Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو که حزب «لیبرال‌های» وی در انتخابات پارلمانی کانادا در آستانه پیروزی است و او را بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی می‌کند، شامگاه دوشنبه پس از اعلام نتایج اولیه «آینده‌ای بهتر» را پس از همه گیری ویروس کرونا برای کانادایی‌ها وعده داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، ارین اوتول، رهبر محافظه کاران اپوزیسیون کانادا، شکست خود در انتخابات را پذیرفت. اوتول در سخنرانی اش در ستاد انتخابات شبانه حزب در نتاریو گفت: «من با آقای ترودو صحبت کردم و به خاطر مبارزات انتخاباتی اش به او تبریک گفتم».

انتخابات سراسری کانادا در ۲۰ سپتامبر در حالی آغاز شد که این کشور برای انتخاب دولت بعدی به پای صندوق‌های رای رفت.

بر اساس نتایج اولیه، حزب حاکم لیبرال کانادا، به رهبری جاستین ترودو، در ۱۵۷ منطقه از مجموع ۳۳۸ منطقه انتخاباتی در انتخابات سراسری این کشور پیشتاز است.

همه ۳۳۸ کرسی مجلس عوام کانادا با انتخاب برنده انتخابات بر اساس یک سیستم بحث برانگیز، که در آن نامزد‌ها با بیشترین آرا بدون هیچ دور دوم رای گیری برنده می‌شوند، در حال بررسی هستند. حداقل ۱۷۰ کرسی برای تشکیل دولت اکثریت مورد نیاز است، اگرچه اکثر پیش بینی‌ها در حال حاضر به دولت اقلیت اشاره دارد.

لیبرال‌ها ۴۶.۸ درصد و ۳۵.۵ درصد آرا به حزب محافظه کار کانادا رسیده است. در حال حاضر، حزب ترودو ۱۵۶ کرسی دارد؛ ۱۴ صندلی کمتر از ۱۷۰ کرسی مورد نیاز برای یک دولت اکثریت. محافظه کاران دارای ۱۲۳ کرسی هستند.

قبل از اینکه ترودو انتخابات جدید را اعلام کند، حزب او ۱۵۵ کرسی در پارلمان داشت. پس از نتایج انتخابات مجلس عوام، کابینه جدیدی تشکیل می‌شود و نخست وزیر تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات کانادا جاستین ترودو حزب لیبرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

«نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند