Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:48:02 GMT

ترکمنستان میزبان 3 اجلاس مهم بین‌المللی در نیمه دوم 2021

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۰۶۲

ترکمنستان میزبان 3 اجلاس مهم بین‌المللی در نیمه دوم 2021

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ترکمنستان در حال آماده شدن برای میزبانی 3 مجمع بین المللی بزرگ در آینده نزدیک است.

نحوه برگزاری و چگونگی آن در جلسه هیئت دولت با حضور «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور و مقامات مسئول ترکمنستان بحث و بررسی شد.

این سه اجلاس شامل ششمین اجلاس خزر، پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) و کنفرانس بین المللی «سیاست‌های صلح و اعتماد – بر مبنای امنیت بین المللی ، ثبات و توسعه» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رشید مردوف» وزیر امور خارجه در جلسه‌ای از کابینه وزیران در قالب ویدئو کنفرانس از آمادگی این رویدادهای مهم امسال خبر داد.

رئیس جمهور گفت که ترکمنستان متعهد به توسعه بیشتر گفت و گو با کشورهای همسایه، سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی، مشارکت فعالانه در مبارزه با چالش‌های زمانه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در کره زمین است.

 در این زمینه، دستوراتی برای سازماندهی رویدادهای بین المللی آینده در ترکمنستان و همچنین جشن بیست و ششمین سالگرد بی طرفی این کشور داده شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان توسعه پایدار رئیس جمهور اجلاس بین المللی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت

ایسنا/مرکزی مدیر میراث‌فرهنگی خمین از ثبت جشنواره « گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویدادهای گردشگری ملی خبر داد.

علی مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: گل محمدی و گلاب دو محصول استراتژیک منطقه شهابیه خمین هستند. با توجه به این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه،این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس، هر ساله این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

او هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث‌فرهنگی استان، مشهدی گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گُل‌غلتان کودکان و... از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • دورتموند ۱ - ۰ پاری سن ژرمن/ میزبان به تور زد مهمان به تیر + فیلم
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست