Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نبود زیرساخت‌های لازم در چشمه میشی دنا به چالشی جدی بدل شده زیرا قرار گرفتن این چشمه زیبا در قلب منطقه حفاظت شده دنا بدون در نظر گرفتن شرایط اکوسیستم آن می‌تواند آسیبهای برای حیات وحش این منطقه باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در فاصله 5 کیلومتری شمال شرق شهر سی‌سخت و در دامنه‌های با شکوه دنا، چشمه‌ای سحرانگیز و اسطوره‌ای قرار دارد که در سردی آب همین بس که کمتر فردی می‌تواند به مدت 30 ثانیه انگشت خود را در آب سرد این چشمه‌سار نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان دنا چشمه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهای منحصر به فردی را در خود جای داده که از آن جمله می‌توان به «چشمه میشی» اشاره کرد که در امتداد دره‌ای طولانی با شیب نسبتاً تند روان بوده و جویبار پرآب و سپیدرنگ آن همچون رشته‌های مروارید، زینت‌بسخش دره‌ای است که آب‌چشمه را به زمین‌های کشاورزی پایین دست آن می‌رساند.

چشمه میشی، چشمه‌ای زیبا و خروشان در دامنه دنا که دیر زمانی مامن گله‌های قوچ و میش و کل و بز بود و اینک با توسعه شهر سی سخت به یکی از اماکن گردشگری این شهر بدل شده است. چشمه‌ای زیبا با آب زلال و مناظری خیره کننده که روح هر مسافر و گردشگری را جلا می دهد.

این چشمه اگر چه می‌تواند موقعیتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های طبیعی دنای زیبا باشد ولی فقدان زیرساخت‌های لازم در این منطقه به چالشی جدی بدل شده است چرا که قرار گرفتن این چشمه زیبا در قلب منطقه حفاظت شده دنا بدون در نظر گرفتن شرایط اکوسیستم آن می تواند آسیبی جدی برای حیات وحش این منطقه باشد.

به هر روی از آنجا که این منطقه به عنوان یکی از مناطق شاخص گردشگری استان و شهر سی‌سخت شناخته و معرفی شده است می باید با در نظر گرفتن شاخص های زیست محیطی شرایط را برای استفاده و آشنایی گردشگران با این چشمه زیبا فراهم کرد.

طرح گردشگری روستای خانیک خاک می‌خورد/ لایروبی قنوات درد مشترک روستاهای خراسان رضویایدو جاذبه گردشگری ناشناخته در جنوب خراسان رضوی/ حمایت از مهاجرت معکوس در حد شعار استتوسعه گردشگری سلامت در استان فارس نیازمند تغییر نگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم است

البته قرار گرفتن این چشمه در حاشیه جاده کوه گل به نوبه خود باعث ترددهای غیر ضرور و ایجاد ترافیک هایی در فصل بهار و تابستان می‌شود که برای کنترل ترافیک این مسیر از مبادی ورودی نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی چشمه میشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند. مسعود رنجبریان با بیان این مطلب تاکید کرد: «عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبل و سوبل، اقدام می کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با بیان اینکه جرایمی که پلیس راهور برای آنها در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد. آن طور که رنجبریان عنوان کرده: «پس از تعطیلات نوروز ، ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام شد و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار ، ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.»

درطرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

محور طرح ساماندهی مشاغل سیار منطقه ۲: حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب(محله طرشت)، منطقه ۳: حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک(محور شریعتی) منطقه ۷: نظام‌آباد و خیابان دماوند منطقه ۹ : چهل‌وپنج متری زرند منطقه ۱۰: خیابان امام خمینی(ره) منطقه ۱۱: خیابان وحدت اسلامی منطقه ۱۳: خیابان نیروی هوایی منطقه ۱۴ : خیابان شکوفه و درودیان منطقه ۱۵ :خیابان شهرزاد منطقه ۱۶ : خیابان بیست‌متری جوادیه منطقه ۱۷: بزرگراه نواب(شیخ محمدی) منطقه ۲۱ : بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی کد خبر 846972 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه