Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:49:13 GMT

شماره جدید نشریه دانشجویی «ساروج» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۰۸۴۴

شماره جدید نشریه دانشجویی «ساروج» منتشر شد

شماره ۴۰ نشریه «ساروج»؛ فصلنامه علمی ـ تخصصی انجمن علمی عمران دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «ایستگاه چهلم، وقت پیاده شدن! » عنوان سرمقاله این شماره از نشریه است که به قلم امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده نوشته شده است.

"مدیریت بحران در زلزله، دست به کار شدن می‌طلبد"، "قالب‌بندی سازه بتنی، با چه ابزاری و چگونه؟"، "«ارتباطات» عامل اصلی در بهبود شرایط شغلی است"، "گفتگو با مهندس حامد خانجانی، مدیر مسئول فصلنامه فراساخت"، "معرفی نرم‌افزار | Revit، ساختاری قوی برای مستندسازی"، "Civil Crossword Puzzle"، "تقویت سازه با الیاف FRP"، "تأثیر انواع آب خنک‌کننده بر خواص کلینکر سیمان"، "پلتفرم MyShake، چشم‌اندازی جهانی برای هشدار زودهنگام زلزله"، "ساختمان‌های هوشمند"، "ساختمان‌ها در آستانه ورود به دنیایی جدید"، "آینده در داخل دیوارها، با اینترنت اشیاء"، "مدیریت ساخت"، "مهندسی تخریب، ناپدید شدن آسمان‌خراش‌ها"، "مروری بر مدل‌های برآورد گشتاور ماشین ERB در مصالح خاکی"، "تعیین محل‌های مناسب برای تغذیه آب‌های زیرزمینی، با فرآیند (AHP) در نرم‌افزار GIS "، "ارتباط بین مهندسی عمران و محیط‌زیست، جدی است"، "نگاهی به کاربرد تصاویر سنجش از دور، در تخمین عمق آب"، "از انجمن علمی چه خبر؟"، "مروری بر رویدادهای اخیر عمرانی در سطح کشور" و "مروری بر افتخارات و کتب جدید دانشکده عمران، آب و محیط‌زیست دانشگاه شهید بهشتی" از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه «ساروج» به صاحب امتیازی انجمن علمی عمران دانشگاه شهید بهشتی، مدیر مسئولی امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده و سردبیری سیدامین موسوی شَعرباف به صورت فصلنامه علمی ـ تخصصی منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت

ایتنا - شاکیان گفتند که OpenAI دیگر یک شرکت غیرانتفاعی نیست و اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد. در همین حال، ChatGPT و کوپایلوت «صدها میلیارد دلار به ارزش بازار مایکروسافت» اضافه کرده‌اند. طبق گزارش The Verge، گروهی از نشریات شامل Chicago Tribune، New York Daily News و Orlando Sentinel از مایکروسافت و OpenAI شکایت کرده‌اند. این هشت نشریه، که همگی متعلق به گروهAlden Capital  (ACG) هستند، در شکوائیه خود این شرکت‌ها را متهم کرده‌اند که «میلیون‌ها مقاله و مطلب دارای حق‌چاپ‌شان را بدون اجازه و بدون پرداخت هزینه، با هدف تقویت تجاری‌سازی محصولات هوش مصنوعی مولدشان، از جمله ChatGPT و کوپایلوت، به سرقت برده‌اند».
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این تازه‌ترین شکایتی است که علیه مایکروسافت و OpenAI به دلیل استفاده از مطالب دارای حق چاپ بدون رضایت صریح ناشران مطرح شده است. نیویورک‌تایمز نیز در اواخر سال گذشته از این شرکت‌ها شکایت کرد و مدعی شد که آنها از «محتوای دارای حق چاپ به ارزش تقریباً یک قرن» استفاده کرده‌اند. این نشریه گفت که محصولات این شرکت‌ها می‌توانند مقالات تایمز را کلمه به کلمه ارائه دهند و می‌توانند «از سبک بیانی آن تقلید کنند»، با اینکه توافق‌نامه مجوز قبلی نداشته‌اند.
 
مایکروسافت در پاسخ خود به دادگاه، که با هدف رد بخش‌های کلیدی این شکایت ارائه شده بود، تایمز را متهم به «آینده‌شناسی روز رستاخیزی» با این ادعا کرد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای روزنامه‌نگاری مستقل یک تهدید باشد.
 
نشریات گروه ACG از همین موضوع شکایت دارند که چت‌بات‌های این شرکت‌ها در مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله‌های آنها بدون دادن یک لینک برجسته به منابع آنها، این مطالب را کلمه به کلمه بازتولید می‌کنند. آنها در شکایت خود چندین نمونه را ذکر کردند. علاوه بر این، این چت‌بات‌ها ظاهراً دچار توهم هستند و گزارش‌های نادرستی را به انتشارات ACG نسبت می‌دهند.
 
این ناشر استدلال کرده است که برای کامپیوترها، تراشه‌های تخصصی و برقی که برای ساخت و راه‌اندازی محصولات هوش مصنوعی خود استفاده می‎‌کند هزینه پرداخت می‌کند. و با این حال شرکت‌های موردشکایت از مقالات دارای حق چاپ «بدون اجازه و بدون پرداخت هزینه برای دریافت امتیاز» استفاده می‌کنند، در حالی که می‌دانند برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود به محتوا نیاز دارند. این شاکیان به اعتراف قبلی OpenAI اشاره کردند که گفته بود «آموزش مدل‌های پیشرو هوش مصنوعی امروزی بدون استفاده از متریال دارای حق چاپ غیرممکن است».
 
شاکیان گفتند که OpenAI دیگر یک شرکت غیرانتفاعی نیست و اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد. در همین حال، ChatGPT و کوپایلوت «صدها میلیارد دلار به ارزش بازار مایکروسافت» اضافه کرده‌اند.
 
این نشریات به دنبال مبلغی اعلام‌نشده برای جبران خسارت خود هستند و از دادگاه می‌خواهند که به این متشاکیان دستور دهد مدل‌های GPT و LLM را که از متریال آنها استفاده می‌کنند نابود کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • واقعا در اعتراضات دانشجویی آمریکا، تک تیرانداز حضور داشت؟ + تصاویر