Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون و ۹۱۱ هزار تن کالا به میزان ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از مرزهای استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ماندانا زنگنه در کارگروه صادرات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در مدت سه سال گذشته بیش از 12 میلیون و 911 هزار تن کالا به میزان پنج میلیارد و 700 میلیون دلار از مرزهای استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: به طور تفکیک شده سهم سال 97 استان از این صادرات چهار میلیون و 497 هزار تن به ارزش دو میلیارد و 817 میلیون دلار سهم سال 98 میزان چهار میلیون و 544 هزار تن معادل یک میلیارد و 571 میلیون دلار سهم سال 99 صادرات 3 میلیون و 860 هزار تن کالا به میزان یک میلیارد و 314 میلیون دلار بود.

وی بیان کرد: استان در حوزه واردات کالا هم طی سه سال گذشته مرزهای فعالی داشت و در این مدت به طور مجموع سه میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و 760 میلیون دلار از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد که به طور تفکیک در سال 97 میزان 750 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 40 میلیون دلار در سال 98 میزان یک میلیون و 325 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 90 میلیون دلار و در سال 99 میزان یک میلیون و 425 هزار تن کالا به ارزش 630 میلیون دلار وارد استان شد.

زنگنه افزود: ایجاد و راه‌اندازی بازارهای محلی مشترک و خرده‌فروشی بین ایران و پاکستان برای ارتقاء معیشت مرزنشینان در دو سوی مرز به همراه احیای مجدد بازارچه مرزی و دریایی پسابندر در شهرستان دشتیاری و در دسترس قرار گرفتن کشور پاکستان تا قاره آفریقا برای تجار و افزایش تخفیفات سود بازرگانی بندر چابهار به 25 درصد در کنار افتتاح و راه اندازی سایت پایانه مرزی "ریمدان" و افتتاح رسمی مرز "پیشین" از جمله اقداماتی است که در سه سال اخیر برای توسعه مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان انجام شده و می‌توان نتیجه آنها را مثبت ارزیابی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار صادرات هزار تن کالا به ارزش سیستان و بلوچستان یک میلیارد میلیون دلار سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان