Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@00:24:51 GMT

دیدار رئیس سازمان جهانی بهداشت با مقامات طالبان در کابل

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۰۹۲

دیدار رئیس سازمان جهانی بهداشت با مقامات طالبان در کابل

در دیدار رئیس سازمان جهانی بهداشت با نخست وزیر دولت موقت طالبان و معاون وی، بر ادامه کمک‌های بهداشتی به افغانستان تاکید شد.

به گزارش مشرق، برخی مقامات طالبان به ریاست «ملا محمد حسن آخند» نخست وزیر دولت موقت، با نمایندگان جامعۀ جهانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش تلویزیون ملی افغانستان، «تدروس آدهانوم» رییس سازمان جهانی بهداشت و رئیس یوناما، امروز با ملا محمد حسن آخند نخست وزیر، ملا برادر آخند معاون نخست وزیر، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه و برخی مقامات دیگر طالبان، در ارگ ملاقات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین بر ادامه کمک‌های بهداشتی جامعه جهانی به افغانستان تاکید کردند.

 رییس سازمان جهانی بهداشت برای گفتگو در خصوص حمایت از نهادهای بهداشتی در افغانستان، بامداد امروز وارد کابل شد.

وحید مجروح، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان گفت: این سفر پس از تعلیق کمک‌های مالی بانک جهانی به بخش بهداشت در افغانستان انجام شده و هدف آن گفتگو درباره ادامه این کمک‌ها می‌باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان طالبان سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت افغانستان افغانستان تدروس ادهانوم سازمان جهانی بهداشت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد: از ماه «ژانویه» سال جاری میلادی تا ماه «مارس» امسال ۱۵۴ نفر براثر حملات داعش در افغانستان کشته یا زخمی شدند، شمار تلفات حملات داعش در این مدت ۳۶ نفر و تعداد مجروحان، ۱۱۸ نفر اعلام شده است.
سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این حملات، عمدتا شیعیان افغانستان هدف حملات داعش قرار گرفته اند، افزود: سه انفجار بمب دستی در این مدت باعث کشته و زخمی شدن هفتاد و نه نفر شد.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد با اشاره به جان باختن پنج غیرنظامی براثر انفجار مین کارگذاشته شده در مینی بوس مسافربری در غرب شهر کابل و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در این انفجار اعلام کرد: حمله انتحاری در برابر شعبه «کابل بانک» در شهر قندهار در جنوب افغانستان نیز بیست و پنج کشته و پنجاه زخمی برجای گذاشت.
سازمان ملل با بیان اینکه مسئولیت همه انفجار‌های یاد شده را داعش برعهده گرفته است افزود: قربانیان این حملات، زنان، مردان و کودکان بوده اند.
این درحالی است که هفته جاری نیز نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات هدف حمله داعش قرارگرفتند که بر اثر آن هشت نفر به شهادت رسیدند.
دفترنمایندگی سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان در بیانیه‌های خود بر حفاظت از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند