچ‌گونه غرفه تغذیه سالم در مدارس باز نباشد، گندزدایی و ضدعفونی انجام شود ودر تهویه کلاس‌ها دقت شود.

سلطانی در خصوص وضعیت بهداشتی واحدهای آموزشی سطح استان بیان کرد: ۱۴ درصد در سازه ساختمان و ۷۸ درصد مدارس در اتاق بهداشت مشکل دارند. در سیستم صابون و مایع ۲۰ درصد مدارس مشکل دارند.

 وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۷۰۰ پروژه بهداشتی در مدارس استان گفت: برگزاری کارگروه بهداشت و درمان ستاد حاشیه شهر با قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی سپاه امام رضا(ع) و احداث و بهسازی فضاهای بهداشتی ۲۳ مدرسه در حاشیه شهر مشهد با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعتبار ۵ میلیارد ریال، افتتاح و تجهیز ۸۰ اتاق بهداشت در مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، راه اندازی کاروان مهر با نشاط و تهیه و توزیع ۲۵۰۰ بسته تجهیزات بهداشتی کمک های اولیه، ۵۰۰ سیستم لوله‌کشی صابون مایع و همچنین ۳۰۰۰ بسته بهداشتی طرح ارتقای سلامت نوجوانی از جمله اقدامات معاونت تربیت بدنی و سلامت دستگاه تعلیم و تربیت استان در راستای پروژه مهر به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بازگشایی مدارس آموزش و پرورش بازگشایی حضوری مدارس دانش آموزان درصد مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست