Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد خزایی رئیس مرکز بهداشت استان همدان در گفت‌وگو با برنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت از ده شهرستان استان شهرستان های ملایر، فامنین، اسدآباد و تویسرکان در وضعیت نارنجی و شش شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

او افزود: بر اساس موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا پنجشنبه یا جمعه رنگ بندی‌های جدید شهرستان ها  ازسوی وازرت بهداشت اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان همدان در ادامه بیان کرد:امیدوارم با پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته و افزایش شمار مبتلایان به کرونا  پیشگیری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد:به منظور کنترل شرایط و کمک به بهبود شرایط محدودیت سنی برای واکسیناسیون مردم همدان برداشته و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسن ثبت نام خود را انجام دهند.

خزایی ادامه داد: با توجه به اینکه روند واکسیناسیون در استان همدان شتاب بیشتری گرفته است در روز‌های آینده به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون پایگاه‌های شبانه روزی فعال می‌کنیم.

او با اشاره به وضعیت نارنجی در ۴ شهرستان ملایر، فامنین، اسدآباد و تویسرکان اضافه کرد:هرگونه بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور در تجمعات امکان بازگشت به وضعیت قرمز را در این شهرستان ها ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تأکید کرد:هرگونه عادی انگاری شرایط و شرکت در تجمع‌ها خطر ابتلا به ویروس کشنده کرونا را تشدید می‌کند.

خزایی با بیان به اینکه در شرایط کنونی باید هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی کرونا تلقی شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود گفت:اگر شهروندان کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی را داشته باشند باید از زدن واکسن خوداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان یادآورشد: برخی بیماران کرونا بدون علائم هستند و قادرند از راه سرفه، عطسه، رو بوسی، و حتی حرف زدن از فاصله کمتر از یک متر بیماری را به اطرافیانشان منتقل کنند.

خزایی اضافه کرد:بیش از ۴۵ درصد جمعیت شهری همدان یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کردند، اما تزریق واکسن به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در افراد واکسینه شده ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت:گسترش واکسیناسیون برکاهش آمار مرگ و میر و بستری مبتلا موثر است، اما افراد دو هفته پس از دریافت دز دوم واکسن به ایمنی می‌رسند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت وضعیت قرمز کرونایی وزارت بهداشت رئیس مرکز بهداشت استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد