Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، "محمدرضا پور ابراهیمی" رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تیتر امشب به تحلیل و بررسی رشد اقتصادی در سال گذشته پرداخت و گفت: وضعیت کشاورزی در سال زراعی گذشته وضعیت مناسبی نداشته است و واردات گندم ۲ میلیون تن بیشتر از سال‌های پیش بوده است. دلیل آن هم، عواملی از جمله کم آبی و خشکسالی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بخش خدمات به دلیل فراگیری کرونا آسیب دید اما به مرور با بازگشایی‌های صورت گرفته، شرایط بهبود یافت. درآمد نفتی هم از رشد اقتصادی مناسبی برخوردار بوده است و در رشد اقتصادی کشور تاثیر مثبتی داشته است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه باید تجارت خارجی به طرز ویژه ای پیگیری شود گفت: دولت سیزدهم با عضویت دائمی کشور در گروه شانگهای خوب شروع کرد. افزایش و گسترش دیپلماسی اقتصادی در منطقه باعث رشد تجارت خارجی می شود.

"وحید شقاقی" کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کشور در دهه ۹۰ رشد اقتصادی نداشته است گفت: اقتصاد ایران در ۱۰ سال گذشته جمع شده بود و کمترین رشد اقتصادی را داشته است.
شقاقی گفت: اقتصاد ایران در ردیف ۲۲ اقتصاد جهانی قرار دارد و در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۰ درصد کوچکتر شده است.
او گفت: لازم است برای افزایش قدرت اقتصادی کشور تولید ناخالص کشور افزایش یابد.
شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: نقد‌های غیر تخصصی درباره تولید ناخالص داخلی کشور، باعث تخریب موضوع شد، درحالی که تولید ناخالص داخلی با محاسبه دلاری بیان نمی‌شود. شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی افزود: موتور محرک رشد اقتصادی، سرمایه گذاری است. برای افزایش سرمایه گذاری، لازم است که شاخصه‌های کلیدی ثبات داشته باشد. صالحی، مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار گفت: مرکز آمار برای حساب‌های استانی، از منابع اطلاعاتی شامل طرح‌های آمار گیری استفاده می‌کند.
او افزود: همچنین برخی از اطلاعات از منابع ثبتی استخراج می‌شود. حجم ویدیو: 4.96M | مدت زمان ویدیو: 00:02:44 دانلود ویدیو پربیننده ترین بنزین در سال آینده گران می شود؟ طرح مجلس برای منتفی‌کردن جابه‌جایی‌ ساعت ها دستور رییس جمهور برای تدوین برنامه‌ پوشش جاماندگان سهام عدالت / برنامه دولت برای جبران کسری بودجه به زودی اعلام می‌شود قالیباف قانون «جهش تولید مسکن» را ابلاغ کرد طرح واردات خودرو با هدف تنظیم بازار داخلی تدوین شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رشد اقتصادی رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 چرا دلار سقوط کرد؟

 در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم مقامات عالی‌رتبه اقتصادی ایران به عربستان سفر کردند که با شروع رکود بازار ارز سال قبل تقریبا همزمان بوده است.

استارت سقوط امروز بازار ارز از شب گذشته و توسط تتر زده شد.‌ شب قبل دلار دیجیتال حمایت محدوده ۶۳ هزار و ۳۰۰ را از دست داد و پیش از شروع معاملات در بازار غیر رسمی تتر وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد و بازار ارز و طلا را با خود به پایین کشید.

در شروع معاملات هنوز بازار نمی‌دانست که دلیل سقوط بازار ارز چه اتفاقی است و برخی اولتیماتوم رییس مجلس به دولت درباره بازار ارز را دلیل سقوط بازار ارز تصور کردند ولی دیدبان بازارها مورد دیگری را دلیل سقوط قیمت‌ها در بازار ارز متصور است. در هفته گذشته خبری مبنی بر سفر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به عربستان منتشر شد که دیدبان در گزارشی به تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه به بررسی اهمیت روابط با عربستان بر بازار ارز پرداخت.

نقش مهم عربستان در منطقه و جایگاه ویژه این کشور به عنوان خاستگاه جهان اسلام در میان کشورهای عرب این کشور را به دروازه روابط با اعراب تبدیل کرده است. از طرفی نگاه رقابتی این کشور در زمینه توسعه اقتصادی به امارات متحده عربی به شکل ویژه در میان گزارش‌های معتبر بین‌المللی بررسی می‌شود. امارات از مبادی و مقاصد اصلی واردات و صادرات کشور است که با حفظ روابط اقتصادی با کشورهای تحت تحریم مانند روسیه و امارات توانسته است به رشد توسعه اقتصادی خود سرعت ببخشد به همین خاطر در دیدبان چهارشنبه گذشته توضیح داده شد که با بهبود روابط با عربستان انتظارات از بهبود روابط اقتصادی با این کشور نیز افزایش پیدا میکند.

در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ارز مورد نیاز برای حج تمتع ۱۴۰۳ توسط بانک مرکزی به حساب این سازمان واریز شد و در روز شنبه خبر سفر رییس بانک مرکزی به عربستان در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی منتشر شد. بر اساس اخبار منتشر شده احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در این سفر همراه او خواهد بود. سفر مقامات عالیرتبه اقتصادی کشور به عربستان در اردیبهشت‌ماه از نگاه معامله گران و تحلیلگران ارزی جا نمی‌ماند و خوش بینی نسبت به تفاهمات اقتصادی را افزایش میدهد. در حقیقت بهبود روابط با کشورهای منطقه و بهبود روابط اقتصادی سیگنال این سفر اقتصادی به بازار ارز بود که منجر به سقوط دلار شد. در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم مقامات عالیرتبه اقتصادی ایران به عربستان سفر کردند که با شروع رکود بازار ارز سال قبل تقریبا همزمان بوده است.

بازار جهانی به کمک بورس آمد

بازار سرمایه در روز جاری شروع سبزی داشت ولی با گذشت زمان تقاضا در این بازار فروکش کرد و بیشتر نمادهای شاخص‌ساز وارد محدوده منفی شدند. نماد فملی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشته است که تحت تأثیر رشد ارزش قیمت جهانی مس است.قیمت جهانی مس تحت تأثیر نگرانی‌ها از طرف عرضه و انتظارات از رشد تقاضا افزایش یافت چراکه انتظارات از سیاست های انبساطی بانک‌ها و افزایش تولید خودروهای برقی موجب تقویت انتظارات افزایشی می‌شود. گروه زراعت در روز گذشته وضعیت بهتر و سبزتری نسبت به سایر نمادها داشت.
حمایت مهم سکه

هم‌زمان با سقوط قیمت‌ها در بازار ارز درروز قبل قیمت طلا نیز سقوط کرد. سکه گرمی یک زون حمایتی مهم در محدوده ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را لمس کرد که اگر شکسته شود محدوده ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حمایت بعدی سکه گرمی خواهد بود. حباب سکه گرمی و ربع سکه به ترتیب در محدوده ۳۴ و ۴۱ درصد به کمترین سطح از ابتدای سال جاری رسیده است.

شرط شکست کانال ۶۰ هزار تومانی تتر

بررسی‌ تکنیکالی از قیمت تتر محدوده حمایتی ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان در بازه ساعتی را به عنوان حمایت پیش روی تتر نشان میدهد که اگر شکسته شود حمایت ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان حمایت مهم‌تری خواهد بود که شکست آن سیگنال ورود تکنیکالی دلار دیجیتال به کانال ۵۹ هزار تومانی خواهد بود.

tags # قیمت دلار ، بازار دلار هرات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است