Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اهمیت افزایش شاخص فضای کسب و کار در توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال کشور، گفت: هیات رییسه و هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان همواره بهبود فضای کسب و کار، شاخص گرایی و کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهبود شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان از ۷۹/۵ درصد به ۷۲/۵ درصد در حالی اتفاق افتاد که در همین بازه زمانی شاهد بدتر شدن این شاخص در کشور و افزایش آن از ۸/۵ درصد به ۹/۵ درصد هستیم.

گلشیرازی استمرار بهبود شاخص محیط کسب و کار را نتیجه همدلی و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی به ویژه عزم راسخ  برای تحقق شعار پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و همچنین برگزاری منسجم و اثر بخش جلسات شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان در سال‌های گذشته دانست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان حفظ روند مثبت شاخص محیط کسب و کار را همچنین متأثر از آمار بالای رضایتمندی فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با کرونا دانست و گفت: در این گزارش استان‌های اصفهان، مرکزی و سمنان از دید فعالان اقتصادی از بهترین عملکرد در حوزه کرونا برخوردار بوده اند.

وی در ادامه به تشریح اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان جهت کمک به بهبود محیط کسب و کار پرداخت و اظهار داشت: اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت خود، علاوه بر پیگیری مشکلات کلان اقتصاد استان و کشور، رفع مشکلات موردی اعضاء و فعالان اقتصادی را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است و با تشکیل میز‌های تخصصی در بانک مرکزی و وزارت صمت و برگزاری رویداد‌های ملی و استانی جهت پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف کسب و کار، گام‌های ارزشمندی در این حوزه برداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی به منظور پیگیری مشکلات حوزه‌های مختلف کسب وکار را از دیگر اقدامات اتاق اصفهان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در پارلمان بخش خصوصی اصفهان شاهد دستاورد‌های مناسبی در حوزه کسب و کار استان و کشور بودیم.  

گلشیرازی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و جایگزینی نیرو‌های تازه نفس در شرایط جنگ اقتصادی موجود، شرایط محیط کسب و کار کشور بهبود یافته و دولت نیز بتواند به اهداف خود دست یابد.

لازم به ذکر است قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار در سال ۱۳۹۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که به موجب این قانون، به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص‌های ملی و استانی محیط کسب و کار به طور سالانه و فصلی با همکاری اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور استخراج و معرفی می‌گردد. بر مبنای آخرین گزارش، شاخص فضای کسب و کار اصفهان از ۷۹/۵ در زمستان ۱۳۹۹ به ۷۲/۵ در بهار ۱۴۰۰ بهبود یافت. این شاخص عددی بین یک تا ۱۰ می‌باشد که کاهش آن نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار است.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اصفهان کسب و کار محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان شاخص محیط کسب و کار فعالان اقتصادی فضای کسب و کار ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)