Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@11:53:17 GMT

کیست مثانه چیست و چه علائمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۹۳۳۴

کیست مثانه چیست و چه علائمی دارد؟

به گزارش مدیکال نیوز تودی، کیست مثانه می‌تواند در داخل یا در جوار مثانه تشکیل شود. نزدیک به ۳ درصد از ابتلا سالانه به سرطان در جهان مربوط به کیست مثانه است. کیست مثانه انواع مختلفی دارد، ولی خوشبختانه بسیاری از آن‌ها سرطانی محسوب نمی‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیست‌های مثانه غالباً بدون علائم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخص در این مواقع بیشتر از درد و تکرر ادرار رنج می‌برد که بیماری اغلب با التهاب مثانه اشتباه گرفته می‌شود. در این مطلب متخصصان به رایج‌ترین سوالات درباره کیست مثانه پاسخ می‌دهند:

۱- آیا کیست‌های مثانه سرطان محسوب می‌شوند؟

کیست‌های مثانه در بیشتر موارد خوش خیم هستند که به معنای غیرسرطانی بودن آنهاست. دکتر به کمک آزمایش‌های مختلف می‌تواند تشخیص دهد که برجستگی در مثانه کیست است یا تومور. متاسفانه تومور‌ها احتمال بیشتری دارد که سرطانی باشند.

براساس اعلام جامعه سرطان آمریکا، عفونت‌های مزمن مثانه و یا سوزش دائمی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه را در فرد افزایش دهد. از این رو، توصیه می‌شود افرادی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کیست مثانه و سرطان قرار دارند باید به طور پیوسته با پزشک در تماس باشند.

۲- علائم کیست مثانه چیست؟

بسیاری از کیست‌های مثانه کوچک هستند و به همین دلیل علائمی در فرد بروز نمی‌کند. علائم بیماری زمانی در فرد بروز می‌کند که کیست شروع به بزرگ شدن می‌کند یا کیست پاره شده و منجر به بروز عفونت در فرد می‌شود.

با این حال، رایج‌ترین علائم ابتلا به کیست مثانه می‌تواند شامل موارد ذیل شود:

۱- درد در زمان اجابت مزاج
۲- وجود خون یا رگه‌هایی از رنگ پریدگی در ادرار
۳- درد در زمان نیاز به اجابت مزاج
۴- نیاز مداوم و اضطراری برای دفع ادرار
۵- بی اختیاری ادراری
۶- درد در ناحیه پایینی کمر یا لگن
۷- بوی نامطبوع یا ترش ادرار

۳- چگونه کیست مثانه قابل تشخیص است؟

متخصصان در گام نخست اقدام به پرسش درباره علائم بیماری می‌کنند. استفاده از اشعه ایکس و سی تی اسکن می‌تواند تصاویر مناسبی برای تشیص بیماری ارائه کند. با این حال ام آر‌ای و سونوگرافی نیز در این زمینه استفاد می‌شود.

۴- چه مواردی باعث بروز کیست مثانه می‌شود؟

کیست مثانه می‌تواند ناشی از برخی عوامل شناخته شده و ناشناخته باشد. از عوامل شناخته شده بروز کیست مثانه می‌توان به سابقه جراحی در نزدیکی مثانه، سابقه سنگ کلیه یا سنگ مثانه، استفاده از کاتتر، و عفونت مجاری ادراری اشاره کرد.

پربیننده ترین چه افرادی نباید سینوفارم تزریق کنند؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۸) احتمال ابتلای مردان به التهاب قلب با تزریق این واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۹) مبتلایان به تیروئید این خوراکی‌ ها را مصرف کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مثانه کیست های مثانه کیست مثانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟