Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@02:43:48 GMT

وام ودیعه مسکن فقط ۵ درصد متقاضیان را پوشش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۴۳۴

وام ودیعه مسکن فقط ۵ درصد متقاضیان را پوشش می‌دهد

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: با توجه به اینگه اکنون ۴۰ درصد خانوارهای ایرانی مستاجر هستند، منابعی که برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است، فقط پنج درصد متقاضیان را پوشش می دهد.

میثم مهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هنوز مشخص نیست وام ودیعه مسکن موقتی و صرفاً برای شرایط کرونایی خواهد بود و یا همچنان ادامه یافته و به یک روند دائمی تبدیل خواهد شد که در این صورت شاید بتواند به مستأجران کمک کند اما نشان می‌دهد شرایط خرید مسکن در ایران به قدری وخیم است که از پرداخت وام‌های خرید مسکن به وام اجاره رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی، میزان مجموع منابعی که برای این ودیعه در نظر گرفته شده کمتر از پنج درصد متقاضیان آن را پوشش می‌دهد.

۴۰ درصد خانوارهای ایرانی مستأجر هستند

این کارشناس اقتصاد مسکن گفت: اکنون حدود ۴۰ درصد خانوارهای ایرانی مستأجر هستند و بر اساس آماری که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است تعداد کمی از خانوارهای متقاضی تا کنون از وام ودیعه مسکن استفاده کرده‌اند، که دلایل مختلفی نیز دارد.

مهرپور اضافه کرد: به عنوان نمونه بسیاری از اجاره‌نامه‌هایی که افراد متقاضی این وام در اختیار دارند فاقد کد رهگیری است زیرا برخی از صاحبخانه‌ها و یا مشاوران املاک برای اینکه با دریافت این کد ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند از دادن کد رهگیری طفره می‌روند.

بسیاری توانایی پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن را ندارند

وی تصریح کرد: علاوه بر این میزان اقساطی که افراد در ازای دریافت وام ودیعه مسکن باید پرداخت کنند به گونه‌ای است که همه مستأجران نمی‌توانند از عهده پرداخت آن برآیند.

این کارشناس اقتصاد مسکن گفت: بنابراین به طور کلی شاید وام ودیعه مسکن نکات مثبتی داشته باشد اما میزان و نوع شمولیت آن منجر شده برای همه متقاضیان کامل نباشد.

کد خبر 523636

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن جزئیات جدید وام ودیعه مسکن تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن وام ودیعه اجاره اقساط وام ودیعه مسکن بازپرداخت وام ودیعه مسکن پیگیری وام ودیعه مسکن ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران سال 1400 سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن سامانه وام ودیعه مسکن سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن سایت وام ودیعه مسکن سود وام ودیعه مسکن شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن قیمت یورو امروز شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران شرایط وام ودیعه مسکن شرایط وام ودیعه مسکن به مستاجران شرایط وام ودیعه مسکن مستاجران نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن زمان ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن وام ودیعه اجاره مسکن پیگیری ثبت نام وام ودیعه مسکن وام اجاره وام اجاره مسکن اقساط وام اجاره مسکن ثبت نام وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ قسط وام اجاره مسکن وام اجاره مسکن 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وام ودیعه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی