Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در سال جاری و تاکنون ۵۱۸ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان مرکزی رفع تصرف و به بیت المال اعاده شده که ارزش ریالی آن بیش از هزار و چهارصد میلیارد ریال است. حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با میزان بیان داشت: سیاست راهبری دستگاه قضا برخورد قاطعانه با متصرفین منابع طبیعی و اراضی ملی است و هیچگونه کوتاهی در این خصوص انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دستگاه قضا و دادستانی همچون گذشته نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی اهمیت ویژه‌ای قائل است و کوچک‌ترین اغماض و بخشش با متصرفین این اراضی ندارد و قاطعانه با متخلفین برخورد خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید وحدت، انسجام و هماهنگی لازم را در بحث صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی داشته باشند.
وی تأکید کرد: ممکن است متولیان اراضی ملی و منابع طبیعی هر کدام از لحاظ جایگاهی که دارند منابع و نیروی انسانی لازم برای نظارت بر منابع طبیعی نداشته باشند، اما به لحاظ احصای حریم خط مرزی منابع طبیعی یا همان طرح کاداستر، این نظارت را تسهیل می‌کنند و در کنار این موارد می‌طلبد از ظرفیت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی استفاده شود. متولیان اراضی حسب مورد، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و دهیاران ضروریست در این مسیر، اقدامات عاجل و پیشگیرانه داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در سال جاری و تاکنون ۵۱۸ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان مرکزی رفع تصرف و به بیت المال اعاده شده است که ارزش ریالی آن بیش از هزار و چهارصد میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه با انجام اقدامات پیشگیرانه از تصرف ۳۶۸ هکتار جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: در همین راستا ۲۵۹ قطعه زمین که بر خلاف موازین قانونی تغییر کاربری داشته و احداث بنای غیر مجاز نموده اند، قلع قمع شدند. در این حوزه ۸۷۸ فقره پرونده مطرح و در حال رسیدگی می‌باشد که از این تعداد ۲۴۹ فقره منتهی به صدور حکم شده و همچنین ۲۴ مورد از احکام قضایی که در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادر شده، با قدرت و قاطعیت اجرا گردید.   بیشتر بخوانید: رفع تصرف بیش از ۳۰۸ هکتار اراضی ملی در یزد به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال   انتهای پیام/ برچسب ها: رفع تصرف اراضی تغییر کاربری اراضی حفظ حقوق عامه اراک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع تصرف اراضی تغییر کاربری اراضی حفظ حقوق عامه اراک رئیس کل دادگستری استان مرکزی منابع طبیعی اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال