Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به اینکه فاصله ایجاد شده بین اتمام فعالیت دولت قبلی و استقرار دولت جدید، موجب بر هم ریختن و عدم ثبات قیمت ها در بازار شد، گفت: امروز هیچ مشکلی بابت فراوانی کالا در بازار نداریم و منشاء گرانی ها به هزینه های بالای تولید بر می‌گردد.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نوسانات شدید قیمتی کالاهای اساسی و موج دوباره گرانی ها در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت که گرانی با گران فروشی متفاوت است و گرانی ریشه‌های خود را دارد و گرانی فروشی نیز تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در هفته اخیر به ثبات نسبی قیمت برخی کالاهای اساسی رسیده‌ایم، افزود: به عنوان مثال مرغ به ثبات قیمتی رسیده و میزان شکایت گران فروشی این محصول بسیار کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، افزود: امروز اصفهانی ها خاطر جمع هستند که طی چند هفته گذشته قیمت مرغ در این شهر در محدوده ۲۵ هزار و ۹۵۰ یا همان ۲۶ هزار تومان است و با توجه به اینکه تمام مرغ اصفهان در سامانه رهتاب عرضه می‌شود، فروش مرغ با قیمت بالاتر  ممنوع است.

وی افزود: سامانه رهتاب به طور کامل قابل رصد و گزارش گیری است، بنابراین ۸۰ درصد مرغی که در سامانه عرضه می‌شود با قیمت مصوب در بازار فروخته می‌شود، البته ما منکر تخلفات در بازار نیستیم و هر میزان مرغی که افراد از طریق رهتاب خرید می کنند، برایشان پیامک ارسال می‌شود.

نادری گفت: اگر آنچه در پیامک خرید مرغ از طریق سامانه رهتاب با آنچه که فرد خرید کرده، متفاوت باشند، موارد تخلف با گزارش افراد قابل پیگیری است.

وی تاکید کرد: امروز باید افراد حتما مرغ مورد نیاز خود را از طریق کدملی و سامانه رهتاب خرید کنند و برای هر کدملی می توانند در هفته ۵ کیلو مرغ خرید کنند.

وی با اشاره به دو راه حل این مشکل در بازار، اظهار کرد: یا باید درآمد خانوار تقویت شود که متاسفانه به دنبال آن با افزایش نقدینگی تورم بالا خواهد رفت و یا اینکه باید هزینه های تولید کاهش یابد.

نادری در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بعد از گذشت ۶ ماه از سال دولت برنامه مشخصی برای حل مشکل گرانی کالاهای اساسی ندارد، تصریح کرد: بازار کالاهای اساسی و حل مشکلات آن در دست استان‌ها نیست و به مباحث و تصمیم گیری‌های کلان کشور بر می‌گردد که با توجه به استقرار دولت جدید، برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید وجود دارد.

 وی به ریشه گرانی‌ها در بازار اشاره کرد و گفت: به طور قطع افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بر بازار اثر می‌گذارد چراکه بسیاری از کالاهای اساسی و مواد اولیه آنها وارداتی است و نوسانات نرخ ارز بر قیمت آن اثرگذار است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، گفت: از سوی دیگر فاصله ایجاد شده بین اتمام فعالیت دولت قبلی و استقرار دولت جدید، موجب بر هم ریختن و عدم ثبات قیمت ها در بازار شد، اما امروز شاهد کاهش نرخ ارز هستیم  که امیدواریم با شرایط پیش رو قیمت کالاهای اساسی کاهش یابد.

وی گفت: دولت امروز برای حل مشکل افزایش قیمت تخم مرغ اقدام به واردات این محصول کرده تا بتواند افزایش قیمت آن را کنترل کند.

نادری درباره افزایش قیمت یک شبه کره در بازار، گفت: باید توجه داشت که محصول کره از بحث قیمت گذاری خارج شده و در ردیف گروه کالاهای سه قرار گرفته که براساس عرضه و تقاضا قیمت آن تعیین می شود.

وی با اعتقاد بر اینکه امروز بازار کالاهای اساسی درگیر گرانی و گران فروشی است، گفت: دولت در برنامه‌ای برای شفافیت کالاها، سامانه جامع تجارت را راه اندازی کرده و به شدت در تلاش برای اجرای آن است که تمام زنجیره کالاهای اساسی شامل ۵۰ قلم کالا را از چرخه تولید تا مصرف در این سامانه ثبت کند تا مباحث دلالی و گران فروشی حذف شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان اما تاکید کرد: اگر امروز گران فروشی در بازار اتفاق می افتد به طور قطع از طریق بازرسی اصناف و یا گزارش های مردمی موارد بررسی و پیگیری می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کالاهای اساسی ارز کره مرغ تخم مرغ گراني کالاهای اساسی سامانه رهتاب گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱