Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در شش ماهه نخست سال جاری مردم شهر گناباد تا روستاهای بخش کاخک و روستاهای پسکلوت مشکلات فراوانی از قطعی و  نبود فشار آب پشت سر گذاشتند و همچنان این مشکل در برخی از نقاط ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازگناباد، تابستان و گرمای هوا به تدریج رخت برمی‌بندد و چشم امید مردم منطقه جنوب خراسان به آسمان است که امسال برف و باران خوبی در پاییز و زمستان ببارد تا کمی مشکلات کمبود آبی که در تابستان کشیده‌اند را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شش ماهه نخست سال جاری مردم شهر گناباد تا روستاهای بخش کاخک و روستاهای پسکلوت مشکلات فراوانی از قطعی و  نبود فشار آب پشت سر گذاشتند و همچنان این مشکل در برخی از نقاط ادامه دارد.

یکی از ساکنان مجتمع شهید نوریان گناباد اظهار داشت: فشار آب فقط تا طبقه دوم می‌رسد و سایر طبقات آب ندارند که برای افرادی مانند ما که بچه کوچک داریم مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در برخی ساعات شبانه روز که به طور کامل آب قطع می‌شود، شرایط زندگی کردن خیلی سخت است و باید مسئولین فکر چاره ای اساسی باشند.

رضایی از اهالی روستای سنو نیز اظهارداشت: مشکلات کمبود آب بر دیگر مشکلات روستاها اضافه شده است، بعضی از روزها حدود 20 ساعت آب قطع بوده و آب که نباشد تمام فعالیت‌ها و کارهای زندگی روستایی لنگ می‌ماند.

وی ادامه می‌دهد: اگر مشکل قطعی آب روستاها ادامه داشته باشد، شاهد مهاجرت به شهر خواهیم بود و باز شهر با این مشکل روبه رو خواهد شد و امیدواریم مسئولین این مشکلات را رفع کنند.

خط انتقال آب گناباد خیلی طولانی است

حامد قربانی، فرماندار گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: خط انتقال آب شیرین به گناباد 120 کیلومتر طول دارد که در طول سال بارها شاهد ترکیدگی و خرابی آن هستیم و برخی مواقع چندین ساعت نیروهای اداره آبفای گناباد درگیر رفع نقص بوده اند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته  قسمتی از خط انتقال اصلاح شده اما این خط انتقال هزینه نگهداری زیادی دارد و از سویی اگر در خط انتفاقی بیفتد دچار کاهش فشار آب می‌شویم.

فرماندار گناباد تصریح کرد: پیش بینی‌هایی برای این موضوع داشته ایم و در سفر استاندار به گناباد شاهد افتتاح مخزن 10 هزار متر مکعبی آب گناباد بودیم که با افتتاح آن مقداری از مشکلات کمبود آب و فشار آب مرتفع شده است.

دامشهر گناباد در مسیر نابودی/ سنددار کردن گاوداری ها در پیچ و خم اداری گیر کردگرد و غبار کرونایی بر پیکر قنات جهانی "قصبه" گناباد به روایت تصویرمصائب دامداران گنابادی/ جهاد کشاورزی به بحث شفاف سازی آمار ورود کند

قربانی در خصوص مشکلات کمبود آب در روستاهای گناباد نیز عنوان کرد: در وضعیت عادی، در روستاها مشکل کمبود آب نداریم ، مشکل زمانی ایجاد می‌شود که در روستاها شاهد حضور افراد زیادی در مناسبت‌هایی مانند محرم هستیم و میزان مصرف آب بالا می‌رود که در این شرایط با کاهش فشار روبه رو می‌شویم.

وی ادامه داد: از تمامی روستاها بازدید داشته ام و در زمانی که شاهد کاهش فشار آب بوده ایم برخی مواقع با تانکر آب به مخزن روستاها اضافه کرده ایم تا مشکل رفع شود و مردم در سختی نباشند.

 مشترکین آب و فاضلاب در گناباد بیش از 60 میلیارد ریال بدهی دارند

جواد سالاری، سرپرست اداره آب و فاضلاب گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مشترکین تحت پوشش این امور در بخش‌های مختلف، بابت استفاده از خدمات مربوط به آب، بیش از 60 میلیارد ریال بدهکارند.

وی افزود: بیش از 9 میلیارد ریال از بدهی عنوان شده مربوط به بخش مسکونی، حدود 5 میلیارد ریال در بخش تجاری، 9.5 میلیارد ریال بخش صنعتی ، 3 میلیارد ریال در بخش‌های ساخت ساز و آزاد و الباقی مربوط به سایر مصارف نظیر بخش‌های عمومی، دولتی و خصوصی است. 

سالاری ضمن تاکید بر خودگردان بودن شرکت آب و فاضلاب گفت: گناباد با توجه به موقعیت اقلیمی از مناطق آسیب پذیر و دارای تنش آبی فراوان در تامین آب شرب است و در طول سال‌های اخیر، به صورت جدی با بحران خشک سالی مواجه بوده‌است. هزینه‌ها و قیمت تمام شده آب در این شهرستان به نسبت سایر مناطق به دلیل خط انتقال طولانی، بالا است و قیمت تمام شده تولید هر لیتر آب نسبت به مبلغ پرداختی مشترک بسیار بالاتر است که این موضوع رفع سریع نواقص و مشکلات موجود در شبکه آبرسانی را کمی دشوار می‌کند.

سرپرست امور آبفای گناباد در ادامه تعداد کل مشترکین آب شهرستان گناباد را 46 هزار مورد اعلام کرد و افزود: تامین منابع مالی امور از محل قبوض صادره است و در صورت پرداخت به موقع قبوض توسط مشترکین ، می‌توانیم مشکلاتی که گریبان‌گیر شبکه آبرسانی است را برطرف کنیم و نیز اقدامات لازم برای تامین و توسعه منابع آبی را انجام دهیم.

انتهای پیام/281/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکلات کمبود آب میلیارد ریال خط انتقال فشار آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است

فرماندار اصفهان گفت: اصفهان کلکسیونی از مشکلات استان و شهرستان را دارد که حل آن نیازمند اهتمام و توجه ویژه‌ای است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدعلی احمدی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: سفرهای شهرستانی و دیدار چهره به چهره با مردم، روحیه مردمی استاندار را تجلی کرده و موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه می‌شود و اقدامات انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار در ادامه با اشاره به گستردگی مشکلات اصفهان، خاطرنشان کرد:این سومین سفر منطقه‌‌ای استاندار به شهرستان اصفهان بود و قرار است که استاندار در روزها و هفته‌های آینده از سایر مناطق مرکزی و نقاط حاشیه‌ای اصفهان بازدید به عمل آورند و بر همین اساس مشکلات و مسائل این مناطق احصا و ظرفیت‌ها شناسایی شده و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات و ظرفیت‌های اصفهان اشاره کرده و گفت: اصفهان ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی زیادی دارد که در موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی می‌کند اما چالش‌ها و مشکلات زیادی داریم که برخی از آنها مختص اصفهان هستند و بسیاری از شهرستان‌های استان مشکلات مربوط آلودگی هوا، فرونشست، ترافیک و مسائل مربوط به جمعیت شهری را ندارند اما در اصفهان این مشکلات بسیار پررنگ بوده و رفع آن نیازمند اهتمام جدی است.

احمدی با تاکید بر اینکه مشکلات اصفهان کلکسیونی مشکلات استان و خود شهرستان است، گفت: حل این مشکلات نیاز مند توجه ویژه‌ای است؛ همان طور که در سطح کشور استان اصفهان را به عنوان استان برخودار می‌شناسند متاسفانه در سطح استان تصور می‌شود که شهرستان اصفهان یک شهرستان برخوردار است درحالی آمارهای ما خلاف این مهم را نشان می‌دهند و انتظار داریم که این موضوع به شکلی حل شود.

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

وی افزود: علاوه بر این برخی از ادارات کل به دلیل حجم و گستردگی کار، نسبت به مسائل شهرستان غفلت می‌کنند و این غفلت‌ها بیشتر از سمت دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که اصلا در شهرستان نمایندگی ندارند و بهبود ساختار‌های ناکافی در سطح شهرستان مستلزم تدابیر ویژه است.

فرماندار یادآور شد: در بخش مرکزی شهرستان، 82 روستا زیرمجموعه یک بخشداری هستند درحالی که متوسط روستای یک بخشداری در سطح استان و سایر نقاط کشور، حدود 20 روستاست و باید بدانیم که جمعیت برخی از روستاهای ما معادل جمعیت سایر شهرهای استان است و بهبود ساختار‌های اداری و نیروی انسانی در شهرستان، نیازمند پیگیری‌های مجدانه است.

وی ادامه داد: اعتبارات و بودجه‌‌ای که به شهرستان تعلق می‌گیرد، با توجه به میزان مشکلات و جمعیت کافی نیست و در این زمینه نیز نیازمند پیگیری‌های ویژه هستیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد