Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود عسکرپور فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ است و تا زمانی که روحیه و تفکر انقلابی در میان مردم ایران جریان دارد؛ این فرهنگ هم همواره پویا، مانا و تاثیر گذار در عرصه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند؛ دفاع مقدس محدود به میدان نبردِ نظامی و مسلح نیست و نباید آن را منحصر به فعالیت‌های نظامی دانست بلکه رویارویی با دشمن در هر زمان و مکانی و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور می‌تواند، باشد.

عسکرپور ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی هم مبارزه در خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و در برابر دشمن بعثی ادامه یافت و امروز هم این مبارزه در فضای فرهنگی و سایبری نیز وجود دارد.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس همواره تداوم داشته و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، شهداء و دلاوری‌ها و پایداری‌های جوانان کشور نیز نباید منحصر به یک هفته یا زمان خاصی شود، گفت: هفته دفاع مقدس می‌تواند آغاز یک جریان تاثیر گذار فرهنگی و ارائه کننده یک الگو برای تمام سال باشد و از این رو گرامیداشت این هفته با محوریت بسیج به منظور اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، معرفی دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت فراوانی دارد.

عسکرپور افزود: به همین منظور در اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز برنامه‌های متنوعی برای این هفته هماهنگی و برنامه ریزی شده است که از جمله آن اهدای خون به نیازمندان با حضور اعضای پایگاه مقاومت بسیج و کارکنان اوقاف فارس، تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداء جنگ تحمیلی، مدافع حرم و مدافع سلامت است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اوقاف فارس همچنین از برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا به صورت روزانه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها در سال جاری برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به صورت روزانه و در طول هفته دفاع مقدس است که قبل از شروع ساعت اداری همراه با برنامه روایتگری جنگ تحمیلی با رعایت اصول بهداشتی در محوطه باز اداره کل اوقاف فارس برگزار می‌شود.

عسکرپور ایجاد سنگر نمادین، آذین بندی و تبلیغات شکلی را از دیگر برنامه‌های پایگاه مقاومت بسیج اوقاف فارس در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس تاثیرگذاری فرهنگی هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی اوقاف فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت استاد مرتضی مطهری (در ۱۲ اردیبهشت ماه) ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج امسال نامگذاری شده است.

او ادامه داد: بزرگداشت شهید آیت الله مرتضی مطهری بهترین موقعیت برای ارج نهادن به جایگاه عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج است.

حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی افزود: به منظور گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی بیش از ۱۰۰ برنامه توسط مجموعه عقیدتی سیاسی در سطح سپاه ناحیه، حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه اعم از دیدار از ائمه جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار از خانواده‌های شهدای مربی، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان عقیدتی سیاسی انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • گرامیداشت روز معلم
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست