Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:22:27 GMT

ویتنام ۱۰ میلیون دُز واکسن کوبایی کرونا می خرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۴۶۱

ویتنام ۱۰ میلیون دُز واکسن کوبایی کرونا می خرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری « سی ان ای » سنگاپور، ویتنام و کوبا توافقنامه ای برای خرید واکسن را در سفر  رسمی « نگوین ژوان پوک » رئیس جمهوری ویتنام از کوبا امضا کردند. 

رسانه های کوبایی گزارش دادند، این توافقنامه در ابتدا ۵ میلیون دُز واکسن را برای ویتنام فراهم می کند اما ویتنام خرید ۱۰ میلیون دُز را در مجموع قطعی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل این هفته ویتنام به عنوان اولین کشور خارجی شناخته شد که مجوز استفاده اضطراری را برای واکسن کوبایی  ابدالا صادر کرد. این واکسن در کنار واکسن دیگر داخلی کوبا یعنی « سوبرانا ۰۲ » در این کشور ترزیق می شود. 

از سوی دیگر ونزوئلا نیز با امضای قراردادی ۱۲ میلیون دُز واکسن ابدالا خریداری می کند. این درحالی است که ایران نیز توافقنامه ای برای تولید واکسن « سوبرانا ۰۲ » در کشورش با کوبا امضا کرده است. 

آرژانتین و مکزیک نیز علاقه خود به استفاده از واکسن کوبایی را ابراز کردند. 

واکسن های تولید شده در آمریکای لاتین هنوز در مرحله بررسی بین المللی علمی در مجلات معتبر می باشند. 

دانشمندان کوبایی از کارآمدی و موثر بودن بیش از ۹۰ درصد این واکسن در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا خبر می دهند. این واکسن ها از نوع واکسن های پروتیئنی هستند و از تکنولوژی مشابه ساخت واکسن های« نوواکس » آمریکایی و واکسن های فرانسوی « سانوفی » بهره می برند. 

به دلیل تحریم های آمریکا از سال ۱۹۶۲، کوبا همواره به تولید واکسن های داخلی از دهه ۱۹۸۰ به بعد پرداخته است. تقریبا ۸۰ درصد واکسیناسیون در کوبا با واکسن داخلی انجام می شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کوبا واکسیناسیون ویتنام پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کوبا واکسیناسیون ویروس کرونا کوبا واکسیناسیون ویتنام میلیون د ز ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد