Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران پیش از شروع جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ما چند موضوع را در دستور داریم و انشالله بتوانیم به همه آن‌ها برسیم، اولین مساله بحث صدور پروانه ساخت است که بتوانیم از زمان انجام چنین کاری بکاهیم در این راستا خوشبختانه مطالعات مفصلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تقسیم کار شده و دفاتر الکترونیکی کارشان چیز دیگری است ما متاسفانه گلوگاه‌های زیادی داریم، یکی از آن‌ها دفاتر الکترونیکی و نظام مهندسی است که به همین دلیل برنامه‌ای را تنظیم کردیم تا این کار‌ها همزمان انجام شود تا زمان صدور پروانه را عملا پایین بیاوریم.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: عموما مردم وقتی برای صدور پروانه می‌روند، در شهرداری گیج می‌شوند اصلا نمی‌دانند چه کاری انجام دهند؛ پیشنهاد ما این است که حتما یک دفتر خدمات راهنما تشکیل شود تا راهنمایی کند که این کار در حوزه شهرسازی است.

بیشتر بخوانید

تهرانی‌ها مظلوم واقع می‌شوند/ مدال آوران پارالمپیک امید بخش به مردم هستند

در حال تکمیل…

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر صدور پروانه صدور پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،بر اساس اعلام درگاه ملی مجوزها استان‌های لرستان با ۳۹٪ ، گیلان با ۲۸٪ و همدان با ۲۳٪ بالاترین درصد حذف پروانه کسب های کاغذی را داشتند .

بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های تهران با ۶۱،۴۲۱/ گیلان با ۲۹،۰۰۸ و خراسان رضوی با ۲۸،۸۱۹ انجام شده است و استان‌های بوشهر، مرکزی، سمنان، ایلام همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی استان‌ها در حذف مجوز‌های کاغذی قرار دارند.

بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند تا مجوز‌های کسب و کار کاغذی را به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل کنند و صاحبان کسب وکار‌هایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

فعالان اقتصادی می‌توانند ️با گوشی همراه خود و ورود ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌هاhttp://mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

 

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق