Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:51:01 GMT

اتحادیه اروپا: حامی فرانسه هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۰۸۱۰

اتحادیه اروپا: حامی فرانسه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتراض و خشم فرانسه در قبال لغو قرارداد ساخت زیردریایی توسط استرالیا و پیمان جدید تسلیحاتی این کشور با انگلیس و آمریکا موسوم به «آکوس» AUKUS حمایت کردند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشستی پشت درهای بسته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: برای دستیابی به یک منطقه با ثبات و صلح آمیز در حوزه ایندو-پاسیفیک که در آن چین قدرت اصلی است، همکاری بیشتر، هماهنگی بیشتر و تفرقه کمتر مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل همچنین ادامه داد که وزرای خارجه این اتحادیه «همبستگی آشکار خود را با فرانسه اعلام کردند».

وی گفت: این اعلامیه (توافق آکوس) برخلاف درخواست برای همکاری بیشتر با اتحادیه اروپا در منطقه ایندو-پاسیفیک است.

اظهارات فوق در پی این مسئله بیان شده است که تنش دیپلماتیک بین فرانسه در یک سوی این ماجرا و سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا در سوی دیگر بر سر لغو قرارداد ساخت زیردریایی‌های فرانسوی، بالا گرفته است.

لازم به توضیح است که استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به «آکوس» AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

کد خبر 5309781

منبع: مهر

کلیدواژه: توافق آکوس اتحادیه اروپا فرانسه جوزف بورل استرالیا انگلیس ایالات متحده امریکا ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی لبنان فرانسه استرالیا ایران انگلیس روسیه سوریه عراق طالبان عربستان سعودی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد.

پلیس فرانسه تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین را در پاریس متفرق کرد.

با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند. دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

کد خبر 6089230

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • سرکوب تجمع دانشجویان حامیِ فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس