Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز دوشنبه در نشست روسای جمهور و نخست وزیران درباره تغییرات آب و هوایی که به صورت ویدیو کنفرانس و در چارچوب هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برخورد جدی با هرگونه تدابیر یک جانبه، اما زیانبخش در حوزه آب و هوایی، مثل ساخت سد در مسیر رود‌های بین المللی، گفت:همگام شدن با تغییرات آب و هوایی برای کشور‌های در حال توسعه به ویژه کشور‌های قاره آفریقا در اولویت اصلی است، زیرا بیشترین آسیب این معضل برای همین کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السیسی گفت: سخنان خود را بر سه محور مهم متمرکز می‌کنم نخست گزارش اخیر بین المللی درباره تغییرات آب و هوایی تاکیدی بر این نکته است که تغییرات آب و هوایی به یک حقیقت تلخ تبدیل شده است به همین دلیل خواستار تحقق هدفی هستیم که در معاهده پاریس بدان اشاره شده است.

وی افزود: در همین زمینه مصر از کشور‌های توسعه یافته می‌خواهد به وظایف خود در کاستن از میزان گاز‌های گلخانه‌ای عمل کنند. انتظار داریم کنفرانس آتی که در انگلیس برگزار می‌شود نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، هم زمان تاکید ما این است که باید در پی آن باشیم با مطالعه و بررسی، سهم ملی خود را به بهترین وجه اصلاح و نوسازی کنیم تا هم به اولویت‌های توسعه و هم به تعهدات بین المللی در چارچوب معاهده پاریس عمل کنیم.

محور دوم سخنرانی رئیس جمهور مصر درباره همگام شدن با تغییرات آب و هوایی اولویت اساسی کشور‌های در حال توسعه به ویژه کشور‌های آفریقایی بود که به ویژه به دلیل کمبود منابع آب، روبرو بودن با خشکسالی، صحرازایی و تهدید امنیت غذایی، بیش از دیگر کشور‌ها از این پدیده رنج می‌برند.

وی افزود: به همین منظور مصر بر اهمیت همگام شدن با تلاش‌ها برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و تلاش برای رسیدن به نتیجه بهتر و اجرایی‌تر کنفرانس آتی در انگلیس، اصرار دارد تا اهداف جهانی در چارچوب معاهده پاریس محقق شود. هم زمان از دیگر کشور‌ها می‌خواهیم به شراکت مصری انگلیسی در همراهی با تغییرات آب و هوایی بپیوندند، چون این شراکت نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

السیسی در پایان سخنان خود گفت: توانمندی کشور‌های ما جهت تقویت تلاش‌ها در حوزه آب و هوایی نیازمند ابزار و سازوکار‌های اجرایی و در راس آن‌ها تامین نیاز مالی است، به همین منظور نقص موجود در تامین بودجه مورد نیاز در این بخش، که نیاز اساسی برای اجرایی شدن تعهدات معاهده پاریس است مایه نگرانی است.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد که کشور‌های توسعه یافته هنوز در عمل به تعهداتشان برای تامین بودجه سالانه صد میلیارد دلاری ناتوانند و همین مشکل در کشور‌های در حال توسعه نیز وجود دارد به همین منظور مشکلات همچنان باقی است. انتظار داریم به نیابت از قاره آفریقا، میزبان بیست و هفتمین کنفرانس کشور‌های عضو باشیم که در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور تغییرات آب و هوایی معاهده پاریس تغییرات آب و هوایی معاهده پاریس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است