Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@18:03:55 GMT

ترفند‌هایی برای تهیه «ته‌چین گوشت»

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۶۷۷

ته چین در بین غذا‌های ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذا‌های رسمی و مناسب مهمانی محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: ته‌چین معمولا با مرغ درست می‌شود، اما درست‌کردن آن با گوشت هم تنوع است هم لذیذ بودن این غذا را دو برابر می‌کند؛ البته اگر گوشت‌خوار باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت:

پیاز: یک عدد
روغن: به مقدار لازم
گوشت: ۶۰۰ گرم
نمک و زردچوبه و فلفل: به مقدار لازم
برنج: ۴ پیمانه
تخم مرغ: دو عدد
ماست چکیده: ۸ قاشق غذاخوری
کره: ۲۰۰ گرم
زعفران دم‌کرده: ۴ قاشق غذاخوری
خلال بادام و خلال پسته برای تزیین: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت ته چین گوشت:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پخت ته‌چین گوشت درون قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و پیاز‌ها را درون روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت را به آن‌ها بیفزایید و تفت دهید.

۲. بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد به مخلوط پیاز و گوشت و زردچوبه و فلفل سیاه و آب و زعفران دم‌کرده را بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت به مدت ۲ ساعت پخته شود و در اواخر پخت گوشت به آن نمک اضافه کنید و بعد از پخت گوشت قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

۳. در مرحله بعدی فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود. سپس درون قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه برنج به مرحله آبکشی رسید آن را درون آبکش بریزید.

۴. درون ظرفی دیگر تخم مرغ‌ها را بشکنید و ماست و ادویه‌ها و کره و زعفران دم‌کرده را به تخم مرغ‌ها بیفزایید و آن‌ها را هم بزنید سپس برنج را درون مخلوط تخم مرغ‌ها بریزید و آن را هم بزنید.

۵. در مرحله آخر مقداری روغن درون ظرف مخصوص فر بریزید و نصف مایه ته چین را درون ظرف بریزید و گوشت را به صورت لایه‌ای و منظم روی سطح برنج بچینید و باقی مانده مایه ته چین را روی گوشت‌ها بریزید سپس ظرف حاوی ته چین را به مدت ۶۰ دقیقه درون فر قرار دهید و بعد از اینکه ته چین به صورت کامل پخته شد آن را از درون فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید و این غذای ایرانی خوش طعم را با خلال پسته و خلال بادام و خلال پوست پرتقال به زیبایی و زرشک تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه «خینکالی»؛ غذای خوشمزه گرجستانی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: طرز تهیه غذا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرز تهیه غذا ته چین گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، تا به حال توجه کرده اید که وقتی نعنا خشک را به دوغ اضافع می کنیم، حتی بعد از هم زدن های مکرر، همچنان سبزی خشک با دوغ مخلوط نشده و به شکل معلق روی دوغ می‌ماند. اما ممکن است در رستوران ها یا میهمانی ها، متوجه شوید که چنین مسئله ای نیست و دوغی که برایتان سرو می شود بخوبی با نعناع ترکیب شده؛ اینجاست که مشتاق می‌شوید تا راز و ترفند آن را شما هم بدانید.

برای رفع این مشکل همراه ما باشید تا ساده ترین ترفند حل شدن سبزی خشک داخل دوغ را برایتان خواهیم گفت تا من بعد با معلق ماندن نعناع روی دوغ مجبور نباشد قبل از سرو، هر بار دوغ را هم بزنید.

فوت‌وفن‌های خشک کردن نعناع | نعناع خشک را تا چند وقت و به چه روشی نگهداری کنیم؟ برای خوشمزه شدن دوغ چه باید کرد؟ | چاشنی معروف دوغ و ادویه دوغ محلی

راز نماندن نعناع روی دوغ با کمک آب جوش

برای این منظور ابتدا کمی آب جوش روی نعنا خشک یا هر سبزی خشک دیگری که قصد دارید به دوغ اضافه کنید، ریخته و اجازه دهید کاملا خیس بخورد.

بعد از آنکه نعناع و سبزی خشک دوغتان، خوب خیس خورد آن را به ظرف دوغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مطمئن باشید که با این ترفند، هر نوع سبزی معطر و نعناع خشکی که دارید، بخوبی و یکدست داخل دوغ ترکیب خواهد شد.

کد خبر 848035 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم مهارت‌های زندگی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه