Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:06:51 GMT

خشک شدن چاه‌های آب در گلپایگان یکی پس از دیگری

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۷۸۳۸

خشک شدن چاه‌های آب در گلپایگان یکی پس از دیگری

ایسنا/اصفهان رئیس آبفار شهرستان گلپایگان از آبرسانی با تانکر به روستای تاریخی وانشان خبر داد این در حالی است که از وانشان به عنوان روستای هدف گردشگری نام می‌برند.

ناصر دهقانی، امروز(دوشنبه-۲۹ شهریور) در نشست خبری، اظهار کرد: شرایط ما در گلپایگان بهتر از اصفهان و شهر های دیگر است، اما یک تصور اشتباهی وجود دارد که گلپایگان آب دارد که واقعا این‌طور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرسانی به ۲۰ روستا از طریق تصفیه خانه انجام شده است  و ۱۹ روستای شهرستان در قالب دو طرح قرار است به تصفیه خانه آب گلپایگان متصل شوند اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی تا کنون این اتفاق نیفتاده است ولی از اعتبارات جاری لوله و اتصالات را تهیه کردیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این پروژه را به اتمام برسانیم. 

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: روستاهای مَرغ، حاجیله، هرستانه، غرقن و وانشان با کاهش ۸۰ درصدی منابع محلی مواجه شده اند که این اتفاق در روستای وانشان بی سابقه است.

 به گزارش ایسنا، رئیس آبفار شهرستان گلپایگان، گفت: بنابراین در سال جاری مجبور بودیم به این ۴ روستا آبرسانی با تانکر داشته باشیم و اگر شاهد بارندگی نباشیم به احتمال قوی تعداد این روستاها افزایش می یابد. همچنین در سال جاری حدود ۹ کیلومتر در روستاها اصلاح شبکه داشته‌ایم. 

دهقانی تصریح کرد: آب ورودی به تونل کمتر از یک متر مکعب در ثانیه است، اما ۵ متر مکعب آب در ثانیه از سد کوچری خارج می شود و به پایین دست می رود. همچنین سهم شهرستان گلپایگان از این میزان آب ۳۳۰ لیتر در ثانیه است، اما آب تحویلی به شهرستان ۲۷۰ لیتر در ثانیه است و ۶۰ لیتر در ثانیه آب کمتر از حق گلپایگان، به ما می دهند و مجبور شدیم چاه ها را وارد مدار کنیم. 

وی با بیان اینکه دو حلقه چاه در شهر گلشهر در حال خشک شدن است و این روند در گلپایگان تداوم دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مردم سال‌هاست از آب تصفیه خانه استفاده می کنند اکنون که ناچار شدیم از آب چاه‌ها استفاده کنیم مردم متوجه تغییر آن شده اند، اما این اطمینان را می‌دهیم که آب سالم است.

رئیس آبفار شهرستان گلپایگان ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی ها باید به سمت ساخت و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب برویم که نیازمند بودجه ای حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است و با شرایط اقتصادی دولت اجرای این پروژه لاک پشتی خواهد بود که با این شرایط از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا استقبال می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آبفار چاه های آب شهرستان گلپایگان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان