Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بین‌المللی آکسفام انتقاد شدیدی به عمل نکردن کشورهای صنعتی به وعده‌های خود برای کمک‌های مالی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در کشورهای فقیر وارد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، سازمان بین‌المللی "آکسفام" (Oxfam) که هدف اصلی‌ خود را مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان اعلام کرده این انتقاد را به کشورهای صنعتی وارد کرد که به وعده های مالی خود و کمک ها برای بهبود تغیرات آب و هوایی به کشورهای فقیر عمل نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان بین المللی این انتقاد را وارد کرد که کشورهای صنعتی به وعده کمک 100 میلیارد دلاری خود در هر سال به این کشورها برای این منظور عمل نکرده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر سازمان آکسفام کشورهای صنعتی به وعده خود برای کمک به کشورهای ضعیف با 100 میلیارد دلار در سال برای مبارزه با بحران آب و هوا تا سال 2025 عمل نکرده اند. بر این اساس در طول دوره بین 2020 تا 2025 کشورهای دریافت کننده این کمک ها بین 68 و 75 میلیارد دلار از این حمایت ها را دریافت نخواهند کرد.

این نهاد بین المللی ارقام فعلی را به مناسبت مذاکرات غیر رسمی آب و هوایی سران کشورها در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل در روز دوشنبه منتشر کرده است.

آکسفام خواستارتلاش بیشتر برای تحقق وعده ای شد که ابتدا در سال 2009 تدوین شده و در اجلاس آب و هوایی پاریس در سال 2015 تا سال 2025 تمدید شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره امکان تحقق این کمک ها در سال جاری میلادی ابراز خوش بینی نکرده است. جانسون در راه سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: از هر 10 تا 6 شانس وجود دارد که جامعه بین المللی بتواند این هدف را محقق کند. وی تحقق این هدف را سخت و البته دارای اهمیتی حیاتی برای دنیا خواند. لندن اخیرا هم از شکست جامعه بین المللی در تامین مالی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی سخن گفته بود.

عرضه کنندگان گاز طبیعی در انگلیس تحت فشار افزایش قیمت

آکسفام اعلام کرد: تامین مالی آب و هوایی یکی از ارکان اساسی توافق آب و هوای پاریس است و بری مقابله با بحران آب و هوا اهمیت حیاتی دارد. بسیاری از کشورهای ضعیف به حمایت های مالی برای تجهیز بهتر در مقابل تغییرات آب و هوایی نیاز دارند.

یک کارشناس آب و هوایی آکسفام هم از کشورهای مرفه دنیا خواست به وعده های کمک های مالی خود به کشورهای ضعیف عمل کنند.

این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که بحران آب و هوا می تواند خسارت اقتصادی که دو برابر خسارات ناشی از بحران کرونا است ایجاد کند. با این حال هزینه ها کاملا متفاوت است. بر اساس ارزیابی آکسفام در ساال 2020 اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا و ژاپن بیش از 14 تریلون دلار برای بسته های اقتصادی کرونایی هزینه کردند که 143 برابر هدف تامین مالی برای تحققق اهداف آب و هوایی است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا بین المللی آب و هوایی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- گروه صنعتی ایران خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که به منظور نمایش توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.
در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات ایران خودرو از جمله ری‌را برقی و بنزینی و همچنین تارا اتوماتیک V4، به نمایش گذاشته خواهد شد. 
همچنین شرکت‌های ایساکو، ایپکو، آیکید، ریخته گری آلومینیوم و گوهرفام در کنار معاونت های صادرات و تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو آخرین دستاوردها و محصولات خود را در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی عرضه می کنند.
لازم به ذکر است، نمایشگاه ایران اکسپو میزبان بیش از دو هزار شرکت از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیات عالی‌رتبه دولتی در این رویداد حضور خواهند داشت.
ششمین نمایشگاه ایران اکسپو از روز هشتم اردیبهشت‌ماه به مدت پنج روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها