Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@23:26:42 GMT

پایان خلاء سیاسی در لبنان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۵۸۶

پایان خلاء سیاسی در لبنان

فرارو- پارلمان لبنان دوشنبه شب در پایان جلسه‌ای هشت ساعته به دولت نجیب میقاتی، نخست‌وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.

به گزارش یورونیوز، دولت نجیب میقاتی که ۲۴ عضو دارد توانست نظر مساعد ۸۵ نماینده پارلمان را جلب کند. این در حالی است که ۱۵ نماینده به دولت جدید رای اعتماد ندادند.

ماموریت اصلی دولت جدید لبنان که پس از ۱۳ ماه بی‌ثباتی سیاسی تشکیل شد مقابله با بحران اقتصادی و جلوگیری از فروپاشی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر پیشین لبنان به دنبال انفجار شدیدی که روز چهار اوت (۱۴ مرداد) سال گذشته در بندر بیروت روی داد استعفاء داده بود.

جلسه بررسی برنامه دولت نجیب میقاتی در پارلمان لبنان قرار بود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز شود اما به دلیل قطع برق با حدود یک ساعت تاخیر تشکیل شد. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است نمایندگان پارلمان را در محوطه بیرون ساختمان در انتظار پایان خاموشی و آغاز جلسه پارلمان نشان می‌دهد.

جریان برق طی ماههای گذشته در برخی از مناطق لبنان ۲۲ ساعت از شبانه‌روز قطع بود.

تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان طی ماههای گذشته به بحران اقتصادی در این کشور دامن زد. بانک جهانی بحران اقتصادی در لبنان را یکی از جدی‌ترین بحران‌های اقتصادی از سال ۱۸۵۰ میلادی توصیف کرده است. بسیاری از شهروندان لبنان طبقه حاکم بر این کشور را عامل بحران مالی و اقتصادی کنونی می‌دانند.

یکی از چالش‌های پیش‌روی دولت جدید لبنان دستیابی به توافق با صندوق بین‌المللی پول به عنوان گامی گریزناپذیر برای خروج از بحران اقتصادی خواهد بود. نجیب میقاتی وعده داده است که همزمان با از سرگیری مذاکرات با این نهاد بین‌المللی طرحی برای احیای اقتصاد لبنان تهیه خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لبنان نجیب میقاتی بحران اقتصادی نجیب میقاتی دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل

علیرضا آقا شاهی رئیس بخش تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به اینکه  بیش از ۷۰ درصد هزینه های دامداری ها را خوراک مصرفی شامل می شود، گفت: با بهره برداری از خوراک کامل دام، این هزینه ها را به نسبت های مختلف در دامداری های گوناگون، کاهش داد و خلاء عملکردی موجود را تا حدودی پر کرد.

به گفته او، هرچند که نهاده های مورد استفاده به عنوان مثال در مرغداری های کشور از کیفیت مطلوبی نسبت به کشورهای همسایه برخوردار است، اما بهره وری تولیدات، کمتر از حد انتظار است. بنابراین خلاء عملکردی خوراک، در این بخش  نیز کاملا مشهود است. 

او با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد جو و بالای ۸۰درصد ذرت و کنجاله مصرفی در خوراک دام از خارج از کشور وارد می شود، افزود: طبق آمارهای موجود، بیش از ۴۰ درصد تولیدات دامی اعم از گوشت و شیر، در واحدهای متوسط و خرده پا انجام می شود. این در حالی است که چنین واحدهایی یا بهره کمی از دانش تغذیه دارند و یا امکان بکارگیری آن در مزرعه به دلایل مختلف را ندارند.

آقاشاهی یکی از دلایل وجود خلاء عملکردی را عدم پشتیبانی و توجه به این واحدها را در مقایسه با واحدهای بزرگ دانست و گفت: یکی از وظایف موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، انجام پژوهش های کاربردی در این زمینه است. به عبارتی محققان علوم دامی برای حل مشکل تامین خوراک، برای دامداران متوسط و کوچک، به پژوهش های گسترده ای در قالب خوراک کامل دست زده اند تا خلاء بهره وری را کاهش  دهند. در این راستا در قالب تفاهم نامه با شرکت خصوصی و بهره مندی از توان این بخش مهم، اقدام به گسترش این تکنولوژی کرده است.

به گفته رئیس بخش تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، این موسسه علاوه بر خوراک خشک، در خصوص سیلاژ خوراک کامل مرطوب نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافته و سعی در توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی دارد.

این مقام مسئول گفت: اگر به طور مثال، یک گاو شیری، روزانه ۲۰کیلوگرم خوراک خشک مصرف کند و حدود ۱۰ درصد یعنی ۲ کیلوگرم از آن به دلایل مختلف، به مصرف دام نرسیده و پرت شود، با فرض شرایط عادی و مدیریت متوسط و نیز قیمت حدود ۱۵ هزارتومان برای هر کیلوگرم خوراک، این هدررفت در یک دامداری ۵۰ راسی ماهانه ۴۵ میلیون تومان خواهد شد. اما با بهره برداری از خوراک کامل دام، علاوه بر بهبود بهره وری، جبران خلاء عملکردی و عدم نیاز به انباشت سرمایه برای دامدار، این صرفه جویی برای واحد مورد نظر، حتمی خواهد بود.

آقاشاهی با اشاره به ضرورت توجه به تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: در کنار حل مشکلات دامداران، استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی نیز مد نظر محققان بوده است. در همین راستا، دو تفاهمنامه برای ایجاد زنجیره تولید و گسترش فرهنگ خوراک دام کامل، با دو شرکت خصوصی در آذربایجان غربی و شرقی در دو زمینه متفاوت از خوراک دام کامل منعقد شده که امید می رود گامی بلند در راستای افزایش بهره وری و کاهش فشار واردات نهاده های ضروری باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم